2269
Sök

Isak90´s Projekt Volvo 940 || Just Nu:Bilen såld! Addon Sidokjolar TILL SALU!! Update: 2/8-08

4 299 Inlägg
18 november 2007
De blev bättre me trälådorna än vad jag hade trott, framförallt me metallbiten som lock. Riktigt snyggt gjort smile

Lycka till me teorilektionen. De e nåt jag också borde börja me snart, de e ju inte långt kvar wink

1 997 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
De blev bättre me trälådorna än vad jag hade trott, framförallt me metallbiten som lock. Riktigt snyggt gjort smile

Lycka till me teorilektionen. De e nåt jag också borde börja me snart, de e ju inte långt kvar wink

Tackar!

Joo vi får hoppas på att de ska gå bra. När fyller du då?
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
19 november 2007
New car har ju ja å!
Luktar gott! smile
Bilen blir ju som ny! Hehe tongue
Blir snyggt som stryk me lådorna! hehe tongue
Fortsätt kämpa på nu! Vill se hur de blir! big_smile

1 997 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
New car har ju ja å!
Luktar gott! smile
Bilen blir ju som ny! Hehe tongue
Blir snyggt som stryk me lådorna! hehe tongue
Fortsätt kämpa på nu! Vill se hur de blir! big_smile

Hehe, vi får hoppas på att den luktar gott!
Tackar! Jag ska nog fixa lite med dom ikväll, fästen, om jag hinner. Måste göra en kemilabbrapport tills på onsdag men jag är snart klar så då kan bilen få sig en stund med!
Jag vill oxå se hur det blir;)
Mvh/Fredrik

4 299 Inlägg
19 november 2007
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Tackar!

Mvh/Fredrik

I mars, så de e inte långt kvar big_smile du rå???

1 997 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Tackar!

Mvh/Fredrik

I mars, så de e inte långt kvar big_smile du rå???

1:a April:cool:

1 997 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Haha, fan va tufft tongue

Hehe, jag vet;)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
19 november 2007
Blir bra det där! Fortsätt jobba big_smile
Har precis kapat isönder intstrumentpanelen till min jag big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:

Tackar, det ska jag göra!
Joo jag såg precis det. Måste kännas lite konstigt när man börjar kapa i sånna orginal-delar...?

Tyvärr så hann jag inte fixa nått med bilen alls idag förutom att sätta batteriet på laddning.
Men en annan positiv sak är att lådorna nu kan torka helt och hållet ytterligare en natt och så kan jag provmontera och mäta lite för fästen och så imorgon.
Jag har nämligen sovmorgon till 12,30:D Så jag kommer fixa lite imorgon istället för ikväll. Hoppas att allt flyter på bra så kanske de börjar bli klart snart. Kollade även på lådorna idag och jag såg att ett lager lack till inte hade skadat. lägger nog på det imorgon och så blir det nog färdigmonterat mot slutet av veckan/helgen. ^_^

Det var allt från mig nu!
Mvh/Fredrik

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
19 november 2007
isak90 skrev:
dj_aggwa skrev:

Joo jag såg precis det. Måste kännas lite konstigt när man börjar kapa i sånna orginal-delar...?

Jo det känns väl inte helt rätt, men kan inte hålla på å köpa massa extradelar hela tiden. De kommer ändå aldrig bli monterade igen så lika bra å kapa å dola med de som ja har smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 997 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
isak90 skrev:
dj_aggwa skrev:

Jo det känns väl inte helt rätt, men kan inte hålla på å köpa massa extradelar hela tiden. De kommer ändå aldrig bli monterade igen så lika bra å kapa å dola med de som ja har smile

Joo de e klart. hoppas att de blir bra vilket jag tror de kommer bli!wink

1 997 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Update ! ! !

Grejjade som sagt lite i Tisdags morgon och jag började med att tillverka fästen föt att få lådorna att sitta fast i hatthyllan. Jag har tyvärr inga bilder på dom fästen som jag började med att tillverka men jag ska fixa lite till imorgon så då kommer bilder.

Tanken är att jag ska göra små vinkeljärn av aluminium och de kommer att sitta en vinkel i varje hörn på lådan. Totalt skall alltså 8st fästen tillverkas och de ska vara anpassade efter hål i plåten under hatthyllan. I tisdags fick jag gjort 3 fästen till den ena lådan. ska förhoppningsvis göra dom andra 5 i morgon morron. Sovmorgon e aldrig fel roll
Och även lacka dom en sista gång så att förhoppningsvis kunna montera i helgen! ^_^

Men när jag skulle mäta ut för fästena så var jag ju tvungen att prova med lådan i bilen och varför inte sätta dit allt lite snabbt för att kunna se hur det kommer bli?!

Så nu kommer lite bilder på en sista testmontering med allt!

Nu börjer de bli klart. Allt ska fästas tillsammans nu, men som sagt ska ytterligare ett lager lack på.
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195020_w9sfex.jpg

Ungefär så kommer det bli
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195024_iicapw.jpg

Och andra sidan
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195026_dhnkj5.jpg

Sedan har jag även funderat på en ny slutdämpare och en del utav avgassystemet. Har hittat en slutdämpare som jag tycker om och det gör även min plånbok. Tror sedan att jag ska ersätta näst sista dämparen med ett rakt rör och sedan vidare bak till den nya slutdämparen. Detta ska då vara i 2,5".

Slutdämpare, 2*3,5" utblås!
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195049_lowiqm.jpg

Bild med mått
http://www.garaget.org/gallery/archive/42550/195051_9ordkt.jpg

Vad tror ni? Kommer den att passa på min bil?
Mvh/Fredrik

304 Inlägg
21 november 2007
jag tror den kommer bli perfeckt smile Den komme låta gött och inte traktor wink

Vw Baja Bug - SAAB 900 T - BMW 320i

1 997 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
albin715 skrev:
jag tror den kommer bli perfeckt smile Den komme låta gött och inte traktor wink

Tackar för de! Jag hoppas att de kommer låta lite lagom, som ett dovt mullrande typ.

Hata traktorljud!
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Någon mer som har nått att tycka till om?
Tror ni att dämparen kommer att passa o låta bra på/till min bil?
Mvh/Fredrik

279 Inlägg
22 november 2007
kommer nog låta kanon. skönt att se att det inte är någon japs dämpare iaf. finns inget värre på en volvo.

bränt gummi luktar kärlek

1 997 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Yamaha_dtr skrev:
Låderna ser bra ut big_smile

Klart slutburken komemr se bra ut big_smile

//Johannes

Tack för det!
Joo jag hoppas på det iaf, tror nog att det blir den som en liten julklapp till mig själv:)
Mvh/Fredrik

1 997 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
edis_87 skrev:
kommer nog låta kanon. skönt att se att det inte är någon japs dämpare iaf. finns inget värre på en volvo.

Hoppas på det.
Nää japsdämpare ska de inte vara på en Volvo enligt mitt tycke iaf!
Tack!
Mvh/Fredrik

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
22 november 2007
dämparn kommer passa kanon! men är inte såförstjust i lådorna.. visst, 940n e lite kantig, men lådorna ser ändå inte ut att passa in så bra.. min åsikt då, men ja gilla rju iofs mer runda former, kolla min hatthylla i bmwn så förstår ni!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök