Det jag får ut genom att läsa på googles och på valspar´s egna hemsida så är det en "ytfinich" som kan användas på plastytor och metall osv, ger ett litet skydd mot stenskott och så.. men är inte säker.. tror jag får hålla med volvo_1987 , tror oxå det är en "clear" som används inom industri och båtar, (tål mycket)
Dock ska jag höra med min lärare i morgon.. han kanske vet Om de inte är försent då? skriver svaret typ i morrn på förmiddan Mvh Kim
Det är i stället för klar lack används på båtar av plast för att få den blanka ytan och slipa att ytan spricker eller miss färgas. hittade på google=)
Men va fan, han köpte ju en burk klarlack och härdare me. nu har gossen blitt lurad igen
Tack så mycket
Mvh Magnus
antaglingen. Gå in och sök lite på google ska du se. Själv ska man sova nu. Hoppas det löser sig ha de
De kan nog användas till bilar, för de verkar som att de e klarlack. Och klarlack har man inte vanligtvis på båtar då man har gelcoat. Då så e de förmodligen till för 2-kompslackade båtar. Så då borde de funka på bilar me.
Men jag kan göra som kimpan att jag också kollar me min lärare imorrn eftersom de tydligen används till båtar också
Lite stressad nu, 5 plus lr så ute så ska lacka plastprimer å springa in å ut med sidokjolarna mellan lagren. Men vore trevligt om ni ville ta reda på det imorgon.. blir lack imorgon om inte vädret är fel.. så ni har ett tag på er
Om de einte e nåt väldigt användbart i burken så lämnar vi tillbaka det
En burk som polaren köpte på sig när han sa att han skulle ha allt man behöver för å lacka ett kjolpaket. Och han tar ju inte reda på va grejer är så nu hoppas ja på att nån vänlig själ här vet va detta är för skit ?
Mvh Magnus
Av alla andra svar att dömma så tippar jag på en mjukgörare, du ska lacka på plast, om du inte har i mjukgörare kommer lacken spricka eftersom plast "rör sig"
En burk som polaren köpte på sig när han sa att han skulle ha allt man behöver för å lacka ett kjolpaket. Och han tar ju inte reda på va grejer är så nu hoppas ja på att nån vänlig själ här vet va detta är för skit ?
Mvh Magnus
Av alla andra svar att dömma så tippar jag på en mjukgörare, du ska lacka på plast, om du inte har i mjukgörare kommer lacken spricka eftersom plast "rör sig"
Nja de tror dock inte jag, plastprimern (1k) vidgar ut plasten innan man lackar och gör så färgen vidhäfter bättre och "sjunker" in lite i plasten och då blire mjukgörande..
Så men kan vara det, jag vet dock inte, dock verkar det vara "Clear" som är klarlack vad jag vet och det verkar vara till industri grejer som plast osv.. Mvh Kim
Jäklar, va mycke nu.. vet inte vart ja ska börja.. eller om ja ska kanske blir nån bild på det istället.. ligger efter nån dag nu + att ja håller på å startar en tråd på stylingtorget.. mycke nu.. Men är inte stressad nu längre iaf som ja va igår.. Fan klara inte sitta still
Tack för alla tips å åsikter iaf.. imorgon byter han in burken om de inte e nå bra så får vi klarlack me så kanske vi kan montera det på Torsdag
Du kämpar på ser ju! Härligt att se! Själv börjar man bli klar nu och kan slappna av! Kolla gärna bilder.....! Ska du pausa och köra till Elmia i påsk eller?
Du kämpar på ser ju! Härligt att se! Själv börjar man bli klar nu och kan slappna av! Kolla gärna bilder.....! Ska du pausa och köra till Elmia i påsk eller?
Jajjemen, måste försöka ligga i Jaså du börjar de ja, va härligt ! Ska kika in där bara ja lagt upp lite mer bilder här.
Blir paus på fredag å lördag.. "Påskmiddag" hos morsan på fredag sen på kvällen ska ja å damen till karslsta på labero i löfbergs lila arena, Farmor va dålig så vi fick biljetterna På lördag drar ja å en kompis ner är de tänkt bara vi får tag på en bil å åka i
Jajjemen, måste försöka ligga i Jaså du börjar de ja, va härligt ! Ska kika in där bara ja lagt upp lite mer bilder här.
Blir paus på fredag å lördag.. "Påskmiddag" hos morsan på fredag sen på kvällen ska ja å damen till karslsta på labero i löfbergs lila arena, Farmor va dålig så vi fick biljetterna På lördag drar ja å en kompis ner är de tänkt bara vi får tag på en bil å åka i
Mvh Magnus
troligtvis bara jag som är trög.. men ska du trycka dit ett par 850 lyktor? är inte de mindre?(på höjden) annan vinkel på glaset o allt sånt?
Mvh Magnus
troligtvis bara jag som är trög.. men ska du trycka dit ett par 850 lyktor? är inte de mindre?(på höjden) annan vinkel på glaset o allt sånt?
hehe- Ja det är nog tänkt att ja ska de.. inte bestämt mig än men allt lutar åt de.. Jo, vet att ingenting stämmer ihop med 240.. Där problemet ligger
Ja då är den uppe för modifierning och lackning. Ett stycke Evolve front
Ja va blire här då ? Ett tips, slipat och polyester påpenslat
Jo, lyckades övertala han om att de blir snyggare å lägga igen torkarhålen..
Så då tog ja å la igen skiten
ja mitt i plasten skulle han va å ta kort
hmm, ja.. första plastningen här
Nöjd ägare av kjolpaketet.. Och nu är det härmed officiellt, för ni som kommer ihåg lite så vet ni vem detta är
Våtsslipade sidokjolar !
Under tiden vi vänta på att polystret skulle härda så skicka ja han under bilen ....
wild med varmluftpistol och underredsmassa.. rökigt
Sedär ja, ytterligare en gubbe i garaget, härligt
Men bara för att ja har två pers extra i garaget betyder de inte att jag slipper jobba
Cutta cutta cutta
Visste fan inte va ja skulle göra så tog å "kolla" lite
Vad är detta då? jo resultatet av många timmars jobb. Detta är då golvet UNDER på högersidan.. Här har Fredrik gjort de bra måste ja säga.. Hela golvet å båda bakre hjulhusen ska bli så
En bild till.. inte klart än på långa vägar
Aj då. klantigt.. huven öppen när vi hissa bilen.. armaturen åkte ner Tur att lampsladden satt bra.. haha
Sedär ja, en lampa åkte av med
Detta va igår,, nu blire dagens arbete.
Har man ingen lackbox får man improvisera
Många burkar små
Jupp jupp.. Här som middförstånet börja. trodde plasprimern va som grundfärg å inte att de behövde lackas färg nästan direkt efteråt
Men blåste på ett bra lager iaf
Fan då, måste ja va me på alla bilder
Mera plast
Ja jävlar, lika bra å dra på rejält Ett varv till med primern, hörde mig för lite på garaget å då skulle man tydligen lacka efter primern va på så då körde vi på.. våtslipade me 1200 papper först å drog på ett lager primer till
In me kjolarna fort som fan å blanda till färg sen
Rätt fin färg, när den är i burken iaf.. rätt speciell måste ja säga
Spruta spruta spruta
Första vevan
Jobb mellan lagrena, bilden döps om efter hans nya flickvänn
Måla lite måste man me-
Färgen efter ett antal sprutningar.. blir rätt bra tror ja
Nu vart de min tur å fotta
Härligt, han har åkt på ögoninflammation så han va tvungen å ha solbrillor på slipar fronten här
Syns rätt bra namnet i gallret..
Glasfiberspackel
Ja nu åker hålen igen !
Resultat, måste på me klarlack bara !
Ser inte allt för illa ut måste ja säga. både ja å han e nöjda.. speciellt han.. lyser i ögonen på han
Kärran som får sig ett ansiktslyft.. helt nya klarglas och xenonlampor med
Blir porrig
BTW, bilen äger fredrik_s70
Sådär, nu har ja inge mer å bjuda på.. imorgon finspacklas fronten å sen lackas.. sen ska ja försöka tillbringa resten av dagen me tjejen som kommer
Jaja, blir nog bra bara vi får montera de på TORSDAG !
Blev, av vad man kan se på bilderna, sjukt mycket bättre resultat med "garage-målningen"(fastän de var ute i trädgården) än jag trodde de skulle kunna bli.
Du är väl rätt duktig på o spackla nu med? Tycker du har spacklat i mer eller mindre alla uppdateringar änsålänge.
Slipar "du" bort all underredsmassa, bara för o lägga på ny fräsch sen eller du ska köra lackat?