Japp, de tycker jag att de gör. Du får åka med nån dag så du får höra. Tack! Mvh/Fredrik
Rallyhalle skrev:
De där blev jäkligt snyggt Brummar gött gör den nu också antar jag
/Jacob
Tack ska du ha Jacob! Den brummar riktigt skönt alltså. Mvh/Fredrik
dj_aggwa skrev:
Ser kalas ut
Mvh Magnus
Tack! Mvh/Fredrik
makibosset skrev:
nån film på de nya ljudet med nya dämpen?
Det ligger en från testmonteringen på min sida. Kolla in där. Mvh/Fredrik
Adde666 skrev:
tycker dämparn ser ut o sitta snett.
Hur menar du med snett? Den sitter inte rakt bak, den går lite snett utåt, om du förstår vad jag menar? Men om du tycker den ser vriden ut så va de inget jag kunde se när satte dit den iaf:P Mvh/Fredrik
Har inte blivit så mycket mer gjort på bilen denna helgen....Var en sväng o handlade lite igår, blev bromsbelägg bak för dom är slut nu. Och sen köpte jag orange blinkerslampor eftersom dom gamla börjat lysa vitt.
Vädret är regn o skit vilket gör att jag inte e så sugen på att gå ut o plocka ner strålkastarmotorerna som jag har tänkt att göra härnäst. Slutdämparen skall även ses över ifall om att jag kan fixa en bättre upphängning till den.
De va lite om hur de ligger till just nu. Mvh/Fredrik
Får man inte dämparen högre upp? Tycker den ser ut att hänga ganska långt nere som den är nu... Annars riktigt snyggt
Tyvärr så går inte det... Den sitter ungefär 1cm under plasthöljdet till dragkroksbalken. Så visst, 1cm högre går den nog att få men då finns de ju risk att plasten smälter och det vill jag inte. Förstår din tanke.
Så, då var det dax igen. Har haft studiedag idag så ingen skola vart det.
Den upphängningen jag hade gjort på dämparen visade sig att inte va så bra. Den "tråden" som jag använde var det inget fel på, men däremot där jag fäst upp den under. Hittade ett hål vid en plåt som såg bra ut men nu hade hela plåten vikt sig
Fick lite hjälp idag av en kompis så vi fixade en stund med orginalfästet och efter en stund så gick det att använda. Var skönt att få den o sitta fast ordentligt så slipper man oroa sig att den ska lossna...Nu får den ju även lite dämpning med orginal gummikuddarna.
Skaffade mig som sagt en liten slav idag...^^
Sådär, orginalupphängningen
Bild på det lite närmare
Där sitter den
Kom tillochmed lite högre upp
Nu sitter den allt där den ska, och där ska den stanna.
Dags för nästa grej. Montera bort Strålkastar-torkarna + motorer. Var lite klurigt...Var ju tvungen o demontera halva fronten:P
Som det såg ut innan, glömde ta kort på de nu så det är en gammal bild.
Själva torkar-armen borta
Första lyktan bortplockad, Robert i den grymt snygga overallen:lol:
Båda motorerna avplockade
Lyktorna monteras igen
Båda lyktorna+blinkers monterat
Där va allt monterat
Närbild på höger strålkastare
Och vänster
En närbild från sidan
Så blev det!
Bytte även glödlampor i mina bakblinkers häromdagen, nya till vänster och den gamla till höger.
Sådär ja, de va vad jag hann med idag. Hålen i listerna under lyktorna skall troligtvis läggas igen o lackas samtidigt som kjolarna. Tackar Robert för hjälpen idag.
Va bra att du fick på dämparn på plats, kan tänka mig att det blev snyggare också när den kom lite högre upp. Det blev ju mycke snyggare utan dom torkarna. bra jobbat De är bra att sätta Robert i lite arbete med fick han en bra timmpeng nu då?
Va bra att du fick på dämparn på plats, kan tänka mig att det blev snyggare också när den kom lite högre upp. Det blev ju mycke snyggare utan dom torkarna. bra jobbat De är bra att sätta Robert i lite arbete med fick han en bra timmpeng nu då?
// Albin
Japp de va skönt:) Kom några cm högre upp tror jag. De tycker jag med, och speciellt när ingen av dom funkade perfekt. Haha, han kan behöva det. timpeng o timpeng, han fick en 200g marabou
Tack ska du ha pöjk! Se till o lägg upp bilder på nya lacken me! Mvh/Fredrik
De ser bra ut, blir jäkligt snyggt utan lyktorkarna. Funderar på att göra samma sak på Saaben
E bara nyfiken på hur du gjort me spolarslangarna??
/Jacob
Tack ska du ha jacob! De tycker jag att du ska göra.
Jävlar! Visste att de va nått jag glömt...Får ta tag i de imorrn eller så, va bara den ena som funkade så täpper nog bara igen den. Tack för att du påminde mig:rolleyes: