Bil spel till PC

loudness
28 september 2007 · 4 554 Inlägg

gti racing är tokskoj, mercedes benz racing finns med, inte så nytt men rätt okej

Rednik
28 september 2007 · 304 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Waho skrev:
Men, jag kan inte med sånt (A)
Funderar på att hämta ratten och pedalerna hos morsan imorn och koppla in så kanske det går lite lättare, är ju hur svårt som helst med tangenter :S

men det är ju klart att du ska ha ratt!

Haha tangentbord är ju för proffs big_smile Fast skulle jag köra med ratt så hade det inte gått så bra roll

Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2007 · 26 136 Inlägg

Har fått hem Richard Burns Rally men inte installerat det ännu.
Sägs vara väldigt bra. Återstår att se big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Generalen Fritids-designer
28 september 2007 · 293 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
Akke Living Life Sideways
28 september 2007 · 496 Inlägg

Generalen skrev:

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

kan vara Street Legal...låter som det...men kanske är något annat...men där kunde man trimma i minsta detalj iaf

2:a Pris Volvo 900, Vallåkra 2007
3:a Volvo 900, Vallåkra 2012
TPC Ballaste Bil 2012
Volvo 945 Turbo SE "ALFen" (1997)
Volkswagen Caddy GT "BästeCaddyn" (1991)
MeloveGolf Vw trimmare
28 september 2007 · 2 995 Inlägg

det är garanterat street legal styrning var inte verklig alls och fick uselt betyg med 10 patchar så gick det styra bilen någorlunda det ända roliga är som sagt och trimma men det finns kasst om delar om man inte vill undvara 12 timmar på att tanka och installera massa moddar...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
herrsiba Move Your Mind
28 september 2007 · 164 Inlägg

AirOne skrev:
Har fått hem Richard Burns Rally men inte installerat det ännu.
Sägs vara väldigt bra. Återstår att se big_smile

Det är väldigt bra, nästan för bra! Långt ifrån "arkad-känslan" i Colin McRae serien!

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Rlundgren Långtradarchaffis
28 september 2007 · 224 Inlägg

Janne skrev:
TDU ute helt numera el? Kanske dax att jag skaffar ny dator.

TDU ja !smile Det är grymt roligt de bilspelet, riktigt go fartkänsla o känns allmänt verkligt.  Ingen som spelar eller har provat de spelet?

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Mack Forum- och sitemoderator
28 september 2007 · 26 136 Inlägg

herrsiba skrev:

AirOne skrev:
Har fått hem Richard Burns Rally men inte installerat det ännu.
Sägs vara väldigt bra. Återstår att se big_smile

Det är väldigt bra, nästan för bra! Långt ifrån "arkad-känslan" i Colin McRae serien!

...det sjuka är bara att Richard Burns dog i cancer och Colin med sin helikopter
häromveckan hmm
Det är då man spelar med känslan av att man dedikerar sina vinster till dem smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mankan1978 Son Of Murphy
28 september 2007 · 782 Inlägg

Akke_ skrev:

Generalen skrev:

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

kan vara Street Legal...låter som det...men kanske är något annat...men där kunde man trimma i minsta detalj iaf

Ja men spelet i sig är kantigt, tråkig o så... Begränsat antal bilar till typ 4st eller så... Har laddat ner det förr, men då grafiken är dålig o man har för "bra" dator, så... hmm
Körde däremot L.A. Street Raceing. Vilket var grymt skön körkänsla, även med tangentbord, men inte så avancerat vad gällde trim eller grafik

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Mankan1978 Son Of Murphy
28 september 2007 · 782 Inlägg

Rlundgren skrev:

Janne skrev:
TDU ute helt numera el? Kanske dax att jag skaffar ny dator.

TDU ja !smile Det är grymt roligt de bilspelet, riktigt go fartkänsla o känns allmänt verkligt.  Ingen som spelar eller har provat de spelet?

Ja TDU är jääävligt grymt!!! lol
Satans härligt att hela spelet är byggt i realtid. Kör man i 250km/h och visar innifrån cockpit, så passerar världen förbi som IRL. Ska man köra ett uppdrag t.ex. 1,8mil på 2minuter måste man fan köra som ett svin, vilket är gryyymt! big_smile
Tyvärr är det fan för mycket inställningar, inställningar för allt! Skitsvårt o konfigurera ihop när man körde tgb o mus.
Ska köpa ratt i morgon tror jag, så då blir det nog betydligt grymmare! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
NoBra1n
28 september 2007 · 175 Inlägg

Generalen skrev:

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

Har det spelet tror jag.. Det heter typ ''hotrod american street drag'' eller nått liknande

Like A Glove
BMW 325 e91 (2006)
Mankan1978 Son Of Murphy
28 september 2007 · 782 Inlägg

NoBra1n skrev:

Generalen skrev:

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

Har det spelet tror jag.. Det heter typ ''hotrod american street drag'' eller nått liknande

Okej, det tackar vi för...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
_Wallis_
28 september 2007 · 4 506 Inlägg

GT Ledgens, Ett riktigt grymmt bilspel som är 100% Seriöst, Man kör i gammla GT bilar Proschar, Mustanger, AlfaRomeo's presis allt. Mycket hög Detaljkvalite, Realism, Ljud.

Man kan justera allt på bilen. Men det gäller att man vet vad man gör, Man får bestämma allt själv så det kan gå åt h-vete med det ochså. Alla banor är riktiga och skalenliga så man lär sig banor. Alla system Bromshjälp, Antispin m,m går att justera.

Kan du andas kan du dö.
Waho Allmänt Jobbig
29 september 2007 · 1 200 Inlägg

Tack för alla svar wink
Har lite spel att "köpa" nu och testa xD

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Dunken
29 september 2007 ·

NoBra1n skrev:

Generalen skrev:

Mankan1978 skrev:
Fan är också sugen på något nytt. Något avancerat, liksom!
Vill kunna trimma in i det minsta, se hur bilen utvecklas i Hk o Nm, slänga i lite stereo o sådant...
NFS är ju kul för där funkar ju o göra så, men jag vill ha lite mer avancerat liksom.

Hittade ETT grymt spel för något år sedan, man körde dragrace, trimmade o höll på. Själva körningen var så pass avancerad att man skulle staga in, o så!

va hette det? tongue

Har det spelet tror jag.. Det heter typ ''hotrod american street drag'' eller nått liknande

Finns ett spel som heter Burn out också, där får man bygga motorerna + resten av drivlinan själv ganska fränt för har kollat mot ett par riktiga motorspecar och det stämmer snuskigt bra men körningen e sådär men byggandet tar tid.

//Dunken

lixer
29 september 2007 · 464 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Waho skrev:
Men det är inge roligt ^^
Jag har spenderat ett antal timmar att försöka lära mej drifta med RWD bilen, men jag får bara damp på den till slut tongue

Haha, det är lätt om du har rätt inställning. smile

har du något tips på bra inställning? Har en wingman formula ratt utan force feedback eller vad det heter.

herrsiba Move Your Mind
22 november 2007 · 164 Inlägg

_Wallis_ skrev:
GT Ledgens, Ett riktigt grymmt bilspel som är 100% Seriöst, Man kör i gammla GT bilar Proschar, Mustanger, AlfaRomeo's presis allt. Mycket hög Detaljkvalite, Realism, Ljud.

Man kan justera allt på bilen. Men det gäller att man vet vad man gör, Man får bestämma allt själv så det kan gå åt h-vete med det ochså. Alla banor är riktiga och skalenliga så man lär sig banor. Alla system Bromshjälp, Antispin m,m går att justera.

Mmm, riktigt grymt och roligt! Gillar att det är gamla "racinglegender" från 60 och 70-talet i spelet. De flesta racingspelen nu för tiden går ju inte så längt bak i tiden... smile Inget fel i det iofs, all racing är kul.
Kan rekommendera alla simulatorer från Simbin/10tackleStudios. GTR, GTR2, GTL, Race och M3 Challenge. Ser fram emot att prova Race07, kan nog bli succé det med. tongue

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
bmx
22 november 2007 · 7 100 Inlägg

flat out big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
22 november 2007 · 2 933 Inlägg

Nån som har spelet "240 Racing" å e sugen på att skicka till mig ?
Blir perfekt å fälla upp bakluckan till sommaren  och ha tangentbordet bak så folk kan spela big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang