Den blir aldrig varm!!

Malmoe SSS -12
11 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Jag finner det sjukligt frustrerande att min bil, den blir aldrig varm... Jag hinner köra 1 - 2 mil innan den kommer upp på normal och då ligger den i botten av normal, vad kan man göra åt det?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Janken Driver
11 oktober 2005 · 2 111 Inlägg

Låter som termometen blitt lite vajsing fast ändå inte. kan du ta en bild på vad du menar med i botten på normal?. Normalt är väl att visarn ska ligga i mittenläget.?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
driv.axel
11 oktober 2005 · 7 Inlägg

Kan vara så enkelt att tempgivaren, har ett lager skit på sig som fungerar som isolering. Gör rent eller byt, den kan ha gjort sitt!

Malmoe SSS -12
11 oktober 2005 · 3 217 Inlägg

Jag kan försöka rita upp den här

||||     NORMAL     |(RÖD|
     |


Är det lagom... Där ligger den, när jag hetskört och haft mig då ställer den sig vid R på normal ungefär, vid stadskörning så är det inte ovanligt att bilen ska bli varmare, men den går aldrig så högt.. Detta är inte bra på vintern då bilen kommer dra soppa som en helt fältarmé!

Sen har jag ju problem med att bilen har tendens att gå ner väldigt mycket i varv och ibland stanna när jag kört ett par 100 meter utan att ha låtit den stå på tomgång 1 - 2 minuter! Kan det vara samma orsak?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Sharky
11 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Byt termostat.

Men problemen du har är knappast kopplade till varandra.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Grizzly Borås
11 oktober 2005 · 1 Inlägg

jag tror att du ska byta termostaten, är det en 9000 är det ett gannska vanligt fel.. MVH /G

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang