Saab 900 - Förstabil - Projekt [Nya Bilder på den nya bilen :)]

_KriZze
19 oktober 2007 · 284 Inlägg

b0nd3n skrev:

_KriZze skrev:

Gräsberg skrev:
Fick ett väldigt nyttigt tips från, Gräsberg här på lunar, att det endast var tejp de svarta listerna mellan dörrarna.


detta tongue hhehe

Haha sorry tongue.. La fan inte ens märket till det big_smile , obs.

Edit: Från Gräsberg på Garaget.org

thihi, sicken tabbe wink big_smile

Haha big_smile

Senast redigerat av _KriZze (19 oktober 2007)

RS Power is the shit
_KriZze
4 november 2007 · 284 Inlägg

Tjena alla trogna läsare, för er som spännt väntade på bygget av kjolar och att projektet skulle få nått slut måste jag tyvärr ursäkta mig då bilen ska ut till försäljing nu. Kommer inte få så mycket för det och fälgarna kommer sälja vid sidan av.
Varför jag nu säljer bilen, är för att den rullat för långt och där är för lite bil i den tongue helt enkelt.
Visst är det med en tår i ögat jag säljet den eller gör mig av med den, fast den tåren torkades snabbt upp när jag idag provkörde den nya bilen jag tänkt köpa.
Efter den körningen så hade jag redan besämmt mig, jag har inte kört någon roligare bil i hela mitt liv och jag har hunnit köra en del.
Där var sån fart och den svarade blixtsnabbt på gaspedalen, gaah älskar den.
Nu till avslöjandet vad blev det för bil då smile.

Skoda Octavia RS -02 (Sedan)
Orginal 180hk
Nu ligger där i den ett ACE Steg3. Som nu ger bilen pigga 220hk.
Även 3" avgassystem även de ditsatt av ACE.
17" Fälgar och lila bromsok.
Bilens färg är svart.

Kan bara säga att jag är super nöjd med den och det kliar i fingrarna då jag köpte den idag och ska hämta den på Torsdag, då ska jag även lägga upp lite bilder på pärlan smile.

Nå vad säger ni tongue ?

---

Så om nån är sugen på fälgarna så finns de till SALU.

Även bilen för den som vill det smile.

Senast redigerat av _KriZze (4 november 2007)

RS Power is the shit
megaman_k
4 november 2007 · 430 Inlägg

Det var ju lite fult. :p
Men ja, kan tänka mig att Skodan smäller högre. Hade jag haft råd hade jag nog gjort likadant så... Långa dagar till torsdag nu kan jag tänka mig. smile

_KriZze
4 november 2007 · 284 Inlägg

megaman_k skrev:
Det var ju lite fult. :p
Men ja, kan tänka mig att Skodan smäller högre. Hade jag haft råd hade jag nog gjort likadant så... Långa dagar till torsdag nu kan jag tänka mig. smile

Hehe jo lite fult kanske smile. Polerade upp Saaben idag, stod 4 timmar innan jag var nöjd. Ska knäppa några avskedbilder på den imorn medan den är ren och fin smile.

Jo det kan man säga att den smäller högre, men det med råd vetefan tongue har skramlat blir havregrynsgröt och kankse nudlar om jag ska lyxa till det nu framöver. Men vad gör det bara jag har råd med bensin så jag kan köra mitt monster, hihi smile.

Nej skämt o sido jag har delat på priset med min kära sambo. Som inte har körkort än, bättre kan de inte bli wink.

Jo riktigt låååånga dagar smile

RS Power is the shit
megaman_k
4 november 2007 · 430 Inlägg

Ah. dela är ekonomiskt. smile Skönt att du blev nöjd iaf. Stod i 2timmar jag innan jag var tvungen att sluta(tid i hyrhallen) vita fula prickar överallt. Fy fan för stenskott!

_KriZze
4 november 2007 · 284 Inlägg

megaman_k skrev:
Ah. dela är ekonomiskt. smile Skönt att du blev nöjd iaf. Stod i 2timmar jag innan jag var tvungen att sluta(tid i hyrhallen) vita fula prickar överallt. Fy fan för stenskott!

Tar sån jäkla tid asså tongue sjukt hehe ..

RS Power is the shit
Rallyhalle
4 november 2007 · 4 299 Inlägg

Nää, blir de inge mer sad

Aja, men den nya lät ju rätt trevlig wink blir de någe projekt på den då ist, lr blir de bara småpill på den???

_KriZze
5 november 2007 · 284 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Nää, blir de inge mer sad

Aja, men den nya lät ju rätt trevlig wink blir de någe projekt på den då ist, lr blir de bara småpill på den???

Nej tyvärr blir de inte mer med min lilla saab, den drog för mycket och prestera för lite, hehe.

Nja lite blir det väl med den nya med, men projekt tråd vetefan ;P.

Lista på vad som ska hända.

*Frontläpp
*Splitters (Både fram och på sidokjolarna
*Solarplexius (Alla utom de 3 främre
*Sänkning
*Mätare i A-stolpe (2-3 st)

Det är vad jag tänkt mig ska hända, hoppas få allt gjort nu i vinter men vi får se vad ekonomin tillåter, den blev ju mindre med köpet kan man säga, hehe.

//K

RS Power is the shit
ShadowD Sensation
7 november 2007 · 74 Inlägg

Lite uppdatering här nu:D

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded
_KriZze
9 november 2007 · 284 Inlägg

GolfGtiPower skrev:
Lite uppdatering här nu:D

Hehe läste du inte att den läggs ner ? wink
Har fått en ny bil nu att leka med och lite för lite saker att hända med den för tillfället för en ny projekt tråd.

//K

RS Power is the shit
_KriZze
9 november 2007 · 284 Inlägg

Okej då har man fått hem bilen smile skönt som faen.
Eftersom vädret är "tipp, topp" så har jag fått knäppa bilder på honom nere i garaget, kommer byta ut bilderna mott finare när vädret tillåter.
Jag ville ha snabba bilder för att mata er och få er att förstå varför jag byte upp mig hehe smile.



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187181_lnsp3l.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187183_cr5442.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187185_t8740r.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187186_v7mqs0.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187187_37gtr5.jpg



http://www.garaget.org/gallery/archive/21829/187188_awkqie.jpg


Nåå vad tycks smile
Visst är han fin, lite blöt på bilderna bara.

//K

RS Power is the shit
Rallyhalle
9 november 2007 · 4 299 Inlägg

Nice, den var fin du smile Förstår att du ville byta me tanke på skillnaden i prestanda wink Sen så e ju Octavia Rs jäkligt snygga också, framförallt i svart smile Sjysst inredning va de också big_smile

megaman_k
9 november 2007 · 430 Inlägg

Ser roligt ut. smile Kul för dig tycker jag! kanske inte för plånkan men. Fått gamla såld?

_KriZze
9 november 2007 · 284 Inlägg

megaman_k skrev:
Ser roligt ut. smile Kul för dig tycker jag! kanske inte för plånkan men. Fått gamla såld?

Nej den är inte såld än, hoppas få den såld snart.
Är du sugen eller? hehe

//K

RS Power is the shit
megaman_k
9 november 2007 · 430 Inlägg

Hehe, nja är väldigt nöjd med min bil. Är bara ute efter två nya pluggar där stolsvärmen sitter för knappar till slutsteget och elantennen samt den plastsaken mellan lysena i bak, vill prova att sänka in plast för att få dit skylten, ist för att ta bort hela...

Ign0
25 juni 2012 · 73 Inlägg

_KriZze skrev:

_Spawned_ skrev:
Ser ju bra ut, ända jag störde mig på var hur du fäst nätet i grillen.. har du fortfarande ståltråd eller vad det nu är ? går det inte att fästa på bättre sätt, t.ex popnit ? smile

Mvh Fredrik

Hehe jo det stör jag med mig på smile. Det är inte nätet som är fäst på det sättet utan yttergrillen mot innergrillen, nätet sitter som det ska.
Jag ska popnita det, har bara inte tatt mig hem till pappa än.
Blir popnit sen måla dom svarta så sitter de smile

Skoj att du tycker det ser bra ut annars smile

Snyggt!! Hur tog du bort mittribban? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang