2468
Sök

Kicker SOLO-X 18" eller Ground zero 18" SPL bas?

a.k.a aLan.
281 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Slår till på kickern smile

http://www.dbakuten.se/images/products/10125_1.jpg

tokfrans
982 Inlägg
4 september 2007
finns värre basar oxå wink i samma prisklass

a.k.a aLan.
281 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
finns värre basar oxå wink i samma prisklass

ofan, tips?

tokfrans
982 Inlägg
4 september 2007
RE MT 18" listar dryga 15000kr.. sjuka resultat med denna bas i usa..

tex 156db i en SUV med 2.5kw.. SJUKT?!

16 Inlägg
11 oktober 2007
gz basen utan tvekan, deras 15"are i samma serie plockade ju hem EISA Award förra året för att den va så bra både till sq och spl, nu blir ju en 18"are lite slöare än en 15"are sett till sq, men det är ett brutalt element som håller för snuskigt mycket smile

733 Inlägg
11 oktober 2007
solo x kommer du nog gilla mer än gz om du vill spela musik emellanåt, därför köpte jag en solo x 18" smile men spelar du bara bastoner och sånt så kanske gz? men ska du ha gz steg kan du lika bra ta en gz bas...

M.v.h. Emil

16 Inlägg
11 oktober 2007
thulle1 skrev:
solo x kommer du nog gilla mer än gz om du vill spela musik emellanåt, därför köpte jag en solo x 18" smile men spelar du bara bastoner och sånt så kanske gz? men ska du ha gz steg kan du lika bra ta en gz bas...

jag blir nyfiken, hur motiverar du att soox lirar bättre till musik än vad gz'n gör? har själv lyssnat på båda både till sq och spl och håller inte med dig, men alltid kul att höra andras åsikter,

Team Autohifi!
865 Inlägg
11 oktober 2007
Jag kanske är helt fel ute men vad ska du ha basen till?
-Vara värst i byn?

Tänk på detta, dessa basar kräver att du som använder dessa bör ha lite erfarenhet av riktiga basar och steg.
De kräver att du har en ganska stor anläggning, stegen ska lämna en hel del med moss och ett sånt steg kostar ett par spänn.
sen har du batteri för att kunna driva steget fult ut så att du inte tar sönder det när du pressar det till 100%.
Sen är det kablar!

Ni som tycker att det är tufft med en riktingt stor och manlig bas lämna det vid det!

Det kostar flis att få en sådan att röra på sig och det är ju inget kul att killen med stereo för 5lök kommer och spelar högre sen.

Ska ni spela högt börja med lite billigare saker som ni har råd att driva, ni kommer få bättre resultat av det både i db & Sq.

En billig 1500kr bas med ett steg för 2000kr kan man komma långt med.

och då är det bara en 1/4 del av vad basen kostar, kör 4 sådana paket och du kommer få mer ut av det.

Sen finns det givetvis de som har råd att köpa dem och steg/batteri till det.
Det är skit kul att se dem sen i en bil.

Men börja smått och bygg vidare sen.... man behöver inte skjuta över målet från början;)

Good luck!

733 Inlägg
17 oktober 2007
jag har hört båda basarna spela och jag kan säga tt jag tyckte ente nåt vidare om gz:n.... båda spela musik och solo x:en blev jag kär i därför köpte jag en men jag säger ju ente att gz är dåliga.. definitivt inte men alla har sina favoriter när det gäller bas och bilar

M.v.h. Emil

Lidhultare.
325 Inlägg
17 oktober 2007
TT-Avant skrev:
LotL skrev:
kicker solo x e farliga smile
http://www.youtube.com/watch?v=0BG7joMFuUg
ljudet på filmen e väll inge vidare, men man ser hur sjukt mkt plåten vibrerar.

ok..på vilket sett är de farliga?
Att få plåten att vibrera är inte så svårt.

då fattar inte jag vad du snackar om!
du säger att det inte är så svårt att få plåten att vibrera? du ser detta va? plåten skakar inte, den håller på att flyga åt helve*e!
så ja, kicker ÄR farligt!

kicker säger jag iaf!

-Twiajävlen-

20 Inlägg
18 oktober 2007
Tjena har kört med en solo x 18 på db tävling hade då två st Kicker KX 2500 på strax under 3kw st spelade 152,8 db
Den spelar ju inte riktigt bra innan du klämmer på med två sånna steg till alltså fyra hur ska du få ström till allt detta för det var väll en s60 så jag förmodar att du inte vill trycka in en massa batteri osv

13 Inlägg
18 oktober 2007
köp din en "MTX JACKHAMMER"
där har du en redig bas

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Urmelkutt skrev:
Tjena har kört med en solo x 18 på db tävling hade då två st Kicker KX 2500 på strax under 3kw st spelade 152,8 db
Den spelar ju inte riktigt bra innan du klämmer på med två sånna steg till alltså fyra hur ska du få ström till allt detta för det var väll en s60 så jag förmodar att du inte vill trycka in en massa batteri osv

Jodå extrabatteri skall åka i.. har funderat på att köra på kicker 18"arn samt 2st sinus live 3000w blabla nåt.. kan väl funka? 2st 2ohms kontakter.. sinus steget har enligt hemsidan 3000rms W vid 2ohm så.. därimot undrar jag om man kan klämma i en låda tillräckligt stor för basen i en s60? någon som vet/har testat?

tokfrans
982 Inlägg
19 oktober 2007
nog stora låda i en s60 är nog att glömma.. kräver sjukt stora lådor.. men sinus stegen funkar fint.. OM man har ström!! MASSOR

20 Inlägg
19 oktober 2007
Ja som kim säger lådan blir ditt nästa problem blir trångt iskuffen på volvon

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hmm ajdå.. får vi utesluta den basen då.. något annat tips? 2st 12"are eller något? orion hcca? kicker solo-x 12"? RE?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
19 oktober 2007
ett recept vore ju 1st kicker solox 12" och ett kicker ZX 2500.1 steg.
Ett extra batteri till det och riktigt grova kablar kommer spela mer än du orkar med att sitta stilla i.
Så det hade jag kört på då får du lite bagage i bilen oxå och kan skryta med ditt "lilla" ljud när polarna åker runt med jättelådor och stora högtalare som låter sämre än din lilla 12:a.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

590 Inlägg
19 oktober 2007
RE audio xxx 12" eller DD 9512 kanske? smile

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
hmm fan, det finns vääldigt många att välja imellan.. någon som har erfarenhet av någon av dessa basar? RE audio XXX låter väldigt frestande.. även kickern..

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 oktober 2007
Jo RE Audio XXX är ganska brutal...big_smile
Det finns 4 personer i Sverige som har dessa basar idag så du kommer nog inte få speciellt mycket svar om just denna.

Det är nog den grymaste basen jag har sett/testat ......

Du kan se vad Decibel säger, han är en av ägarna till 1st RE Audio XXX15

Dock så är det lite leverans tid på XXX basarna just nu!

Good luck!

Sök