2366
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

1 997 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Har inte fått nått svar från Realcar än angångende lacksläppet:/

Och inte har jag fått gjort någon provmontering idag heller, bara en massa regn. Och har man inget garage så kan man ju inte göra nått...

Imorgon blir det till att plugga större delen av dagen så då hinner jag inte provmontera dämparen heller....

Och som om inte detta vore nog så har kopplingen börjat att ge sig:mad:
Den slirar vid högre gaspådrag.

Någon som vet om det är svårt att byta själv???

Har kollat runt lite på bland annat Mekonomen och Kgtrimning och materialet går på ca 1500kr.
Morfar bytte koppling i somras på sin 940 på Volvo-Brandt och då fick han betala ca 3500kr för allt. Så det kanske är värt att lämna in den istället för att trixa med det själv. Jag har ej tillgång till lyft och grejjer så det jag har är ett vanligt garage med de vanligaste verktygen typ.

Mvh/Fredrik

3 Inlägg
13 januari 2008
hej ne de  inte svårt att byta själv men kan va e gran bökigt när du inet har lyft men de  går nog om man bara vill. angående verktyt så behöver men inga direkta specialverktyg. volvo anväder ett specialverktyg för å  centrera lamellen vid ihopmontering men det kan nog gå me ett messingdorn eller liknande som passar. om du har en haynes bok så står det hur man ska  gå till väga

1 997 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
D_Boman skrev:
hej ne de  inte svårt att byta själv men kan va e gran bökigt när du inet har lyft men de  går nog om man bara vill. angående verktyt så behöver men inga direkta specialverktyg. volvo anväder ett specialverktyg för å  centrera lamellen vid ihopmontering men det kan nog gå me ett messingdorn eller liknande som passar. om du har en haynes bok så står det hur man ska  gå till väga

Okej, får se hur jag gör men det är till 90% troligt att jag lämnar in den.
Men du ska ha tack för infon iaf! smile
Mvh/Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 januari 2008
isak90 skrev:
D_Boman skrev:

Mvh/Fredrik

Bara att använda musklerna wink hehe
Fråga far din eller nån kompis om de vet någon me lyft i garaget.. för min pappa fråga runt och vips så böt vi min systers koppling i ett garage med lyft tongue
Annrs så fåru ju lite mer garanti om du lämnar in, för man vet ju aldrig hur vilt du kör sen wink hehe tongue
Mvh kimpa

1 997 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Keskitalo skrev:
Blir nog najs det där:D

Tackar tackar!
kimpan_90 skrev:
isak90 skrev:
D_Boman skrev:

Mvh/Fredrik

Bara att använda musklerna wink hehe
Fråga far din eller nån kompis om de vet någon me lyft i garaget.. för min pappa fråga runt och vips så böt vi min systers koppling i ett garage med lyft tongue
Annrs så fåru ju lite mer garanti om du lämnar in, för man vet ju aldrig hur vilt du kör sen wink hehe tongue
Mvh kimpa

Det går säkert att få tag på en lyft nånstans men de känns säkrast att lämna in den. Och jag kan nog tänka mig att man inte kör så jätte-lungt sen med kortet i handen heller. Lite somarlukt måste man ju fixa ibland:rolleyes:
Mvh/Fredrik

407 Inlägg
17 januari 2008
Kusin bytte koppling och lamell har jag för mig på garage uppfarten, några pallbocker och lite muskler för att "bänka" växellådan sen är det bara å byta^^

1 997 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Kayhan skrev:
Kusin bytte koppling och lamell har jag för mig på garage uppfarten, några pallbocker och lite muskler för att "bänka" växellådan sen är det bara å byta^^

Okej, de låter ju bra.
Men jag tror det blir till att lämna in, känns säkrare också. Är inte så sugen på att krypa under bilen nu när det är vinter och i vår vill jag ha bilen körklar då körkortet förhoppningsvis kommer.smile
Mvh/Fredrik

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
17 januari 2008
Känner du dig osäker på det så ska du givetvis lämna in den om du inte söker här i forumet då och får lite hjälp på hur du kan göra ! smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Känner du dig osäker på det så ska du givetvis lämna in den om du inte söker här i forumet då och får lite hjälp på hur du kan göra ! smile

Mvh Magnus

Jag vet ju inte exakt hur man ska göra men jag har ett hum om det. Så jag o farsan hade säkert fixat det utan några större problem men då ska tiden finnas också...
Men då måste vi fixa ett ställe o va på och då kostar det några kronor och då springer nog pengarna lätt iväg tror jag.

Nästa vecka ska vi åka runt till några olika verkstäder och höra vad dom tar för ett byte. Jag vet ju att volvo tar 3500kr inkl. material, så om nån annan är billigare tar jag ju det.

Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Kommer en update senare idag för den som är intresserad;)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 januari 2008
ser bra ut smile jo jag är intresserad av att se lite mer wink

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 januari 2008
Ja tack... big_smile hehe
Mvh kimpa

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
ser bra ut smile jo jag är intresserad av att se lite mer wink

mvh stångberg

Tack! smile

Det kommer!

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Ja tack... big_smile hehe
Mvh kimpa

Det kommer det kommer, det får bli en tvätt nu för de va så länge sen så de vågar man inte säga till nån...roll
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
20 januari 2008
Nu får du fan komma me den där updaten snart, sitter å väntar ju wink

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
20 januari 2008
instämmer, fram med uppdatering snart så bjuder jag på en senare ikväll med på mitt slavarbete smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Egenföretagare
2 496 Inlägg
20 januari 2008
Hur tror du att du gör med kopplingen nu då ?

Jag måste nämligen byta på min med å känner jag audi rätt så lär det inte bli lätt. men skulle ju vara bra om du bytte först så jag fick lite tips wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Nu får du fan komma me den där updaten snart, sitter å väntar ju wink

Haha, den e på G, la precis in bilderna på datorn!
dj_aggwa skrev:
instämmer, fram med uppdatering snart så bjuder jag på en senare ikväll med på mitt slavarbete smile

Mvh Magnus

Den kommer!
Det vill jag se!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Hur tror du att du gör med kopplingen nu då ?

Jag måste nämligen byta på min med å känner jag audi rätt så lär det inte bli lätt. men skulle ju vara bra om du bytte först så jag fick lite tips wink

Jaså? den börjar ge sig på audin med? De e alltid tråkigt...hmm

Jag kommer göra så att jag lämnar in den till Volvo eller någon annan verkstad eftersom det va så billigt:) Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några tips...neutral

Mvh/Fredrik

BTW, Jäkligt snygg downpipe du fick beställt!big_smile

Sök