Mycket nu som snurrar runt i huvet. Det är ju mellandagsrea nu på dbakuten och jag funderar på att jag ska ta å beställa mig lite grejer där då vissa grejer är det bra rabatt på.
Men nu skulle jag gärna att ni som kan med billjud kan ta en koll på sidan och tipsa mig lite!
Det jag har funderingar på att ha:
Jag har tänkt att ha MINST 1 Kit-system i vardera dörr fram (alltså 2 högtalare och diskanter) Har dock inte bestämt storlek än men MINST 5,25", väldigt inne på att köpa 6,5" faktiskt.
Märket på dessa SKA vara KICKER!
Sen så har jag tänkt att ha 1 kit-system till bakdörrarna (alltså en högtalare och diskant) Dessa ska vara av samma sort som i framdörrarna hade jag tänkt mig.
Fick dock syn på en sak nu: Kicker SSMB6 6.5" midbasar. Tror det skulle vara fint med en sån uppsättning bak då jag ska ha 6x9:or i hatthyllan på låg volym, då lär det ju bli bra diskant där med och den basen som midbasarna lär avge kommer räcka en bra bit tror jag!
Kanske tillochmed skulle köra på med SSMB6 6.5" midbasar i alla dörrar och sen köpa några uppsättningar med diskanter på sidan och sen koppla in?
Sen skulle jag ha 1 par koaxialer till i bagaget 4" eller möjligtvis ett kit-system i samma storlek. Finns 3 att välja på i 4" storlek: Kicker ES 42, Kicker KS40 och Kicker ES40 !
Har redan ett par Kicker ES40 som jag tänkt ha bak men ska ha ett par till.
Prisklass på kitsystemen till dörrarna: så nära 1000 lappen som möjligt.
Prisklass bagaget: under tusenlappen hade jag tänkt.
Sen får ni gärna komma med förslag om slutsteg(KICKER) som duger att få fart på högtalarna med. Ska ha två stycken likadan är det tänkt, ett till dörrhögtalarna och ett till 6x9:orna och de i bagaget. Har kollat lite på ZX 350.4 och det känns lovande? Eller är det för klent för uppgiften? Vill ju kunna kräma på lite med

Väldigt tacksam om nån vill tipsa mig om detta då jag inte vet vilka av kickers serier på högtalare som är bäst res. "sämst" !
OBS. Både slutsteg och högtalare finns det inte pengar till nu utan kan kräma ut max 7-8 papp för att få det att gå runt

Mvh Magnus