tänkte vaxa bilen,, vilket vax rekommenderas? :)

Thorniiz
7 augusti 2007 · 67 Inlägg

tänkte vaxa bilen,, vilket vax rekommenderas? smile vore bra med lite tips!! smile

Jonni
7 augusti 2007 · 1 256 Inlägg

Hagmans Nano-serie!

Köp Cleaner, Waxpolish och SEAL smile

loudness
7 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

jag gillar meguiars nxt. gen vax

bjorken_88 Mycket snack lite verkstad
7 augusti 2007 · 98 Inlägg

Sonax är också fint.. . har vunnit flera tester.. . körde med det sist.. . du får la kolla om det duger har nån bild.. .

Audi S4 (1999)
Thorniiz
7 augusti 2007 · 67 Inlägg

testade turtle wax/hard wax, värdelöst tyckte ja.... men kanske för det va nåt år gammal, vad vet jag big_smile

loudness
7 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

jag gillar inte heller turtle blev aldrig nöjd,

Hodin
7 augusti 2007 · 140 Inlägg

Sonax hårdvax är bra.. Sist använde jag Sonax polish och hagmans vax på det smile Kolla mina bilder om det duger smile

Muttley
7 augusti 2007 ·

jag använder turtle nano serie just nu, jag bytar lite då och då för att prova på de mesta. och de bilar jag har kört turtle på tycker jag är helt perfekt, lätt att jobba med faktiskt. lätt att torka av..

har bilder på en saab i mina bilder kolla får ni se smile

Jonni
7 augusti 2007 · 1 256 Inlägg

Hagmans har blivit utsett till det bästa av statens prövningsanstalt..  tror jag den heter big_smile

Excilcior
7 augusti 2007 · 13 Inlägg

Använder alltid sonax hårdvax. Tycker det blir bra resultat men framförallt är det lättarbetat

mag
8 augusti 2007 · 259 Inlägg

sonax flytande hårdvax  är det som gäller ........... helvaxat på 1timme ,inga vaxrester.i skarvar som lyser vitt . har man en svart bil som jag så vill man inte köra med ett vax som blir vitt om man missar i någon skarv sonax äger mvh mag cool

toye_
8 augusti 2007 · 48 Inlägg

Jag kör med SONAX NanoPro Snabbvax "Våtwax"

Såhär ser bilen ut efter en tvätt och 30 min med vaxet. Enkelt som bara den!
Gör man en "riktig" vaxning på våren så håller detta kvar djupglansen på bilen för väldigt lite jobb.

http://www.garaget.org/archive/56953/51357/51357-535957.jpg

Norsken
8 augusti 2007 · 121 Inlägg

Sonax gäller för mig me. Så lätt att jobba med.

Att komma två är att förlora!
Volvo V70 (2006)
Opel Vivaro (2008)
s40_
8 augusti 2007 · 38 Inlägg

jag kör me Auto smart  polish/wax  me maskin på min jag och sen lägger jag en sealer åvanpå de blir jätte bra! och otroligt lätt jobbat  och inga fläckar på listerna

peter_1976 JDM
8 augusti 2007 · 2 201 Inlägg

toyo_    snygg puts
jag har oxå provat lite olika. men sonax är det bästa.

FreddeK
8 augusti 2007 ·

Det finns säkert någon expert som skulle avsky sonax men för oss vanliga dödliga så är sonax ett jäkligt bra medel som är grymt lättarbetat.Ska nog själv vaxa bilen senare idag!

M3e30
8 augusti 2007 · 17 Inlägg

Jag brukar köra med Lahegas lackskydd först tror att den heter 35 och den är det lite slipmedel i(den kan man använda på allt även gummilister), sen kör jag med sonax flytande hårdvax på allt. Det håller riktigt bra och är lätt att torka av utan att det blir flammigt.
Lycka till.
Mvh Emil

///M Power
BMW M3 E30 "Unicorn" (1988)
FreddeK
8 augusti 2007 ·

M3e30 skrev:
Jag brukar köra med Lahegas lackskydd först tror att den heter 35 och den är det lite slipmedel i(den kan man använda på allt även gummilister), sen kör jag med sonax flytande hårdvax på allt. Det håller riktigt bra och är lätt att torka av utan att det blir flammigt.
Lycka till.
Mvh Emil

lahegas rubbing är grym...kör den först och sen sonax flytande hårdvax=)

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
8 augusti 2007 · 329 Inlägg

Tycker hela meguiars nxt. gen serien funkar bra.....

Ena Colaberoende
8 augusti 2007 · 1 219 Inlägg

Jag har alltid kört med Sonax förut men tycker att dom har tappat lite av hållbarheten. Glansen är det inget fel på.

Har nu gjort så att jag har lagt på Hagmans Nano (vax eller seal) på taket, Meguiars på motorhuven och sonax på resten av bilen för att se vad som håller längst.

Av dessa 3 medlen jag testade så måste jag erkänna att Meguiars var det goaste att arbeta med. Lätt att stryka bort efter torkningstiden är slut.

Motorhuven får ju ta mest stryk när det gäller värme. Så jag ville testa Mequiars och se vad det går för. Sedan luktar det försjävla gott också. bara det är ett plus.
Hagmans nya serie har fått bäst i test och la det på taket för att testa hur det fungerar också i värme. Men attans vad det luktar starkt. Att stå i ett litet garage och använda sig av detta måste ge huvudvärk.

Sonax vet jag sedan innan hur det fungerar. Så gott som luktfritt (nästan ingenting alls).

vi får se hur länge dessa håller.

Under allt har jag använt mig av Hagmans Rubbing (en ny variant) som jag faktiskt fick av Hagmans (bor 1 Km ifrån fabriken).

Mvh. Ena

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang