1788
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 045 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
2 953 Inlägg
24 december 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/37156/214738_vt5kw9.jpg
dj_aggwas 240 psad

slängde ihop en ps lite snabbt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 675 Inlägg
24 december 2007
Den sista var snygg=)

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

2 953 Inlägg
24 december 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/37156/214740_qtuksq.jpg
en till

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 675 Inlägg
24 december 2007
Du har mycket planer för 240?

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Kära photoshopare. . . . . . . . .  haha, ingen dikt nu big_smile

Kimpan: Stiliga bilder smile Dock tycker jag att den sista du gjorde i grönt va lite för mycket för min smak. Den första va inte så illa tycker jag smile

Xorox:  Silver/blåa PS:en, tror vi har en vinnare wink  Det gick bra ihop tycker jag. En 850-vinge på den så, och andra fälgar. big_smile

Sen kom det upp en tanke i huvudet direkt. Om jag ska lacka om så kommer ju listerna läggas igen, då kan man ju lacka en "list" där det kommer bukta ut. Då blire säkerligen väldigt snyggt att lacka blå list där bilen är silver och silver där det är blått smile

Mvh Magnus

EDIT* Sen om nån har nån annan PS idé så är DU också välkommen att slänga upp här, än så är inget bestämt inte.. Men silver, blå och svart kommer garanterat inredningen bli ! smile
Senast redigerat av dj_aggwa (25 december 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 675 Inlägg
25 december 2007
Du har många bollar i luften;)

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Du har mycket planer för 240?

Ja, har en del på gång faktiskt. Kolla första sidan så finns det en lista över grejer som finns i tanken..  Annars kan du ju läsa igenom hela tråden. Tar lite längre tid men tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Du har många bollar i luften;)

Hehe, jo då. hoppas jag klarar ta emot alla bara big_smile

1 675 Inlägg
25 december 2007
Ja har ittat igenom ditt, mycket fina ider du har. Har själv börjat att jobba med plast till bilen nu men motor planerna tar över=)

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Mycket nu som snurrar runt i huvet. Det är ju mellandagsrea nu på dbakuten och jag funderar på att jag ska ta å beställa mig lite grejer där då vissa grejer är det bra rabatt på.

Men nu skulle jag gärna att ni som kan med billjud kan ta en koll på sidan och tipsa mig lite!

Det jag har funderingar på att ha:

Jag har tänkt att ha MINST 1 Kit-system i vardera dörr fram (alltså 2 högtalare och diskanter) Har dock inte bestämt storlek än men MINST 5,25", väldigt inne på att köpa 6,5" faktiskt.

Märket på dessa SKA vara KICKER!

Sen så har jag tänkt att ha 1 kit-system till bakdörrarna (alltså en högtalare och diskant) Dessa ska vara av samma sort som i framdörrarna hade jag tänkt mig.

Fick dock syn på en sak nu: Kicker SSMB6 6.5" midbasar. Tror det skulle vara fint med en sån uppsättning bak då jag ska ha 6x9:or i hatthyllan på låg volym, då lär det ju bli bra diskant där med och den basen som midbasarna lär avge kommer räcka en bra bit tror jag!

Kanske tillochmed skulle köra på med SSMB6 6.5" midbasar i alla dörrar och sen köpa några uppsättningar med diskanter på sidan och sen koppla in?

Sen skulle jag ha 1 par koaxialer till i bagaget 4" eller möjligtvis ett kit-system i samma storlek. Finns 3 att välja på i 4" storlek: Kicker ES 42, Kicker KS40 och Kicker ES40 !
Har redan ett par Kicker ES40 som jag tänkt ha bak men ska ha ett par till.

Prisklass på kitsystemen till dörrarna: så nära 1000 lappen som möjligt.

Prisklass bagaget: under tusenlappen hade jag tänkt.

Sen får ni gärna komma med förslag om slutsteg(KICKER) som duger att få fart på högtalarna med. Ska ha två stycken likadan är det tänkt, ett till dörrhögtalarna och ett till 6x9:orna och de i bagaget.  Har kollat lite på ZX 350.4 och det känns lovande? Eller är det för klent för uppgiften?  Vill ju kunna kräma på lite med smile

Väldigt tacksam om nån vill tipsa mig om detta då jag inte vet vilka av kickers serier på högtalare som är bäst res. "sämst" !

OBS. Både slutsteg och högtalare finns det inte pengar till nu utan kan kräma ut max 7-8 papp för att få det att gå runt smile

Mvh Magnus

1 675 Inlägg
25 december 2007
Har du tittat på MDS hem sida?

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Har du tittat på MDS hem sida?

Nope, dåligt med KICKER grejer där !? big_smile

1 675 Inlägg
25 december 2007
Jag vet inte hötalare ger bara massa extra vikt, bättre med motor ljud;)

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Jag vet inte hötalare ger bara massa extra vikt, bättre med motor ljud;)

wink kan man inte med motorer så får man inrikta sig på annat xD

Mvh Magnus

1 675 Inlägg
25 december 2007
Du har rättt=) Men kunde inte heller något om motorer i början. Men man lär sig=)

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Du har rättt=) Men kunde inte heller något om motorer i början. Men man lär sig=)

Ja det har du rätt i, har tänkt lära mig mer framöver med. Dock så kommer det inte bli innan nästa säsong så det blir väl nästa vinter skulle jag tro smile

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Vi kan stryka frågan om vad jag ska ha mer i bagaget, jag har redan bestämt mig och det får bli ett par ES 40 till där, inte experimentera med olika högtalare på samma utgång på slutsteget smile Vill slippa bekymmer med vad ohm , RMS å allt vad det heter och vara skonsam mot högtalarna. och även ekonomisk. Kostar ju inte mycket de högtalarna + att jag sitter inte i bagaget och kör utan det är endast för show tongue

Men frågan om KIT-SYSTEMEN finns fortfarande kvar! Vill ha svar fort, sugen som fan att beställa hem lite prylar big_smile

Mvh Magnus

620 Inlägg
25 december 2007
hehe vet hur de känns att måste vänta tills man vet om de är bra saker man kmr köpa eller hur man ska göra, är i samma val nu typ väntar på besked från försvaraet om jag får uppskov för lumpen får ja de så kmr jag köpa en ny bil men de blir inte fören i mitt/slutet av jan så väntan är nästan helt olidlig!!

Keep upp the good work...big_smile

//Blomza

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
hehe vet hur de känns att måste vänta tills man vet om de är bra saker man kmr köpa eller hur man ska göra, är i samma val nu typ väntar på besked från försvaraet om jag får uppskov för lumpen får ja de så kmr jag köpa en ny bil men de blir inte fören i mitt/slutet av jan så väntan är nästan helt olidlig!!

Keep upp the good work...big_smile

//Blomza

Hehe, nej man vill ju gärna veta vad andra upplevt av just den grejen man är sugen på innan man köper likadan smile

Usch, det låter som du har det tufft nu tongue

Tackar smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Ähh, skrev till batterinörd (orka stava baklänges?tongue) och han kom på en idé som blir till verklighet nu.

Precis beställt grejer för 6,420:- smile

Får la skriva upp vad det blev med:

Ett par: Kicker ES40  (Till bagaget)

Ett: Säkringsblock Connection BFD41 med säkringar. In 3x50mm2 och Ut 4x33mm2

Ett: Strömblock 1x33mm2 in och 4x10mm2 ut, kommer säkerligen till användning senare.

Två par: Kicker KS 5.25' kit (Ett till bakdörrar och ett till framdörrar)

Ett par: Kicker SSMB6 6,5" Midbasar (Till framdörrarna)

Ett par: Kicker KS693 (6x9:or till hatthyllan)

Tänk va fint ni med sponsorer har det wink

Hoppas detta blir bra när det kommer i bilen. Redan fått en kommentar på det iaf: "ska du ha rena operan i bil eller?"  Hehe.

Tro det kommer bli ett bra ljud av detta.
Sen ska man ju ha slutsteg och ström till skiten med! Rekomendera gärna KICKER steg till detta! Jag tror 2stycken ZX 350.4 räcker för att driva runt på högtalarna. Till basarna blire ett ZX 1000.1 som ska få liva upp i bagaget smile

Kommentera gärna beställningen smile

Mvh Magnus

Sök