1509
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Hittade en liten Avi i brevlådan imorse big_smile Så jag ska hämta ut paketet under dagen, ska iväg till Saab idag wink

Sen ska jag vara lite social me kompisar hade jag tänkt tongue De va ett antal veckor sedan hmm

/Jacob

4 299 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Update: Då har jag hämtat varit och hämtat paketet. Mmm, jag älskar när de kommer nya delar big_smile
Va iväg till Saab också idag, beställde 2 nya knaster. Jag kunde tydligen hämta ut dom på fredag smile Trodde att de skulle ta typ en vecka tongue Så de va lite soft wink Så då blir de en liten busstrip igen tongue

Blev inte så mycket meckande idag. Har så jävla ont i huvet hmm Dessutom va jag tvungen att fixa förrådet. Men jag o Nicklas har iaf fått bort den gamla drivremmen. Så nu e de bara nåra andra grejer som ska bort, sen kan jag plocka bort transmissionskåpan så jag kan byta kamkedjan och en packbox som gjort sitt big_smile

Delarna som fanns i paketet smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267047_n0qbyp.jpg

Men de här va ju en överaskning. Jag har alltid trott att GM e amerikanska bilar wink hehe
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267049_8olhef.jpg

De va allt för idag.

Ha de!
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Kul kul kul me nya grejer smile
Kommer gå så fint den där motorn sen du wink jävlar.. inge lust att renovera min merca´s motor sen eller? tongue

Kämpa på!
mvh kim

4 299 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Kommer gå så fint den där motorn sen du wink jävlar.. inge lust att renovera min merca´s motor sen eller? tongue

Kämpa på!
mvh kim

Japp, och framförallt kommer den gå måånga mil till efter detta wink

Hehe, kanske nästa vinter wink Lackar du min huv så tongue

De ska jag
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 februari 2008
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:

Kämpa på!
mvh kim

De ska jag
/Jacob

Ja lackar din huv om du står för alla delkostanderna wink hehe
Närå.. men vi får talas mer om det till nästa vinter.. en lack ska vi nog ordna sen wink
Mvh Kim

4 299 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:

Kämpa på!
mvh kim

De ska jag
/Jacob

Ja lackar din huv om du står för alla delkostanderna wink hehe
Närå.. men vi får talas mer om det till nästa vinter.. en lack ska vi nog ordna sen wink
Mvh Kim

Haha smile
De får vi göra. Kan nog bli roligt big_smile

/Jacob

4 299 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Update: Idag vart de byte av O-ringarna på vattenpumpen. Och så skruvade jag tillbaka spoilern fram. Plockade också bort tryckkärlet till glykolen, de e megaskitigt yikes Så de ska rengöras. De e de som jag orkat göra idag. Har fortfarande kvar huvudvärken från igår sad Så arbetslusten e inte på topp hmm

Men höjdpunkten på den här dagen blev ju såklart paketet jag fick på posten big_smile

Nån som vet redan nu vad de kan vara tongue
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267389_tenis0.jpg

Ja de står Volvo där tongue
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267390_sahvk2.jpg

Volvo-högtalare smile (Nu tror ni säkert att jag blivit tokig wink ) De va 2 av allt, orkade bara inte lägga upp allt wink
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267391_2cztyn.jpg

Så detta ska byggas in på nåt snyggt sätt, vi får se hur sen wink Tack Maths btw smile

Åååh vad jag hatar sånt här! Nån som vet vart den ska gå? Går in i kupén hmm
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/267393_ecrz33.jpg

De e vad jag har att bjuda på nu. Kommer eventuellt mer ikväll, vi får se wink

Ha de!
/Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (28 februari 2008)

4 663 Inlägg
28 februari 2008
spelar volvos högtalare bra? (inget negativt)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 februari 2008
Saab_Robin skrev:
spelar volvos högtalare bra? (inget negativt)

Nice med högtalare wink
Dock vet jag inte vart kabeln går.. hm..

Volvos högtalare spelar heltklart dugligt.. har testat utbytes högtalarna ifrån v70 och lite nyare bilar när jag parktiserade på volvo..

Så de håller måtten va jag tycker, och är inge fel på dem enligt mig.. smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Kimpan: Jopp, bara få ihop motorn så ska jag bygga kartfack till Volvohögtalarna och hållare till diskanterna, och baslådan så klart smile Så de e jäkligt nice smile

Nope, jag tror bara att en riktig saabare kan svara på de hmm

Saab_Robin: Ska jag va helt ärlig har jag bara vad andra har sagt att gå på wink Har snackat främst me min morbror som kör 850 (dom kommer från en 850 wink ) och han har sagt att dom spelar på riktigt bra smile

Min farbror me för den delen eftersom de va han som skickade dom wink Så jag litar på dom tongue Men jag kan ge en liten recension sen när jag fått allt att funka wink Men dom kommer bara att bli ett komplement.

4 663 Inlägg
28 februari 2008
oki smile tänkte bara fråga eftersom jag har hört både bra och dåliga saker om dem.
Men när kimpan_90 och du för klarade så tvivlar jag inte längre. smile

(Vet inte heller vart kabeln ska gå)

Mvh Robin:)

4 299 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Frågan e alltid fri wink

Nää, jag får nog åka in till Svenska bil (Saab) när jag fått igång bilen o se om dom kanske vet va de e för nån hmm

/Jacob

4 299 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Update: Hallå allihopa smile
Blir bara skriftlig update idag, har varit o representerat skolan på båtmässan (älvsjö) idag. Så jag har inte hunnit mecka nånting hmm Och de va dessutom nära att saab hann stänga innan jag kom dit pga 2 inkompetenta pappskallar som va 45 minuter sena mad Nää, dom idioterna dumförklarar sig själva mer o mer ju mer dagarna går!

Men jag hann iaf, och de e de viktiga tongue Hade ju beställt 2 nya knaster.

För er som inte vet hur små ett knaster e får ni nu en bild.
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/268519_q7d82z.jpg

Nu kan ni nog tänka er hur små dom e, väldigt enkla att tappa bort hmm Och STYCKpriset på dessa va 67 konor yikes Hallå, de e ju bara löjligt. Blev nästan sur när han i kassan sa hur mycket jag skulle betala. Dock kan inte han göra nåt åt de så jag stog så klart inte o skällde på honom wink

Men nu ett tips till er alla, lägg knaster i en burk på ett ställe där burken inte kan välta. För att tappa bort dessa är en dyr historia tongue

Det va vad jag hade att bjuda på idag, ska till mässan imorrn igen och på söndag, så jag kommer nog inte få mycket gjort tyvärr hmm Men de får kompenseras när jag e ledig på torsdag o fredag wink

Ha de smile
/Jacob

4 299 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Update: Tja allihopa, idag e de 1 mars. Och de innebär för mig att de e 20 dagar kvar tills jag fyller 18 big_smile Men de innebär också att jag har 24 dagar kvar att plugga teori :S

Men iaf, när jag kom hem va de tänkt att de skulle bli tv-kväll efter en dag på mässan. Men melodifestivalen är inget för mig, fanns inget annat kolla på heller. Så då gjorde jag nått nödvändigt ist, plockade ihop toppen tongue

Började byta gummiskenan i ventilkåpan, den gamla va fan lika hård som plast. Sen vart ihopmontering av toppen. Sista ventilen åkte på plats, kammar o allt sånt smile

Här kommer nåra bilder från kvällens meck smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/269646_5egfxs.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/269647_gbufel.jpg
Nya dreven vs gamla drevet

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/269649_lsxww4.jpg

Monterade dit dom nya dreven tillfälligt, och det är bilden som får avsluta dagens update. Imorrn ska jag försöka plugga teori ist. Vet deesutom inte när jag kommer ifrån mässan hmm

Men vi får se imorrn, så ha de bra tills dess smile

/Jacob

4 299 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Okej allihop, nu vill jag ha era åsikter om hur ni tycker Kicker-högtalare funkar. Främst då ES o KS serien. Hade ju från början tänkt mig att dra i GAS-högtalare i bilen, åtminstone över sommaren tongue

Så kom nu me kommentarer om hur ni tycker dom funkar, ni får gärna komma me tips på andra märken. Dom ska då helst finnas hos BRL lr Micro smile

Stereon som sitter i är en Alpine CDE9873RB och de ska i ett par 4" och ett par 6*9or.

Så kom me tips nu hörni wink

/Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (2 mars 2008)

SkenLaddRacing
189 Inlägg
2 mars 2008
ang volvos högtalare så sitter det dynaudio högtalare i s/v70i me stora ljudpaketet och för er som inte känner till dynaudio så är det en dansk högtalartillverkare av hög klass.

Mitt tips till dig är att plasta in ett 5.25 eller 6.5" kitsystem i brädan för 9000 har fet i-bräda tongue så får du en schysst ljudbild (gör mycket för ljudbilden när man flyttar upp högtalarna till brädan, jag ble positivt överraskad när jag gjorde de på min) sen en sub på de så kan det ente bli bättre big_smile. Tycker du kan glömma GAS på direkten riktigt dåligt om du frågar mig, riktigt budgetmärke. Kicker är okej men är väll ente finljud direkt om man ente köper deras dyrare kitsys förståss. Tycker du ska kolla på DLS, Focal, Ground zero, Digital Designs eller vf inte fortsätta med alpine och köra högtalare osv i de me

//Henrik

Rather turboshit than NO power at all.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 mars 2008
Tycker dom kicker Es65 jag hade sög pung, men det är min åsikt smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 997 Inlägg
3 mars 2008
Jag tycker mina Rockford 6*9:or låter ruggigt bra och då kör jag ändå dom på sterion. smile
RF Punch P1694C heter dom mer exakt.

Då ska väl snart toppen på ordentligt nu va? Sen är de la inte långt kvar till besiktningen;)

Keep it up!
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
henkecool skrev:
ang volvos högtalare så sitter det dynaudio högtalare i s/v70i me stora ljudpaketet och för er som inte känner till dynaudio så är det en dansk högtalartillverkare av hög klass.

Mitt tips till dig är att plasta in ett 5.25 eller 6.5" kitsystem i brädan för 9000 har fet i-bräda tongue så får du en schysst ljudbild (gör mycket för ljudbilden när man flyttar upp högtalarna till brädan, jag ble positivt överraskad när jag gjorde de på min) sen en sub på de så kan det ente bli bättre big_smile. Tycker du kan glömma GAS på direkten riktigt dåligt om du frågar mig, riktigt budgetmärke. Kicker är okej men är väll ente finljud direkt om man ente köper deras dyrare kitsys förståss. Tycker du ska kolla på DLS, Focal, Ground zero, Digital Designs eller vf inte fortsätta med alpine och köra högtalare osv i de me

//Henrik

Hmm, men borde de inte räcka me 4" i fram om jag ska ha 6.5" i dörrarna? Jag kan ju isf bygga upp 4"arna ist om de blev sån skillnad smile

Men vet du vart man får tag på dom olika märkena?? roll Har funderat på de, man kan väl få tag på Alpine på media-markt? BRL verkar inte sälja de längre hmm Inte på nätet iaf.

tsdi: Tro fan att du tyckte de me de systemet du har nu tongue

isak90: Aaa dom spelar jävligt bra, har iof bara testat i butik tongue

Måste bara få tag i en kompis som kan hjälpa mig lossa på ett remhjul (behövs 2 stycken) så jag kan byta kamkedjan. Sen e de montering smile Sen blir de besiktning big_smile

De ska jag smile

/Jacob

4 299 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Update: Nu e jag på g igen. Har inte haft tid till bilen på grund av en viss båtmässa hmm Men nu ska de börja fixas igen big_smile Va ut o rev facket i dörren för att börja planera högtalarlådorna i dörrarna till Volvo-högtalarna.

Sådär kommer de bli, ska ner en bit bara tongue
http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/274420_hyycth.jpg

Så de kan nog bli bra smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/59709/274425_obq6t6.jpg

Frågan e bara vilken av dessa jag ska använda. Enligt min morbro e den ena 6.5" och den andra 6.25" lr nåt.

På den högra står de 99W22 8Ohm, och på den vänstra står de 99W36 4Ohm.

Så nu ska jag fundera lite på de. Imorrn blir de Både meck o båtmässa, så de kommer en update smile

Ha de!
/Jacob

Sök