Saab 900 - Förstabil - Projekt [Nya Bilder på den nya bilen :)]

_KriZze
7 oktober 2007 · 284 Inlägg

Tack för alla svar och kommentarer smile Bilen rullar igen, blev rätt dyrt då jag inte hade tid och pilla med den själv för jag jobbade och ville ha den bruks klar när jag kom hem igen. Lämnade in den och hela generatorn var kass så fick byta den, samt att han hitta en läcka i mitt avgassystem framtill.

Citerat kvitto

ARBETE: Kont av laddning , byte av generator , byte av främmre avgasfläta  2,5h (500h :-)

Material: Generator (Beg)    1,00st   950:-
              Klämma               3,00st     44:-
              Avgasfläta            1,00st   631:-

Att betala: 3 704 kr

Surt värre, aja nu är det glömmt nu har jag den igen wink.


---

Hehe Elmia -08 har jag inte änns tänkt på smile har inte reflekterat på att ha den som utställnings bil för den delen överhuvudtaget, kommer kankse dyka upp på mindre events för att ta en titt, fast då står jag nog på parkering.
Har inte tänkt på att lägga allt för mycket pengar, ska göra ett nytt seriösare bygge på min nästa bil, denna är bara ett test på ork, kunnande och prisöversikt.

Kommer iaf uppdatera den här inne och så smile

RS Power is the shit
Rallyhalle
7 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Trist att generatorn pajade sad Men då vet du att den inte gör de igen wink Nu får du ta å stanna hemma ett tag så de händer lite grejer me bilen wink

_KriZze
7 oktober 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Trist att generatorn pajade sad Men då vet du att den inte gör de igen wink Nu får du ta å stanna hemma ett tag så de händer lite grejer me bilen wink

Hehe, det ska ja göra wink. Väntar på en fäsch lön nu den 15 då ska de handlas lite hade ja tänkt mig. Så länge ska jag koppla in mina vita blinkers och kankse leka med lite andra sm ideér som cirkulerar i huvudet smile.
Du får med sätta lite fart wink

RS Power is the shit
Rallyhalle
7 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Trist att generatorn pajade sad Men då vet du att den inte gör de igen wink Nu får du ta å stanna hemma ett tag så de händer lite grejer me bilen wink

Hehe, det ska ja göra wink. Väntar på en fäsch lön nu den 15 då ska de handlas lite hade ja tänkt mig. Så länge ska jag koppla in mina vita blinkers och kankse leka med lite andra sm ideér som cirkulerar i huvudet smile.
Du får med sätta lite fart wink

Oki, va e de för idéer du har då, låter spännande smile

Mm, ska försöka få lite fart tongue Men jag måste byta bromsok bak så att den går igenom besiktningen. Å de värsta me allt e att jag har bara studiebidrag att leva på hmm Men snart e de lov å då ska de jobbas big_smile

_KriZze
7 oktober 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:
Trist att generatorn pajade sad Men då vet du att den inte gör de igen wink Nu får du ta å stanna hemma ett tag så de händer lite grejer me bilen wink

Hehe, det ska ja göra wink. Väntar på en fäsch lön nu den 15 då ska de handlas lite hade ja tänkt mig. Så länge ska jag koppla in mina vita blinkers och kankse leka med lite andra sm ideér som cirkulerar i huvudet smile.
Du får med sätta lite fart wink

Oki, va e de för idéer du har då, låter spännande smile

Mm, ska försöka få lite fart tongue Men jag måste byta bromsok bak så att den går igenom besiktningen. Å de värsta me allt e att jag har bara studiebidrag att leva på hmm Men snart e de lov å då ska de jobbas big_smile

Ja det är inte lätt, jag har inte direkt några pengar jag heller tongue.. Har en flickvän och en lägenhet som kräver sina kronor med, men lite kan ja allt få ihop till bilen med.

Njaa lite smått o gott smile bättre att vänta på bevis än att ja berättar väl ? wink

RS Power is the shit
megaman_k
7 oktober 2007 · 430 Inlägg

Äh, lite planer kan man väl få höra? smile

Rallyhalle
7 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:

_KriZze skrev:

Hehe, det ska ja göra wink. Väntar på en fäsch lön nu den 15 då ska de handlas lite hade ja tänkt mig. Så länge ska jag koppla in mina vita blinkers och kankse leka med lite andra sm ideér som cirkulerar i huvudet smile.
Du får med sätta lite fart wink

Oki, va e de för idéer du har då, låter spännande smile

Mm, ska försöka få lite fart tongue Men jag måste byta bromsok bak så att den går igenom besiktningen. Å de värsta me allt e att jag har bara studiebidrag att leva på hmm Men snart e de lov å då ska de jobbas big_smile

Ja det är inte lätt, jag har inte direkt några pengar jag heller tongue.. Har en flickvän och en lägenhet som kräver sina kronor med, men lite kan ja allt få ihop till bilen med.

Njaa lite smått o gott smile bättre att vänta på bevis än att ja berättar väl ? wink

Om jag inte hade varit så nyfiken av mig så hade de varit bättre å vänta på resultat wink Å andra sidan så blir de ju inte lika spännande å följa tråden om du berättar roll

_KriZze
8 oktober 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:

_KriZze skrev:

Rallyhalle skrev:

Oki, va e de för idéer du har då, låter spännande smile

Mm, ska försöka få lite fart tongue Men jag måste byta bromsok bak så att den går igenom besiktningen. Å de värsta me allt e att jag har bara studiebidrag att leva på hmm Men snart e de lov å då ska de jobbas big_smile

Ja det är inte lätt, jag har inte direkt några pengar jag heller tongue.. Har en flickvän och en lägenhet som kräver sina kronor med, men lite kan ja allt få ihop till bilen med.

Njaa lite smått o gott smile bättre att vänta på bevis än att ja berättar väl ? wink

Om jag inte hade varit så nyfiken av mig så hade de varit bättre å vänta på resultat wink Å andra sidan så blir de ju inte lika spännande å följa tråden om du berättar roll

Hehe precis smile det kommer efter hand, har inga direkta planer men lite ska det väl allt komma upp.
Har inte min kamera så lite ont om bilder just nu, ska bättra mig sorry grabbs smile

RS Power is the shit
_KriZze
18 oktober 2007 · 284 Inlägg

Då var det på tiden att jag börjar uppdatera igen tycker jag. För er som glömmt min tråd kan jag förstå er, nej men skämt o sido det har dröjt lite med uppdateringarna. Har haft lite andra saker för mig att pysla med. Nog ursäktat här kommer liten uppdatering istället.

Det senaste jag har gjort är att byta ut mina sidoblinkers till vita istället, wow vilket jobb, hehe nej men det gör faktiskt skillnad på helheten smile.

Sidoblinkers, vita
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173510_ebzkdy.jpg

Har även fixat till "listerna" mellan dörrarna. Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna. Tyckte det lät väldigt konstigt och får medje att jag var skeptisk till det. Jag gick ut och tittade till det och mycket riktigt så var det bara tejp med orginal lack undertill.
Varför Saab nu har gjort på detta vis kan man ju fråga sig, har någon ett svar på detta mystik så kan ni hojta till smile.
Här kommer bilderna iaf.

Före

http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173511_avyeiq.jpg

Efter (Fortfarande lite kvar i kanterna och lim)


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173512_po6w63.jpg


Jag tyckte det blev en rejälhöjning med listerna i rött istället smile.
Hur gick jag då tillväga för den som är nyfiken.
Jag använde mig av en värmepistol och värmde upp tejpen som den blev mjuk och gosig, sen tog jag de rejäla verktyget fingrarna och pillade av bit för bit wink.
Det var faktiskt lite knivigt för det fäste sig snabbt så fick ta liten bit i taget o värma och ta loss.
Det tog nog ca 1,5 - 2h innan alla listerna var klara smile.

Hoppas det ser bra ut.

Gjorde även ett litet projekt till eller rättare sagt en kompis medan jag höll på med dörrarana.
Han kopplade in neon i mina främre hjulhus, skulle ta bild på det nu i mörkret men ville inte ta sig fick inte ljuset på bild.
Här kommer ett litet försök men syns inte så bra ska ta bättre bilder.


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173515_kgs78l.jpg

Peace out - Over and out

Senast redigerat av _KriZze (18 oktober 2007)

RS Power is the shit
megaman_k
18 oktober 2007 · 430 Inlägg

Jadu, ett tag sen den 15:e men. Smart där med tejpen mellan dörrarna eller vad man ska säga. Är nog kosmetiskt för att passa med gummilisterna runtom kanske.
Mina har börjat släppa lite, kanske jag också ska köpa en värmepistol och prova. :p

Rallyhalle
18 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

Nämen va trevligt, det har hänt lite grann smile blev lite skillnad me skärmblinkersena va. Blev lite snyggare när du tog bort den där tejpen vid B-stolpen. Har du en del polerjobb framför dig nu lr? wink

Synd att de inte blev en bra bild på hjulhus-neonet. Men de ser säkert grymt ut i verkligheten big_smile

_KriZze
18 oktober 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Nämen va trevligt, det har hänt lite grann smile blev lite skillnad me skärmblinkersena va. Blev lite snyggare när du tog bort den där tejpen vid B-stolpen. Har du en del polerjobb framför dig nu lr? wink

Synd att de inte blev en bra bild på hjulhus-neonet. Men de ser säkert grymt ut i verkligheten big_smile

Jo det ser lite cleanare ut med de vita istället. Ja det blev skit bra med B-stolpen smile , Nja behövs inte poleras så mycket, lite bensin på en trasa och sen är de rent, hehe.

Hela bilen borde ju vaxas o dant, men det för vänta tills efter vintern tror jag.

Vill komma igång med kjolarna nu, hoppas bara mitt tålamod inte tryter, ska ta en titt på skroten vad jag kan hitta för orginal kjolar att börja bygga från smile.

RS Power is the shit
b0nd3n
19 oktober 2007 · 1 944 Inlägg

schysst kärra o riktigt trevligt projekt du har smile är själv väldigt sugen på o skaffa en saab 900 ( illa när volvo raggare börjar sukta efter saab tongue ) hehe

lycka till i fortsättningen smile

Mvh Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Gräsberg
19 oktober 2007 · 1 002 Inlägg

_KriZze skrev:
Då var det på tiden att jag börjar uppdatera igen tycker jag. För er som glömmt min tråd kan jag förstå er, nej men skämt o sido det har dröjt lite med uppdateringarna. Har haft lite andra saker för mig att pysla med. Nog ursäktat här kommer liten uppdatering istället.

Det senaste jag har gjort är att byta ut mina sidoblinkers till vita istället, wow vilket jobb, hehe nej men det gör faktiskt skillnad på helheten smile.

Sidoblinkers, vita
http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173510_ebzkdy.jpg

Har även fixat till "listerna" mellan dörrarna. Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna. Tyckte det lät väldigt konstigt och får medje att jag var skeptisk till det. Jag gick ut och tittade till det och mycket riktigt så var det bara tejp med orginal lack undertill.
Varför Saab nu har gjort på detta vis kan man ju fråga sig, har någon ett svar på detta mystik så kan ni hojta till smile.
Här kommer bilderna iaf.

Före

http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173511_avyeiq.jpg

Efter (Fortfarande lite kvar i kanterna och lim)


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173512_po6w63.jpg


Jag tyckte det blev en rejälhöjning med listerna i rött istället smile.
Hur gick jag då tillväga för den som är nyfiken.
Jag använde mig av en värmepistol och värmde upp tejpen som den blev mjuk och gosig, sen tog jag de rejäla verktyget fingrarna och pillade av bit för bit wink.
Det var faktiskt lite knivigt för det fäste sig snabbt så fick ta liten bit i taget o värma och ta loss.
Det tog nog ca 1,5 - 2h innan alla listerna var klara smile.

Hoppas det ser bra ut.

Gjorde även ett litet projekt till eller rättare sagt en kompis medan jag höll på med dörrarana.
Han kopplade in neon i mina främre hjulhus, skulle ta bild på det nu i mörkret men ville inte ta sig fick inte ljuset på bild.
Här kommer ett litet försök men syns inte så bra ska ta bättre bilder.


http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/173515_kgs78l.jpg

Peace out - Over and out

haha, tongue men du,, hoppas du menar garaget.org iaf tongue hahah tongue
men bra blev de ju smile mer skillnad än vad de blev på min.. heh

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
_KriZze
19 oktober 2007 · 284 Inlägg

b0nd3n skrev:
schysst kärra o riktigt trevligt projekt du har smile är själv väldigt sugen på o skaffa en saab 900 ( illa när volvo raggare börjar sukta efter saab tongue ) hehe

lycka till i fortsättningen smile

Mvh Andreas

Haha det är inte så konstigt väl, när Saab är snyggare wink. Nej men 900 / 9-3 är schyssta bilar tycker jag, dom har bra grund att leka med.

RS Power is the shit
_KriZze
19 oktober 2007 · 284 Inlägg

"haha, tongue men du,, hoppas du menar garaget.org iaf tongue hahah tongue
men bra blev de ju smile mer skillnad än vad de blev på min.. heh"

Va tongue ? fatta inte vad du menade ?

Senast redigerat av _KriZze (19 oktober 2007)

RS Power is the shit
Gräsberg
19 oktober 2007 · 1 002 Inlägg

_KriZze skrev:
"haha, tongue men du,, hoppas du menar garaget.org iaf tongue hahah tongue
men bra blev de ju smile mer skillnad än vad de blev på min.. heh"

Va tongue ? fatta inte vad du menade ?

Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna.


detta tongue hhehe

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
_KriZze
19 oktober 2007 · 284 Inlägg

Gräsberg skrev:

_KriZze skrev:
"haha, tongue men du,, hoppas du menar garaget.org iaf tongue hahah tongue
men bra blev de ju smile mer skillnad än vad de blev på min.. heh"

Va tongue ? fatta inte vad du menade ?

Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna.


detta tongue hhehe

Haha sorry tongue.. La fan inte ens märket till det big_smile , obs.

Edit: Från Gräsberg på Garaget.org

RS Power is the shit
Gräsberg
19 oktober 2007 · 1 002 Inlägg

tackar wink heh..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
b0nd3n
19 oktober 2007 · 1 944 Inlägg

_KriZze skrev:

Gräsberg skrev:

_KriZze skrev:
"haha, tongue men du,, hoppas du menar garaget.org iaf tongue hahah tongue
men bra blev de ju smile mer skillnad än vad de blev på min.. heh"

Va tongue ? fatta inte vad du menade ?

Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna.


detta tongue hhehe

Haha sorry tongue.. La fan inte ens märket till det big_smile , obs.

Edit: Från Gräsberg på Garaget.org

thihi, sicken tabbe wink big_smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang