1692
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 118 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
620 Inlägg
27 december 2007
Me like bilder...big_smile vet inte va man ska säga förutom att de ser bra ut och att det rör på sig eftersom mitt kunnande inte är högt inom ngt...big_smile

//Blomza

1 752 Inlägg
27 december 2007
Ser ju onekligen väääääldigt trevligt ut där bak än så länge!!!big_smilebig_smile Kommer bli riktigt snyggt när allt är färdigt sen med!!big_smile Så se till obli färdig nu så vi får se!!wink

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

1 997 Inlägg
27 december 2007
Plaasta! Hehe. tongue Blir snyggt, eller ja, ja ska väl int säga så mycke än, men såhär då.. De ser lovande ut! smile

Och ideen med bagaget gillar jag fortfarande. Jag tycker du ska kapa så att de blir som det lägsta du ritat upp.

Kör hårt! Och kämpa på! smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 december 2007
Tjena!

Tycker det blir skitbra me i-brädan big_smile
Kommer bli jäkligt maffigt att få sitta i bilen sen (om man nu får det någon gång i livet tongue )
Skärmar och ljud överallt, maffigt smile

Men jag tänkte på en sak, jag tycker du själv ska bestämma med din kompis i morrn på hur du vill ha det, för på bilderna ser det ut som om det vore snyggare om du kapade lite.. hmm men svårt att se på bilder, tycker du ska bestämma själv, för jag gillar ditt tanke sätt och det kommer nog bli grymt än va du själv bestämmer big_smile

Får bara önska dig lycka till och kom ihåg att det är du som ska vara nöjd, inte vi tongue hehe
Mvh kimpa

2 933 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
Me like bilder...big_smile vet inte va man ska säga förutom att de ser bra ut och att det rör på sig eftersom mitt kunnande inte är högt inom ngt...big_smile

//Blomza

Hehe, tack. smile
Jaså inte inom nåt ? Något måste du väl va bra på ? big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Kalle_Ponken skrev:
Ser ju onekligen väääääldigt trevligt ut där bak än så länge!!!big_smilebig_smile Kommer bli riktigt snyggt när allt är färdigt sen med!!big_smile Så se till obli färdig nu så vi får se!!wink

Mvh Kalle

big_smile Tack så mycket, kul att få sånna kommentarer.
Hoppas på ett bra resultat i slutet om det kommer nån gång, jobbar så mycke jag kan med det och är så noggrann som det bara går smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Plaasta! Hehe. tongue Blir snyggt, eller ja, ja ska väl int säga så mycke än, men såhär då.. De ser lovande ut! smile

Och ideen med bagaget gillar jag fortfarande. Jag tycker du ska kapa så att de blir som det lägsta du ritat upp.

Kör hårt! Och kämpa på! smile

Hehe, nej änsålänge vet man inte om det blir bra. Gör mitt yttersta för att det ska bli det så förhoppningsvis. sen att bitarna i väggarna jag gör inte går ihop super duper bra spelar ju ingen roll bara det blir stabilt.. Det är ju utsidan som ska bli snygg på bygget och inte nå jäkla spånskivor tongue

Ja jag kommer kapa av där med verkar det som, för att jag inte ska behöva göra så hård stigning mer plasten sen när jag gjuter. Tror inte det blir så snyggt att gå ifrån nästan botten och sen upp 26,5 cm på såpass litet ställe. Kapar av så blir svängen lite mindre.

Skulle dock på ett sätt vilja ha det så som det är nu, för då kan jag göra det helt plant mellan bakväggen och bagageutrymmesväggen och på så sätt kunna ha tangentbord och mus där lr nåt smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
27 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tjena!

Kommer bli jäkligt maffigt att få sitta i bilen sen (om man nu får det någon gång i livet tongue )

Men jag tänkte på en sak, jag tycker du själv ska bestämma med din kompis i morrn på hur du vill ha det, för på bilderna ser det ut som om det vore snyggare om du kapade lite.. hmm men svårt att se på bilder, tycker du ska bestämma själv, för jag gillar ditt tanke sätt och det kommer nog bli grymt än va du själv bestämmer big_smile

Får bara önska dig lycka till och kom ihåg att det är du som ska vara nöjd, inte vi tongue hehe
Mvh kimpa

Tjosan!

Tackar smile Drar förhoppningsvis på sista lagret plast på undersidan imorgon så jag kan plasta lite på översidan igen. Den ska ju vara i princip benhård till slut, en sak jag inte vet än är hur jag ska få in den lackad. Då kan jag inte böja mycket på den, det är ju redan innan jag började svårt att få in den. Går i princip bara på ett sätt och det funkar nu med förhoppningsvis big_smile Ska nog prova stoppa in den igen och prova så det går, illa om det inte gör det hmm

Hehe, du kommer säkert få provsitta i den. Har tänkt vara med den på utställningar iaf smile

Tyvärr så kommer inte polaren imorgon, bonnen skulle ju hugga ved ute i skogen hela dagen så jag får använda min hjärna själv lik förbannat big_smile
Men det kommer bli kapat på strecket imorgon, är näst intill säker på det.

Tack igen!  Hehe, ja jag måste ju va nöjd. Men att jag är nöjd vinner man inte pokaler av om man vill det. Utan andra ska ju bli impade wink

Mvh Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (27 december 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 december 2007
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
Tjena!

Mvh kimpa

Tjosan!

Tackar smile Drar förhoppningsvis på sista lagret plast på undersidan imorgon så jag kan plasta lite på översidan igen. Den ska ju vara i princip benhård till slut, en sak jag inte vet än är hur jag ska få in den lackad. Då kan jag inte böja mycket på den, det är ju redan innan jag började svårt att få in den. Går i princip bara på ett sätt och det funkar nu med förhoppningsvis big_smile Ska nog prova stoppa in den igen och prova så det går, illa om det inte gör det hmm

Hehe, du kommer säkert få provsitta i den. Har tänkt vara med den på utställningar iaf smile

Tyvärr så kommer inte polaren imorgon, bonnen skulle ju hugga ved ute i skogen hela dagen så jag får använda min hjärna själv lik förbannat big_smile

Tack igen!  Hehe, ja jag måste ju va nöjd. Men att jag är nöjd vinner man inte pokaler av om man vill det. Utan andra ska ju bli impade wink

Mvh Magnus

Jo det stämmer med de du skriver.. men du ska vara nöjd jag tror alla blir impade på det du gjort, ingen som gör det frivilligt, tror inte alla på gorg som bygger om bilarna frågar va alla trådläsarna tycker.. men jag tycker det är kul och så får man ju hjälpa till lite om du har några frågor va som skulle se bäst ut, men jag tror alla blir impad på va du gör varesigde får va  med och bestämma eller inte smile

nä nu börjar jag slumra till lite, måste sova tongue hehe
God natt!
mvh kimpa
Senast redigerat av kimpan_90 (28 december 2007)

620 Inlägg
28 december 2007
ja va fan skulle de kunna vara... hmm möjligt att köra bil/maskin...big_smile sånt älskar jag!!

dj_aggwa skrev:
ReApEr__88 skrev:

//Blomza

Hehe, tack. smile
Jaså inte inom nåt ? Något måste du väl va bra på ? big_smile

Mvh Magnus

551 Inlägg
28 december 2007
Kollat igenom alla sidor... Ser lite komplicerat ut för mej men man blir jävligt sugen på att bygga ljudbygge själv big_smile men detta blir snyggt och bra som fan smile  Lycka till med allt tongue

Volvo For Life =)

supermikaela
28 december 2007
Ang. byte av dina baklampor i framtiden så rekommenderar jag dig att sätta en lucka i plywood  vid sidorna av bakluckeväggen. Du får visserligen en skarv i din plastning, men du får ju andra sidan mycket mer plats.

2 933 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
volvo__matte skrev:
Kollat igenom alla sidor... Ser lite komplicerat ut för mej men man blir jävligt sugen på att bygga ljudbygge själv big_smile men detta blir snyggt och bra som fan smile  Lycka till med allt tongue

Bara att sätta igång att bygga det wink

Tack så mycket big_smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
supermikaela skrev:
Ang. byte av dina baklampor i framtiden så rekommenderar jag dig att sätta en lucka i plywood  vid sidorna av bakluckeväggen. Du får visserligen en skarv i din plastning, men du får ju andra sidan mycket mer plats.

Hade nån såmnn idé innan men bestämde mig för att jag gjuter upp mot bakväggen som vanligt, sen gjuter jag ett lock mellan bakväggen och bagagets bakvägg. På så vis så får jag en del utrymme där för lampbyte, varningstriangel och kabelskor.. heheh

Sova nu, jobba imorgon, upp kl. 6 big_smile
God Natt tongue

mvh Magnus

620 Inlägg
28 december 2007
natti nat...;P

2 933 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
kimpan_90 skrev:
Tjena!

Mvh kimpa

Tjosan!

Mvh Magnus

Jo det stämmer med de du skriver.. men du ska vara nöjd jag tror alla blir impade på det du gjort, ingen som gör det frivilligt, tror inte alla på gorg som bygger om bilarna frågar va alla trådläsarna tycker.. men jag tycker det är kul och så får man ju hjälpa till lite om du har några frågor va som skulle se bäst ut, men jag tror alla blir impad på va du gör varesigde får va  med och bestämma eller inte smile

nä nu börjar jag slumra till lite, måste sova tongue hehe
God natt!
mvh kimpa

Ja det är klart jag ska bli nöjd i första hand.
Ja det kanske är så ja,  nej det är ju inget litet jobb. Och det är inte så många som orkar läggs ner sig så.
Hehe, nej de e nog inte många som frågar om åsikter. Men jag gör det för om andra kommer med nån åsikt så kanske jag kommer på andra tankar och kommer på nån ny idé  osv.
Hehe, får hoppas det är någon som kommer bli det. Vill ju gärna få höra att jag gjort ett bra arbete osv. när jag kommer på utställningar i sommar smile tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
UPPDATERING!!!
Ja då, nu har jag lagt ner några timmar i garaget igen. Grejade med både bagaget och lite på instrumentpanelen.

Tror faktiskt bilderna ska få tala för sig själv.

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217270_pwi629.jpg
Började dagen med att kapa ner bakre väggen 7 cm

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217327_c2tyn7.jpg
Blev ju mycket bättre, eller hur ?

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217272_aws0tg.jpg
Sen va ja tvungen att fundera lite så satte i instrumentpanalen. Efter lite trixande i 2-3 minuter så åkte den att på plats smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217274_074pii.jpg
Sen kapade jag av hörnet, vet dock inte om jag vill ha det så ändå ?  Måste tänka lite på det!

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217277_z7cepk.jpg
Sen började jag snickra på en bit som ska sågas ur för batteriet  när jag har råd att köpa mig ett.

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217280_6bxlu9.jpg
Sen blev jag så jäkla sugen så la ner en halvtimme på detta big_smile  Nu ser iaf jag lite helhet av det hela. Riktigt nöjd nu fakitskt! Snart dags att börja spackla.

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217283_sjhl5y.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217291_n2i90x.jpg
Snart dags att börja spackla å ha sig då smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217306_hjlzrz.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217311_aousoc.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/217313_mrvm8e.jpg

Ja det va allt för denna gången.
Ska fortsätta igen imorgon. Kanske tar en sväng på Ö&B och köper kapskivor först men så jag kan putsa av svetsfogarna lite.

Hope you enjoy tha pixx.

Kommentera gärna och säg va du tycker smile

Mvh Magnus
Senast redigerat av dj_aggwa (28 december 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 december 2007
Kommer nog bli mycket grymt innuti kupén wink
ser jävligt bra ut må jag säga! big_smile
Snyggt vart det i skuffen med.. mycket bättre nu!
Keep on! smile
mvh kimpa

620 Inlägg
28 december 2007
fan kimpan hann före...;P nåja ska du ha orginal mätare eller??

supermikaela
28 december 2007
Tycker det hade varit fränt och lite ovanligt om du tog bort glasskivan som sitter framför mätarna. Och sen antingen inte ha något alls där, eller typ plasta dit en kåpa. smile Hade varit fräckt om man fått det så att mätarna ser ut som att de är försänkta in i instrumentpanelen.

Om du förstår vad jag menar smile

Sök