1711
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

1 997 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Dra kablar i skidluckan?  Jag har vart med och byggt ljud i en 940 en gång och i den va de då möjligt att gå med kablar på andra ställen än i luckan.. tror de gick göra ett hål i masoniten högt upp på vänstersidan. (om man står bakifrån) smile

Mvh Magnus

Joovisst går det att dra på andra sätt. Det var bara det att när jag satte in grejjerna hade jag inte ur ryggstödet så då var det enklast genom skidluckan!tongue
RCA-kabeln har jag dragit in bakom och ner genom hatthyllan ungefär som du beskrev.smile

Får la se om jag orkar dra om pluskabeln och remotekabeln senare....

tias aka katten skrev:
man drar kablarna upp efter ryggstödet å fram vid gångjärnen te luckan...hur smidigt som helst. Har mina steg jordade som du, fast ett på varje sida då. har inte haft nå problem med missljud eller nått annat för det

Okej, de med gångjärnen har jag inte tänkt på faktiskt....det kan vara ett alternativ!
Skönt att de funkar för dig då:) men de verkr ju som att jag har bränt jorden i steget eller nått liknande nu.....Får se hur jag löser det hela!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Tobbepolarn skrev:
Hej har läst din tråd. tråkigt det med ljudet.
har du skalat + kabeln över steget så att det har ramlat ner metalltråd i steget. det kan göra att det blir kortslutning och då kan det uppstå störningar. hände för en kompis iaf.

bilen ser riktigt Fin ut
lycka till

//Tobbe

Roligt att du har tagit dig tid!
Jag har nog inte skalat direkt ovanför men de är finns nog en risk att de kan ha kommit in några små trådar när man försökt skruva dit kablarna. Anslutningarna på steget e så jävla små!yikes
De kanske e de som har hänt...men de kluriga e ju att allt funkade bra tills jag bytta plats på jordningen. Jag hade allt fungerande i säkert 2 månader:) men men...

Tack för det!smile
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Hej!

Tyvärr så har jag inte fått fixat någonting alls med bilen den senaste tiden...sad
Dom gångerna som jag för en gångs skull har tid, nää då har mamma bilen till jobbet...men o andra sidan så blir ju bilen fulltankad på det viset;)

Och nu är det snart jul och jag åker till sälen imorgon och blir borta en vecka!
Men efter nyår har jag en veckas lov kvar och då skall det fixas!!! jag kan ju säga sidokjolar som en liten ledtråd om vad som komma skall:rolleyes:

Jag vill önska er alla en trevlig jul och ett gott nytt år!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Här vare dött ja.....

Någon som e sugen på en update lite senare mot kvällen?tongue

4 299 Inlägg
2 januari 2008
Så klart vi vill se en update smile Har ju suttit å väntat på de sen du åkte ju tongue

1 997 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Så klart vi vill se en update smile Har ju suttit å väntat på de sen du åkte ju tongue

Haha, skönt att nån sitter o läser:)
Kommer en sen!

345 Inlägg
2 januari 2008
isak90 skrev:
Någon som e sugen på en update lite senare mot kvällen?tongue

Jepp!

4 299 Inlägg
2 januari 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Kommer en sen!

Klart man följer de smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 januari 2008
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Kommer en sen!

Klart man följer de smile

Precis, kan ju inte sluta läsa en tråd mitt i allt..
Keep it up big_smile
mvh kimpa

2 118 Inlägg
2 januari 2008
Läst lite i tråden nu, kommer ju bli skitnice sen när det är klart.. Ska också lägga upp en projekttråd snart till 740in.

Lycka till med bilen (och steget) !

Mvh NJ

D.i.l.l.i.g.a.f

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 januari 2008
Ja upp med en uppdatering nu big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
Läst lite i tråden nu, kommer ju bli skitnice sen när det är klart.. Ska också lägga upp en projekttråd snart till 740in.

Lycka till med bilen (och steget) !

Mvh NJ

Kul att du tycker om det!smile
Det tycker jag att du ska göra så jag kan fälja den:P
Tack ska du ha!

dj_aggwa skrev:
Ja upp med en uppdatering nu big_smile

Den kommer strax!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
UPDATE ! ! !

De va ett tag sen nuja...hmm

Idag så bytte jag plats på jordpunkten till den ena bälteshållaren i baksätet efter lite tips.
Och jag var ju tvungen o prova ljudet och det har blivit bättre!smile
Den lilla(och då menar jag lilla) störningen som va när bilen var avstängd finns fortfarande kvar, låter som en mycket låg och ganska snabb basgång...Men de hör man bara om man drar ner volymen till noll och försöker lyssna. Vet man inte om de så vettifan om man märker nått:P
Den störningen kan jag leva med iaf!

Den som var värst va den som kom när man startade bilen, det tjut som fan från hela baslådan och de gick knappt o sitta i bilen.. Och den e borta nu!big_smile Så att nu kan jag låta baslådan va inkopplad hela tiden! ^_^

Bild på den nya jordningen
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/220880_wrs229.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan så tänkte jag att de kanske va dax för o skicka upp några bilder på sido-kjolarna som jag köpte i höstas. Fick tag på en kille som hade volvo-orginal gjutform så han hade ett par kjolar liggandes till mig. Jag tyckte dom var ganska billiga, gav 800kr för båda. Helt okej va?
Att jag inte visat dom förut e för att dom ändå inte ska monteras förräns tillvåren.

Sido-kjolar, Volvo Addon
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/220881_kapdj2.jpg

Bredvid bilen
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/220883_rsg045.jpg

Bredvid bilen
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/220886_9kw1ex.jpg

Det var nog allt för nu. Ska se om jag kan hänga upp dom imorrn för att kolla passformen.
Sedan ska dom lackas. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med lackningen ännu...Antingen lämnar jag in dom eller så köper jag sprayburk och gör de själv. Någon som vet undefär vad en lackerare tar för o lacka ett par kjolar?

Mvh/Fredrik:)
Senast redigerat av isak90 (2 januari 2008)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 januari 2008
Skönt att det ordnade sig med ljudet ! smile
Kommer bli kanon snyggt med sidokjolarna med ! big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 januari 2008
Skönt me allt oljud är borta, eller iallefell de stora störningarna smile
Kommer bli riktigt snyggt med kjolarna, bara att häga upp och passa in, bra pris tror jag de va, tycker de ser ut att vara i fint skick iallefall smile

Jadu, om du får tag i ett bra pris så kan du nästan lacka dem hos firma, de kanske tar 1500 eller 1000kr, men de beror om det är et kompis pris eller annars lutar det väl åt 2000-3000kr.. men de beror på wink
vi lackerare brukar ju kunna vara generösa ibland smile

Men annars gåre ju att köpa hem färg själv och måla, de funkar med smile
Testa skadar ju aldrig om de går fel, du har ju mig här om du har frågor wink hehe
Godd luck!
mvh kimpa

345 Inlägg
2 januari 2008
dj_aggwa skrev:

Instämmer. Tror det kan löna sig att fixa dem själv då det stänker väldigt mycket på dem. Skulle inte ha lusta att betala dyrt och sedan märka att lacken är full med stenskott m.m...

4 299 Inlägg
2 januari 2008
Skönt att de va såpass enkelt att får bort de västa oljuden tongue

Tycker de låter som ett bra pris för kjolarna. Aero-kjolar till min ligger på 3000 på skroten för 2 stycken. Så de va nog en bra affär de smile

Du kan ju alltid testa å lacka själv, de värsta som kan hända e att dom måste slipas ner lackas om. Så köp en burk å testa du, de kan va värt de tongue

Lycka till smile

2 118 Inlägg
2 januari 2008
jag köpte mina addon (sidor och bak) för 1400kr big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

304 Inlägg
3 januari 2008
Ser bra ut! jag tycker som dom andra köp färg och lacka själv!
Arbeta på nu /Albin

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Kommer bli kanon snyggt med sidokjolarna med ! big_smile

Mvh Magnus

Jaa de va skönt!
Tackar, ja de hoppas jag på;)

kimpan_90 skrev:
Skönt me allt oljud är borta, eller iallefell de stora störningarna smile
Kommer bli riktigt snyggt med kjolarna, bara att häga upp och passa in, bra pris tror jag de va, tycker de ser ut att vara i fint skick iallefall smile

Jadu, om du får tag i ett bra pris så kan du nästan lacka dem hos firma, de kanske tar 1500 eller 1000kr, men de beror om det är et kompis pris eller annars lutar det väl åt 2000-3000kr.. men de beror på wink
vi lackerare brukar ju kunna vara generösa ibland smile

Men annars gåre ju att köpa hem färg själv och måla, de funkar med smile
Testa skadar ju aldrig om de går fel, du har ju mig här om du har frågor wink hehe
Godd luck!
mvh kimpa

Japp!
Tackar! Jaa, ska ut en sväng sen och se om jag få hängt upp dom. Dom är ganska å fina får jag säga, lite små-jobb är det allt men ska de inte va så?wink

Jag ska kolla upp lite om vad de kostar och få dom lackade. Ska jag lämna in dom är det möjligt att de kommer med några saker till.
Jag har fått för mig att det på nått sätt blir billigare lackning (om man lämnar in) ifall man t.ex. lämnar in både kjolar och tex backspegalr och handtag? Kan de låta rimligt? Säg att kjolarna kostar 1200kr o lacka, men lackar jag handtag och backspeglar samtidigt kostar de kanske 1500kr? Fattar du hur jag menar? (kanske blev lite rörigt...roll)
Vi får hoppas på att jag hittar nån generös lackerare!

Gör jag det själv så blir det med sprayburk, de bör nog gå och få bra finish på det med. Vad kan en spryburk med metallic lack kosta? Och hur mycket kan de gå åt om jag lägger 2-3 lager?
Japp, jag har ju dig Kim:)
Tack för det!
Mvh/Fredrik

Sök