Tankar du V - Power

Rattryckarn BilvårdsTekniker
6 augusti 2007 · 281 Inlägg

Såg ingen tidigare tråd om V Power 99 oktan. Så jag undrar om de är några som tankar det? Ger det effekt? Drar den mindre? Tacksam för svar smile

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 augusti 2007 · 1 098 Inlägg

märker ingen skillnad... förutom att en moped inte går på de om man inte ställer om förgasaren:P

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Gatzone
6 augusti 2007 · 289 Inlägg

På min bil så gör det stor märkbar skillnad mellan 95 och 99 oktanig bensin, på 6:ans växel så orkar den inte acc. så då måste jag växla ned, på v-power där emot så räcker det med att gasa ur den på 6:ans växel, och det räcker gott och väl till för omkörningar.

Men att det ska dra mindre har jag aldrig märkt, istället så blir det att man gasar mera tongue

mellowd Drop Shop
6 augusti 2007 · 926 Inlägg

tankar vpower i 16v'aren.
nu var det rätt längesen jag bytte, men har för mig den drar märkbart mindre och känns piggare på de höga växlarna

_Andrew_
6 augusti 2007 · 145 Inlägg

min gamla audi 80 hostade inte på låga varv o höga växlar som den gjorde med vanlig 95.
min a4 går betydligt bättre med vpower än vanlig 98.
preems 98 så knackar motorn rätt ofta har jag märkt ./

Lindberg88
6 augusti 2007 · 1 418 Inlägg

ingen skillnad med min 318

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Rocco_ Fotograf
6 augusti 2007 · 183 Inlägg

jag har nyligen börjat köra V-power och jag MÄRKER skillnad , skaplig skillnad också!

Xoff Volvo tönt... =)
6 augusti 2007 · 2 344 Inlägg

760 blir betydligt tröttare ?! av V-power... ska prova vad som händer i 16 ventilarn nån dag tänkte jag...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Bobo
6 augusti 2007 ·

Kör alltid V power, men någon skillnad vet jag inte iofs om jag märkt, men det känns bättre

Muttley
6 augusti 2007 ·

på v40n blev de bara effekt i plånboken att de blev tomt snabbare;)

RichardC Fartdåre
6 augusti 2007 · 378 Inlägg

Jag har hört att V-power e 96,2 oktanig bensin.

TICen är till salu säljs billigt.
Decibel
6 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

V-power, eller optimax som det också heter ligger på mellan 95 och 100 oktan, beroende på var i världen du tankar. Svensk v-power skall dock hålla 99-100.

Tankar själv V-power, jämfört med 95 är det skillnad som natt och dag, känns som bilen är trasig med 95 smile

RichardC Fartdåre
6 augusti 2007 · 378 Inlägg

Decibel skrev:
V-power, eller optimax som det också heter ligger på mellan 95 och 100 oktan, beroende på var i världen du tankar. Svensk v-power skall dock hålla 99-100.

Tankar själv V-power, jämfört med 95 är det skillnad som natt och dag, känns som bilen är trasig med 95 smile

Ok har aldrig provat då jag hört 96,2. Tankar ibland 98 och där märks ju skillnad smile Får prova V-power nästa gång.

TICen är till salu säljs billigt.
HJacobsson
6 augusti 2007 · 73 Inlägg

Shell.se V-Power Info - http://www.shell.com/home/Framework?sit … ction.html

Själv kör jag det pga BSR rekommenderade över 98 Oktanig soppa då man köpte deras PPC:

Senast redigerat av HJacobsson (6 augusti 2007)

clio_blue
6 augusti 2007 · 128 Inlägg

Jag undrade samma sak om V-Power. Nu har jag kört på V-Power en tid och jag märker en skillnad i acceleration och att bilen förbrukar mindre.

---2Fast 2Furious---
Clio V6
WasteGate
6 augusti 2007 · 397 Inlägg

Mindre i förbrukning vetefan.. borde väl bli så tack vare effektivare förbränning? Och mer effekt av mindre soppa? Men har man en bil som ni tycker behöver V-power och om bilens förare gillar och gasa, tror ni på det själva? att det ska bli billigare att tanka V-power? big_smile
Jag kör bara på V-Power till min, märker kanske ingen skillnad i prestanda direkt, men i spiktendenser!

//Stoffe

moose46019 study
6 augusti 2007 · 772 Inlägg

hmm effektivare förbränningsänker ju kostanden då det iten behövs lika mycket. så det är ju klart att den går bättre och snålare på det.

svanstrom a
6 augusti 2007 · 414 Inlägg

Näejj märker ingen skillnad så hjar gått tillbaks till 95 smile

hej
Gujen
6 augusti 2007 · 406 Inlägg

Kört min ST på ENBART v-power big_smile 1200mil (rullade 400m när den var ny på det som var i tanken till första mack) big_smile så vet inte vad det gör eller inte gör hehe.. men min lilla bil går bra fint ialf smile drar 0.8 i snitt... och på sommarn ca 0,9-1,0liter hehe.. (gasar lite mer då) heheh

PS vad jag har hört så ska soppan BARA vara effektivare om man har nyare bil, som kan "mappa sig själv" till viss del... rätt eller fel? låter rimligt tycker jag?smile

Senast redigerat av Gujen (6 augusti 2007)

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Gujen
6 augusti 2007 · 406 Inlägg

BTW så såg jag test i tidningen RED LINE på soppan i en subaru impreza, mot 95okt så fick den 15-16hk mer av V-power smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang