1852
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Blev riktigt bra med nya slutdämparen smile Lycka till fortsättningsvis med projektet

Tack ska du ha! big_smile

304 Inlägg
11 mars 2008
isak90 skrev:
albin715 skrev:
smile Va bra att du fick på dämparn på plats, kan tänka mig att det blev snyggare också när den kom lite högre upp.
Det blev ju mycke snyggare utan dom torkarna. smile bra jobbat
De är bra att sätta Robert i lite arbete med tongue fick han en bra timmpeng nu då? tongue cool

// Albin

Japp de va skönt:) Kom några cm högre upp tror jag.
De tycker jag med, och speciellt när ingen av dom funkade perfekt.
Haha, han kan behöva det. timpeng o timpeng, han fick en 200g marabou lol

Tack ska du ha pöjk!
Se till o lägg upp bilder på nya lacken me!
Mvh/Fredrik

hahahaha a de är bra big_smile
japp nya bilder kommer snart.. ska bara lägga in bilderna men om en kvart eller nått så är jag nog klar tongue

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
albin715 skrev:
isak90 skrev:
albin715 skrev:
smile Va bra att du fick på dämparn på plats, kan tänka mig att det blev snyggare också när den kom lite högre upp.
Det blev ju mycke snyggare utan dom torkarna. smile bra jobbat
De är bra att sätta Robert i lite arbete med tongue fick han en bra timmpeng nu då? tongue cool

// Albin

Japp de va skönt:) Kom några cm högre upp tror jag.
De tycker jag med, och speciellt när ingen av dom funkade perfekt.
Haha, han kan behöva det. timpeng o timpeng, han fick en 200g marabou lol

Tack ska du ha pöjk!
Se till o lägg upp bilder på nya lacken me!
Mvh/Fredrik

hahahaha a de är bra big_smile
japp nya bilder kommer snart.. ska bara lägga in bilderna men om en kvart eller nått så är jag nog klar tongue

Okej!

Glöm inte topgear som börjar nu Albin!!!!

4 299 Inlägg
11 mars 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
De ser bra ut, blir jäkligt snyggt utan lyktorkarna. Funderar på att göra samma sak på Saaben smile

E bara nyfiken på hur du gjort me spolarslangarna??

/Jacob

Tack ska du ha jacob! smile De tycker jag att du ska göra.

Jävlar!
Visste att de va nått jag glömt...Får ta tag i de imorrn eller så, va bara den ena som funkade så täpper nog bara igen den. Tack för att du påminde mig roll

// Fredrik

Hehe, tur att jag sa nåt då lol

Men du får gärna berätta hur du täpper igen dom. Har ingen fantasi för de alls just nu roll

/Jacob

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
De ser bra ut, blir jäkligt snyggt utan lyktorkarna. Funderar på att göra samma sak på Saaben smile

E bara nyfiken på hur du gjort me spolarslangarna??

/Jacob

Tack ska du ha jacob! smile De tycker jag att du ska göra.

Jävlar!
Visste att de va nått jag glömt...Får ta tag i de imorrn eller så, va bara den ena som funkade så täpper nog bara igen den. Tack för att du påminde mig roll

// Fredrik

Hehe, tur att jag sa nåt då lol

Men du får gärna berätta hur du täpper igen dom. Har ingen fantasi för de alls just nu roll

/Jacob

Japp!

De ska jag göra när jag kollat hur de ser ut.

// Fredrik

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Ser mycke mycke bättre ut utan torkarna! Se bara till att täcka hålen och de nu så blir de perfekt, de hade du ju redan tänkt på, men ändå... Hehe. big_smile

Blev ju bra me dämparn också! wink

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
11 mars 2008
Har ni roat mej med att läsa igenom hela tråden! ser riktigt schysst ut smile låter riktigt mumma med det utblåset kan jag tänka mej wink likaså blev det snyggt med lådorna till dina 6x9:or! kommer hålla koll på denna tråd big_smile)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Ser mycke mycke bättre ut utan torkarna! Se bara till att täcka hålen och de nu så blir de perfekt, de hade du ju redan tänkt på, men ändå... Hehe. big_smile

Blev ju bra me dämparn också! wink

De tycker jag med. Japp, hålen kommer att täckas så småningom.

Tack ska du ha! smile

// Fredrik

1 997 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Team-H skrev:
Har ni roat mej med att läsa igenom hela tråden! ser riktigt schysst ut smile låter riktigt mumma med det utblåset kan jag tänka mej wink likaså blev det snyggt med lådorna till dina 6x9:or! kommer hålla koll på denna tråd big_smile)

Tack tack!
Dina ord värmer! big_smile
Roligt med nya trådläsare.

Tack igen.
Mvh/ Fredrik

345 Inlägg
12 mars 2008
Ljuddämparn sitter mycket bättre nu, snyggt smile Men varför tog du bort torkarna? Totalt nödvändiga i vinterföre, tycker jag...

1 997 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Acke88 skrev:
Ljuddämparn sitter mycket bättre nu, snyggt smile Men varför tog du bort torkarna? Totalt nödvändiga i vinterföre, tycker jag...

Tack ska du ha!smile
Förstår hur du tänker. Men snö har vi väldligt lite av här på västkusten.
Och sen ville dom inte fungera som dom ska. Var bara den ena torkarmotorn som gick. Så ifall om att jag hade velat ha kvar dom hade jag nog fått byta ena motorn och byta båda bladen och fixa spolningen på bägge. Så jag tycker de va för mycket arbeta för att den kanske behövs ett par gånger om året.

Sen är det bra mycket snyggare utan.
Tackar för dina åsikter:)
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
12 mars 2008
Har du täppt igen den fungerande än då wink

Annars kan man ha väldigt kul me den tongue (om du förstår vad jag menar)

Ha de smile
/Jacob

345 Inlägg
12 mars 2008
Det ser ju faktiskt mycket bättre ut utan, ja tongue O om de fungerade dåligt så förtår ja mycket väl... Vet inte hur ni har vädret där, men den här vintern har bilen blivit grå typ 2 dagar efter tvätt, så har behövt mina då jag inte orkar tvätta bilen tillräkligt ofta. Antagligen har ni det lite bättre tongue

Rallyhalle: tror ja förtår hur du tänker, man borde bara ha en skild knapp för den, ser lite dumt ut om man måste slå på vindrutetorkarna samtidigt som man skall spruta vatten big_smile

1 997 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:

Ha de smile
/Jacob

Hehe, har inte fått tid till de än...Men fick se att de inte sprutar ur slangen iaf :S Det kommer en stråle rakt ner som landar ungefär under strålkastaren.

Får se om jag kan rikta den och med en strömbrytare så, hehe lol

Samma!
// Fredrik
Senast redigerat av isak90 (12 mars 2008)

1 997 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Acke88 skrev:
Det ser ju faktiskt mycket bättre ut utan, ja tongue O om de fungerade dåligt så förtår ja mycket väl... Vet inte hur ni har vädret där, men den här vintern har bilen blivit grå typ 2 dagar efter tvätt, så har behövt mina då jag inte orkar tvätta bilen tillräkligt ofta. Antagligen har ni det lite bättre tongue

Rallyhalle: tror ja förtår hur du tänker, man borde bara ha en skild knapp för den, ser lite dumt ut om man måste slå på vindrutetorkarna samtidigt som man skall spruta vatten big_smile

Okej, ja då e de ju skönt o ha dom. Här har de varit snö två gånger denna vintern och den har bara legat någon dag varje gång. Hade man velat hade det nog gått bra o köra med sommardäck hela vintern.

Antar att du har lite mer snö i Finland där du bor.

Hehe, hade vart kul.

// Fredrik

345 Inlägg
12 mars 2008
Nja, bor i södra finland vid kusten, har haft det ungefär likadant, bara passat på att fota då smile Skitvinter... Men dom saltar på rejält o så har det regnat typ hela tiden så vägarna har varit skitiga. Men jag ska sluta spamma här för idag, fortsätt med projektet/bilen i samma stil wink

4 299 Inlägg
12 mars 2008
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Ha de smile
/Jacob

Hehe, har inte fått tid till de än...Men fick se att de inte sprutar ur slangen iaf :S Det kommer en stråle rakt ner som landar ungefär under strålkastaren.

Samma!
// Fredrik

Ok smile aja, men då e de ju lingt wink

Hehe, fast då kanske man inte ska köra me spolarvätska roll

/Jacob

1 997 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Ha de smile
/Jacob

Samma!
// Fredrik

Ok smile aja, men då e de ju lingt wink

Hehe, fast då kanske man inte ska köra me spolarvätska roll

/Jacob

De gör nog inget...
Spolarvätska som smakar så gott cool

// Fredrik

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
13 mars 2008
33 sidor senare: smile

snygg bil! kommer bli askalas med tiden tror jag!

ett råd bara om lyserna, bryt eller skruva bort de 4 gråa pliggarna som sticker ut under lycktorna, kommer bli mycket snyggare! å dess ända funktion är ju att vara stöd för torkaren...

1 997 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
33 sidor senare: smile

snygg bil! kommer bli askalas med tiden tror jag!

ett råd bara om lyserna, bryt eller skruva bort de 4 gråa pliggarna som sticker ut under lycktorna, kommer bli mycket snyggare! å dess ända funktion är ju att vara stöd för torkaren...

Kul!
Tack ska du ha! Hoppas ju på det iaf smile

Har tanken att ta bort dom senare. Ska ju ändå lägga igen hålen i listerna under så då tar jag bort dom samtidigt.

Tack igen!
Mvh/ Fredrik

Sök