2326
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 292 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Helvete, kört fast "utta bare fan" . Vet inte hur jag ska ha slutstegen!! Kommer på lite idéer hit och dit med får det ändå inte att gå ihop.  Vill ju gärna visa alla stegen på nåt vis med men det verkar som att ett av dem inte kommer att kunna synas till slut hmm

Har ni några förslag om vart jag kan göra av dem så skriv nu big_smile
Får lägga upp en bild så ni ser andra sidan med!

Hade en idée om att sätta 350.4 stegen i bakdörrarna nyss men vet inte riktigt.  blir jäkla massa kabel mellan dörren och stolpen som förövrigt inte är lätt att dra i :S
Hur många kvadrat strömkabel behövs till de stegen för att köra med i princip full effekt ? :S

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/218612_rwmwcc.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/218614_8kzncw.jpg

Need help, please help me ! big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

620 Inlägg
30 december 2007
beror vell på watten på stegen, men jag hade ett steg 720 watt in och hade om de  va 25mm kvadrats kabel till... men du ska nog inte lyssna så mkt när ja snakar om el, för min första bil brann upp pga det...big_smile

2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Jaså de va så det gick till ja.. har fått reda på att det räcker med 10mm2 och uppåt avsäkrat med 40 ampere.. Så jag kommer att fundera lite hårdare på att montera slutsteg i bakdörrarna fast jag inte riktigt vill de.. men kan bli cool det med smile

Mvh Magnus

21 761 Inlägg
30 december 2007
Aha, det var så du menade. Inuti dörrarna alltså.

Men vibrationerna när man öppnar och stänger dörren, och värmen när de är instängda?
Tror du att de pallar det?

2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ja på nåt vis i dörrarna funderar jag på.. Sett det på flera andra bilar på utställningar så jag borde kunna göra det med.

Ja vibrationerna kan bli problem men borde väl kunna stoppa nån typ av gummi ring bakom innan man skruvar fast så dämpar det lite iaf.. Dörrarna kommer ju inte öppnas så ofta då bilen har fått gått över från bruks- till projektbil..  öppnas bara för visning då eller om nåt ska in i baksätet tongue

värmen borde man ju kunna fixa genom att sätta i en fläkt eller två ? smile

Mvh Magnus

21 761 Inlägg
30 december 2007
Jo, det förstås. Om man har så på utställningsbilar så borde det gå bra, håller med. smile

620 Inlägg
30 december 2007
gör ngt WILD och knyt ett snöre lr strömkabeln i steget och i dragkroken och dra grejerna efter dig...big_smile de blir du iallafall ensam om...big_smile hehe

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 december 2007
Lägg nått steg på bagage luckan då? Plasta där me.

C H E V R O L E T <3

2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jo, det förstås. Om man har så på utställningsbilar så borde det gå bra, håller med. smile

precis, bilen ska användas för utställningar och för att glida runt i stan och dra till sig avundsjuka blickar wink lol
Kan ju hänga upp dem på samma sätt som hårddisken till datorn.. hade gummigenomföringat till vattentankar på kaffebryggare bakom smile Det kanske funkar..

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
gör ngt WILD och knyt ett snöre lr strömkabeln i steget och i dragkroken och dra grejerna efter dig...big_smile de blir du iallafall ensam om...big_smile hehe

Haha, jo de vore ju en variant tongue  Vet inte om den passar in men..

Mvh Magnus

EDIT*  btw, har ingen dragkrok big_smile
Senast redigerat av dj_aggwa (30 december 2007)

2 933 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Lägg nått steg på bagage luckan då? Plasta där me.

En variant som jag tänkt på.. Men då behöver jag ? hårdare? dämpare än orginal till bagageluckan då de jag har nu inte orkar hålla upp..  men de kanske är utslitna?  Vad kostar nya på volvo tro?

En sak med,vet inte om du sett bilderna jag la upp i en annan tråd ang. avståndet mellan magneterna och bagageluckan?  De borde du se.. är inte mer än 7? cm upp så har inte mycke utrymme där heller mer än längst bak isf.

Och batterinörd prata om viberationer, hur kommer luckan skaka tro med ett alldeles för rejält steg på ett par bra basar ?  big_smile

Mvh Magnus

620 Inlägg
30 december 2007
VAD DU än beslutar dig för så kommer de bli GRYMT bra...big_smile

2 933 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
VAD DU än beslutar dig för så kommer de bli GRYMT bra...big_smile

En som tror på mig och mitt skapande smile smile kul big_smile

Mvh Magnus

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 december 2007
har inte kollat igenom tråden men hur ser din hatthylla ut ? kan väl lågga 2steg där om du inte har nått annat där smile
annars så har man stegen lutade ut mot sidorna om det går 1 på varje sida och resten i mitten ? vet inte hur det ser ut men kanske går ? smile

2 933 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/archive/2968/63081/large_63081-574727.jpg  Så ser hatthyllan ut så det är heller inget alternativ tyvärr hmm
Tack för idéen. Har provat lite sånna alternativ. men som du ser på bilderna på sidan 39 så kommer slutstegen ta ganska mycket plats hmm

Mvh Magnus

Gödseldräng
4 529 Inlägg
31 december 2007
ok jobbig hatthylla du har wink
men dom där småringarna där du ska ha mindre högtalare eller ?
kan du inte sätta dom i mitten mellan basarna sen har slutsteget fast satt på sidan tror nästan du får plats med det då
för är väl 3 steg du ska ha ?

annars sätter du typ så här \ _ /       lutade så med långsida och sen ett ligande borde väl få plats ?

2 933 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
haha, tack ;D
De små ringarna ska det vara högtalare i ja.
Har haft den tanken om att sätta dem där men har kommit fram till att jag ska ha skärmarna där.. Fast det går ju givetvis ändra på allt om det är så. Högtalarna får vi dit på nåt vis till slut smile

Ja jag har tänkt mig tre steg, ett zx 1000.1 och två 350.4.. och det är inga små prylar när man har skurit till frigolit bitar i samma storlek. så tyvärr så går de inte lägga dem i bilens riktning heller. De vore om jag stack dem under baslådan då men vet inte om det blir nå vidare snyggt om halva slutstegen försvinner?

Filmade lite i bagaget igår, håller på å laddar upp en film från bagaget så ser man lite bättre hur det ser ut.. ska se om det går att få in den här annars lägger jag bara in länken.

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Verkar inte som att det går att länka in filmer från garaget som det gör från youtube så skickar bara hit länken istället.
http://www.garaget.org/video/xq6h69mrq32z

Filmar lite fram och tillbaka så man ser lite hur det ser ut. Har några filmer där jag filmar nere i "lådan" med men de va för stora och jag orkar inte minska ner dem big_smile

Mvh Magnus

Stockholm
383 Inlägg
31 december 2007
dj_aggwa skrev:
Helvete, kört fast "utta bare fan" . Vet inte hur jag ska ha slutstegen!! Kommer på lite idéer hit och dit med får det ändå inte att gå ihop.  Vill ju gärna visa alla stegen på nåt vis med men det verkar som att ett av dem inte kommer att kunna synas till slut hmm

Hade en idée om att sätta 350.4 stegen i bakdörrarna nyss men vet inte riktigt.  blir jäkla massa kabel mellan dörren och stolpen som förövrigt inte är lätt att dra i :S
Hur många kvadrat strömkabel behövs till de stegen för att köra med i princip full effekt ? :S

Mvh Magnus

Alla steg kan du ha i bakluckan!! kan rita upp en bild åt dig!! beeror lite på hur stora dom är!! ... hmm.. men kan vissa ett förslag!!

MVH:Patric

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |

2 933 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Patris skrev:
dj_aggwa skrev:

Mvh Magnus

Alla steg kan du ha i bakluckan!! kan rita upp en bild åt dig!! beeror lite på hur stora dom är!! ... hmm.. men kan vissa ett förslag!!

MVH:Patric

Ja du är väääldigt välkommen att rita upp en bild på det hela så får jag se hur du tänker smile

Mvh Magnus

Sök