Bmw 540ia-98 M62B44 motor (V8).. Drar 0.87 landsväg, snittar dock kring 1.1 till vardags. Ford sierra 2.0 Pinto.. Vinterbil så den drar väll kring 1-1.5 liter milen eftersom man måste härda för att få upp farten o ställen Ford sierra 2.0 Doch isbil, 2+ Milen..fullgas
Tjenare alla jag såg att du octavia skrev att du aldrig har fått din s80 under milen då undrar jag hur du kör alltså bara stan eller blandad för min 2,5T drar alltid strax under litern har haft den nere på 0.82 men de var bara motorväg men blandad drar den ändå under litern och jag kör inte gubba körning utan normal "ungdoms" körning lugn ibland lek ibland.....
Bra fråga. Brukar köra med att jag kommer 10mil på 100kr. Men då får man ju ta det lite försiktigt på gasen. Monster motorn på 1.3L kan allt göra virvlar i tanken om man slinter på gasen.
Golfen: Blandat drar den runt 0,8-1 l/mil, jobbar ju mitt i Stockholm City så det blir mycket rödljus och köer. Långkörning är en liten billigare historia, Linköping-Stockholm drog den 0,6 l/mil.
Supran: Blandat så drar den lätt från 2 l/mil och uppåt men det har ju sina skäl också. Långkörning så körde jag från Uppsala-Stockholm på 0,73 l/mil då körde jag i konstant 110 km/h på sexans växel och turbosarna laddade nada.
De senaste 60 milen har bilen dragit 0,86 liter/mil blandat, dock mest långkörning inklusive kallstarter utan motorvärmare inkopplad. Falun-Avesta-Falun, stadskörning i Falun och lite "random"-körning till varvstopp. Tycker jag är rätt bra för att vara den törstigaste sugis-Volvo-fyran från förr.