1650
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Acke88 skrev:
dj_aggwa skrev:
Skönt att det ordnade sig med ljudet ! smile

Instämmer. Tror det kan löna sig att fixa dem själv då det stänker väldigt mycket på dem. Skulle inte ha lusta att betala dyrt och sedan märka att lacken är full med stenskott m.m...

Tack! Jaa de va skönt.
Får se hur det blir med den punkten, men borde inte lacken bli tåligare om man lämnar in det? Jag menar en lackerare har ju bra grejjer, de borde ju sitta bättre än sprayburksfärg?roll

Rallyhalle skrev:
Skönt att de va såpass enkelt att får bort de västa oljuden tongue

Tycker de låter som ett bra pris för kjolarna. Aero-kjolar till min ligger på 3000 på skroten för 2 stycken. Så de va nog en bra affär de smile

Du kan ju alltid testa å lacka själv, de värsta som kan hända e att dom måste slipas ner lackas om. Så köp en burk å testa du, de kan va värt de tongue

Lycka till smile

Japp!
Joo, jag tror att de va helt okej.
Vafan? 3000???mad
Får se hur jag gör, de e ju metallick oxå så de kanske e svårt o få det bra själv... Men men, de ett tag kvar tills dom ska lackas så:)
Tak!
NJ_ skrev:
jag köpte mina addon (sidor och bak) för 1400kr big_smile

Okej, då var det nog ett helt okej pris jag fick betala. Köpte de ju nytt med så:)

albin715 skrev:
Ser bra ut! jag tycker som dom andra köp färg och lacka själv!
Arbeta på nu /Albin

Tack!
Hehe jasså de tycker du? Jag får se hur det blir, måste kolla upp med några lackerare om vad de kan kosta.
Finns det nån mer istan än Tommy-sladd?
Ska det sen, men ska inte du arbeta?

Mvh/Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 januari 2008
isak90 skrev:
dj_aggwa skrev:
Kommer bli kanon snyggt med sidokjolarna med ! big_smile

Mvh Magnus

Jaa de va skönt!
Tackar, ja de hoppas jag på;)

kimpan_90 skrev:
Skönt me allt oljud är borta, eller iallefell de stora störningarna smile
Kommer bli riktigt snyggt med kjolarna, bara att häga upp och passa in, bra pris tror jag de va, tycker de ser ut att vara i fint skick iallefall smile

Jadu, om du får tag i ett bra pris så kan du nästan lacka dem hos firma, de kanske tar 1500 eller 1000kr, men de beror om det är et kompis pris eller annars lutar det väl åt 2000-3000kr.. men de beror på wink
vi lackerare brukar ju kunna vara generösa ibland smile

Men annars gåre ju att köpa hem färg själv och måla, de funkar med smile
Testa skadar ju aldrig om de går fel, du har ju mig här om du har frågor wink hehe
Godd luck!
mvh kimpa

Japp!
Tackar! Jaa, ska ut en sväng sen och se om jag få hängt upp dom. Dom är ganska å fina får jag säga, lite små-jobb är det allt men ska de inte va så?wink

Jag ska kolla upp lite om vad de kostar och få dom lackade. Ska jag lämna in dom är det möjligt att de kommer med några saker till.
Jag har fått för mig att det på nått sätt blir billigare lackning (om man lämnar in) ifall man t.ex. lämnar in både kjolar och tex backspegalr och handtag? Kan de låta rimligt? Säg att kjolarna kostar 1200kr o lacka, men lackar jag handtag och backspeglar samtidigt kostar de kanske 1500kr? Fattar du hur jag menar? (kanske blev lite rörigt...roll)
Vi får hoppas på att jag hittar nån generös lackerare!

Gör jag det själv så blir det med sprayburk, de bör nog gå och få bra finish på det med. Vad kan en spryburk med metallic lack kosta? Och hur mycket kan de gå åt om jag lägger 2-3 lager?
Japp, jag har ju dig Kim:)
Tack för det!
Mvh/Fredrik

Jo det är klart de ska vara litesmåpill innan de sitter perfekt, så är det ju altid tongue hehe

Jo du får göra det.. hehe, jo man kan tycka så att om jag lämnar in lite smågrejer på samma gång så blire mindre summa än om jag skulle komma 10 gånger med smågrejer tongue så det låtter ju vettigare att komma in en gång tongue men jag vet inte lol hehe
hitta nån trevlig lackerare så får du någ ett bra pris, för om det är smågrejer så borde det inte gå på så mycket om du ändå lämnar in kjolarna.. smile

Du kan ju göra det själv, inga problemas attt få tag i samma kulör som du har på din bil.. bara gå in till färgbolaget och säg " Hej, jag vill ha färg i sprayburk med koden "blablablablabla"  då säger de en tid ungefär kom tillbaka i morgon så har vi det här smile
För du spar garanterat pengar på att spruta med sparyburk, men jag tycker det är bättre att spruta med spruta tongue på en spray burk finns det ju ungefär bara ett "on \off" läge.. annars spottar den ju bara (är ju kräsen wink ), men it´s your Val wink
Men en färgburk kanske går på 399 eller så.. du  får gå in i butiken och höra hur lå¨ngt det räcker, för de kan jag inte svara på tongue
Dock vet jag inte hur mycket klarlacken kostar på burk.. men den ligger väl typ i samma prisklass.. du får helt enkelt titta hos färghandlarn tongue hehe

Bara att ask så svarar jag på mer sen smile
mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (3 januari 2008)

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
isak90 skrev:
dj_aggwa skrev:
Kommer bli kanon snyggt med sidokjolarna med ! big_smile

Mvh Magnus

Jaa de va skönt!
Tackar, ja de hoppas jag på;)

kimpan_90 skrev:
Skönt me allt oljud är borta, eller iallefell de stora störningarna smile
Kommer bli riktigt snyggt med kjolarna, bara att häga upp och passa in, bra pris tror jag de va, tycker de ser ut att vara i fint skick iallefall smile

Jadu, om du får tag i ett bra pris så kan du nästan lacka dem hos firma, de kanske tar 1500 eller 1000kr, men de beror om det är et kompis pris eller annars lutar det väl åt 2000-3000kr.. men de beror på wink
vi lackerare brukar ju kunna vara generösa ibland smile

Men annars gåre ju att köpa hem färg själv och måla, de funkar med smile
Testa skadar ju aldrig om de går fel, du har ju mig här om du har frågor wink hehe
Godd luck!
mvh kimpa

Japp!
Tackar! Jaa, ska ut en sväng sen och se om jag få hängt upp dom. Dom är ganska å fina får jag säga, lite små-jobb är det allt men ska de inte va så?wink

Jag ska kolla upp lite om vad de kostar och få dom lackade. Ska jag lämna in dom är det möjligt att de kommer med några saker till.
Jag har fått för mig att det på nått sätt blir billigare lackning (om man lämnar in) ifall man t.ex. lämnar in både kjolar och tex backspegalr och handtag? Kan de låta rimligt? Säg att kjolarna kostar 1200kr o lacka, men lackar jag handtag och backspeglar samtidigt kostar de kanske 1500kr? Fattar du hur jag menar? (kanske blev lite rörigt...roll)
Vi får hoppas på att jag hittar nån generös lackerare!

Gör jag det själv så blir det med sprayburk, de bör nog gå och få bra finish på det med. Vad kan en spryburk med metallic lack kosta? Och hur mycket kan de gå åt om jag lägger 2-3 lager?
Japp, jag har ju dig Kim:)
Tack för det!
Mvh/Fredrik

Jo det är klart de ska vara litesmåpill innan de sitter perfekt, så är det ju altid tongue hehe

Jo du får göra det.. hehe, jo man kan tycka så att om jag lämnar in lite smågrejer på samma gång så blire mindre summa än om jag skulle komma 10 gånger med smågrejer tongue så det låtter ju vettigare att komma in en gång tongue men jag vet inte lol hehe
hitta nån trevlig lackerare så får du någ ett bra pris, för om det är smågrejer så borde det inte gå på så mycket om du ändå lämnar in kjolarna.. smile

Du kan ju göra det själv, inga problemas attt få tag i samma kulör som du har på din bil.. bara gå in till färgbolaget och säg " Hej, jag vill ha färg i sprayburk med koden "blablablablabla"  då säger de en tid ungefär kom tillbaka i morgon så har vi det här smile
För du spar garanterat pengar på att spruta med sparyburk, men jag tycker det är bättre att spruta med spruta tongue på en spray burk finns det ju ungefär bara ett "on \off" läge.. annars spottar den ju bara (är ju kräsen wink ), men it´s your Val wink
Men en färgburk kanske går på 399 eller så.. du  får gå in i butiken och höra hur lå¨ngt det räcker, för de kan jag inte svara på tongue
Dock vet jag inte hur mycket klarlacken kostar på burk.. men den ligger väl typ i samma prisklass.. du får helt enkelt titta hos färghandlarn tongue hehe

Bara att ask så svarar jag på mer sen smile
mvh kimpa

Går varje burk på 3-400spänn så e de väl fan ingen idé och göra de själv...mad (hoppas du har fel med priset;))
Då springer ju pengarna iväg en bit över tusenlappen och då kan man ju likagärna lämna in de.
Sen e ju inte sprayburken så exakt som du säger, blir ofta mycket färg samtidigt...roll
Men ska kolla allt detta när tid finnes:lol:
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Hej!
Kjolarna måste spacklas sedan för att fy till den perfekte finshen.
Men vad vör spackel ska jag använda? Glasfiber eller finspackel?
Det är inte så mycket som ska spacklas, några små skavanker bara.
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
3 januari 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
Skönt att de va såpass enkelt att får bort de västa oljuden tongue

Tycker de låter som ett bra pris för kjolarna. Aero-kjolar till min ligger på 3000 på skroten för 2 stycken. Så de va nog en bra affär de smile

Du kan ju alltid testa å lacka själv, de värsta som kan hända e att dom måste slipas ner lackas om. Så köp en burk å testa du, de kan va värt de tongue

Lycka till smile

Japp!
Joo, jag tror att de va helt okej.
Vafan? 3000???mad
Får se hur jag gör, de e ju metallick oxå så de kanske e svårt o få det bra själv... Men men, de ett tag kvar tills dom ska lackas så:)
Tak!

Japp, 3000, smakar de så kostar de hmm De e ju originalkjolar.

Ska du spackla smågrejer så ska du köra me finspackel

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
UPDATE ! ! !

Var ute en sväng idag på förmiddagen och tänkte prov montera kjolarna. Men det var kallt som fan ute och det var lite klurigt själv...
Precis när jag tyckte mig ha fått upp den ena med massa tejp och tog fram kemeran för o fotta åkte den i backen...hmm Så tyvärr inga bilder på det.
Tror att jag kan tjata lite på Albin(albin715) så får jag hjälp:rolleyes:

Men jag kom iallafall iväg in till biltema och fick köpt mig en burk med finspackel.

Dom två inköpen som gjordes idag:)
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/221943_ftwmli.jpg

Mvh/Fredrik

304 Inlägg
3 januari 2008
Hahah jo jag kommer upp nån dag och hjälper dig tongue gött att du skaffat lite spackel så kan du sätta igång med kjolarna nu också smile Pro street har jag hört ska vara roligt också wink

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

2 118 Inlägg
3 januari 2008
nu har jag lagt upp en projekttråd, bara spana in tongue lycka till med kjolarna ! du får gärna ge nåt tips sen tongue

Mvh NJ

D.i.l.l.i.g.a.f

1 997 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
Hahah jo jag kommer upp nån dag och hjälper dig tongue gött att du skaffat lite spackel så kan du sätta igång med kjolarna nu också smile Pro street har jag hört ska vara roligt också wink

Tack tack!
Japp det är iaf en början att ha material hemma.
Joo jag hoppas att det e skoj smile

NJ_ skrev:
nu har jag lagt upp en projekttråd, bara spana in tongue lycka till med kjolarna ! du får gärna ge nåt tips sen tongue

Mvh NJ

Det har vi gjort:)
Tack för det, det lär behövas!

Mvh/Fredrik

2 118 Inlägg
3 januari 2008
isak90 skrev:
NJ_ skrev:

Mvh NJ

Det har vi gjort:)
Tack för det, det lär behövas!

Mvh/Fredrik

hehe, det ska nog gå bra serru tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

4 299 Inlägg
4 januari 2008
Pro street e perfekt när man inte kan hålla på me bilen, de e skitkul tongue
Då kan du komma igång me kjolarna nu alltså smile Lycka till me dom wink

3 627 Inlägg
6 januari 2008
Vart fick du tag i dem vindavvisarna? yikes

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 997 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Vart fick du tag i dem vindavvisarna? yikes

Dom satt på bilen när jag köpte den:cool:
Men jag har sett annonser och då har ett komplett sett kostat rund en femhundring.

275 Inlägg
6 januari 2008
isak90 skrev:
Sedan så tänkte jag att de kanske va dax för o skicka upp några bilder på sido-kjolarna som jag köpte i höstas. Fick tag på en kille som hade volvo-orginal gjutform så han hade ett par kjolar liggandes till mig. Jag tyckte dom var ganska billiga, gav 800kr för båda. Helt okej va?

kan man få namn eller mailadress till den killen, är intresserad av att köpa om han har fler sidokjolar och add-on front om han har det?

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

1 997 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har inte fått fixat någonting med varken bilen eller kjolarna dom senaste dagarna:(
Anledningen till det är att jag har hjälpt till o renovera lite här hemma så det har tagit upp min tid. Men ett trevligt hem är ju viktigt det med:)

Jag ska nog iallafall se till och skicka iväg en beställning på slutdämpare ganska så snart tror jag. Ska kika på det nu i veckan e det tänkt:)

Men jag kan bjuda på en bild om vad jag mötte när jag gick ut imorse!
Nu har vi tillochmed lite snö här^_^
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/224995_nghqnq.jpg

Mvh/Fredrik

2 118 Inlägg
6 januari 2008
hehe gött me snö big_smile snöar här nu ! big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f

4 299 Inlägg
6 januari 2008
Man måste ju få lite omväxling också wink Renovera hus e roligt tongue Har själv gjort de också dom senaste dagarna, dock inte mitt eget smile

Men de ska bli kul me en update lite senare tongue

1 997 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
hehe gött me snö big_smile snöar här nu ! big_smile

Jaa snö är aldrig fel:P Lite synd att de smälter just nu bara.....

Rallyhalle skrev:
Man måste ju få lite omväxling också wink Renovera hus e roligt tongue Har själv gjort de också dom senaste dagarna, dock inte mitt eget smile

Men de ska bli kul me en update lite senare tongue

Hehe, jovisst. Roligt vettifan om man kan kalla det, bara när man ser slutresultatet:cool:

Ja det hoppas jag med på!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Beställde slutdämpare tidigare idag:)
Bör få den i denna vecka iallafall så då blir det till o provmontera. Monterar den inte förräns till våren då de mesta av salt och annan skit är väck.

Denna blev det 2*3,5" utblås:P
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195049_lowiqm.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195051_9ordkt.jpg

Det va alltför nu, skolan börjar imorgon så har fått sitta en del med det idag...Men till helgen ska vi ta i lite:)
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
7 januari 2008
Fan va nice tongue De e bra snygga ändrör på dom där. Har kollat på samma fast me en pipa. Så nu e jag lite avis wink

Ska väl bli kul me skola imorrn wink

Sök