1923
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 176 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
Pirat
426 Inlägg
19 mars 2008
Du är flitig du! big_smile Lacken såg väldigt fin ut, speciellt med tanke på när du lackerade ute i trädgården. smile

Volvonörd
1 187 Inlägg
19 mars 2008
Jag kommer att skicka ner min 740 på lack till dej i sommar bara så att du vet!!! Fan vad bra det vart med trädgårdslack å i detta väder, och medans jag ändå öppnar käften så skulle du bara våga lägga denna på is!!! Har läst varenda sida sen ett bra tag tillbaka... Keep it up! Å varför inte jag skriver aktivt om det inte är en uppdatering på länge så beror det på att jag inte vill stressa dej i ditt dagliga arbete med din racer.... Du måste ju få mer tid med den än gorg.... wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

1 997 Inlägg
19 mars 2008
Oj...

Haha, vet int va ja ska säga. tongue

2 933 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Svarar alla sen smile

Den "mystiska" burken va klarlack.. så de åker på idag smile smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
supermikaela
19 mars 2008
Borde vara en självklarhet att lägga igen hålen för torkarna på evolve-paketet smile

Ser bra ut förövrigt!

4 299 Inlägg
19 mars 2008
dj_aggwa skrev:
Svarar alla sen smile

Okej, bra att du fick reda på de. Hann inte kolla me min lärare, hade inte hans lektion idag roll
Men de va ju tur att de löste sig smile

Lycka till!
/Jacob

2 933 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Snart lack nu.. börjar dock bli kallt ute men får springa in å ut idag me.. tongue  Snart fått igen hålen utan nå fula gropar.. dock så är de inte helt rakt på ena sidan men fredrik är nöjd säger han, han som är chefen smile tongue

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
19 mars 2008
Haha duktiga ni är big_smile Hoppas ni hinner med de mesta ikväll smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
SweeXic skrev:
Blev, av vad man kan se på bilderna, sjukt mycket bättre resultat med "garage-målningen"(fastän de var ute i trädgården) än jag trodde de skulle kunna bli.

Du är väl rätt duktig på o spackla nu med?  Tycker du har spacklat i mer eller mindre alla uppdateringar änsålänge. wink roll

Slipar "du" bort all underredsmassa, bara för o lägga på ny fräsch sen eller du ska köra lackat?

Ja det blev faktiskt bra tycker ja.. även fast de va 3 minus i slutet så gick de faktiskt bra.. Han blev nöjd iaf och det är huvudsaken ! smile

Skulle ju lacka helt klart igår men de blev vi aldrig, spacklade noggrant i hålen som vi la igen så då gick de åt en del tid.. Men sen kom vi igång å sprutade kjolarna en gång för hade missat lite.. Efter de gick vi på fronten och ögonlocken.. Hann å spruta nåra gånger men sen så började de för fan snöa.. men va inte så mycke å de la sig inte i färgen heller så vi fortsatte lite smått.. Blev faktiskt riktigt bra fronten me..
Fredrik ville prova spruta me å de fick han förstås, å då va oturen framme.. nej då sprutar de ut en stor jäkla droppe.. men ja klara fixa till den rätt bra ändå tror ja..

Sen så skulle de ju på klarlack me, men givetvis så startar en jäkla storm + att klockan va 21:30 lr nåt.. Så får klarlacka idag ändå.. sen ska det på idag me.. så vi har å göra  :S

Hehe, jo börjar väl få till spacklingen rätt bra nu. men ligger många timmars slipande bakom de me.. big_smile

Underredsmassan ska bort för att ja ska kolla ev. rost + att ja tänkt göra en ny behandling under med rostskyddsfärg och div.  Ingen lack inte.. svetsat i golvet på ett antal ställen så då blire inte fint tror ja smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Olzzon skrev:
Du är flitig du! big_smile Lacken såg väldigt fin ut, speciellt med tanke på när du lackerade ute i trädgården. smile

Givetvis wink
Ja den blev bra med tanke på omständigheterna.. 3 minus ena dagen och snö andra.. å inte en enda rinning va ja kan se.. bara skiten som blev av droppen + nå annat smådamm lr nåt :S
Idag blire klarlack å montering tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
TheRefunder skrev:
Jag kommer att skicka ner min 740 på lack till dej i sommar bara så att du vet!!! Fan vad bra det vart med trädgårdslack å i detta väder, och medans jag ändå öppnar käften så skulle du bara våga lägga denna på is!!! Har läst varenda sida sen ett bra tag tillbaka... Keep it up! Å varför inte jag skriver aktivt om det inte är en uppdatering på länge så beror det på att jag inte vill stressa dej i ditt dagliga arbete med din racer.... Du måste ju få mer tid med den än gorg.... wink

tongue tror inte ja fixar å lacka en hel bil men :S 
Tack så mycket smile
Haha, inte bestämt mig än hur de blir.. tror inte de blir is men.. får se smile
Aha, nej stress är inte bra tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Oj...

Haha, vet int va ja ska säga. tongue

HAHA.. lollollollollol

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
weser skrev:
ser bra ut:D

Tackar  smile
Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
supermikaela skrev:
Borde vara en självklarhet att lägga igen hålen för torkarna på evolve-paketet smile

Ser bra ut förövrigt!

Ja de borde inte finnas med hål för torkarna, alla lägger ju igen ändå big_smile

Tack så mycket smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
dj_aggwa skrev:
Svarar alla sen smile

Okej, bra att du fick reda på de. Hann inte kolla me min lärare, hade inte hans lektion idag roll
Men de va ju tur att de löste sig smile

Lycka till!
/Jacob

Aha, gör inget.. inte sprutat på klarlacken än heller p.g.a. väderproblemen :S

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Sjodin_ skrev:

klart vi e duktiga big_smile Måste man va om de ska bli bra.. hehe.. 

Hann tyvärr inte med allt igår, får fortsätta idag hmm

Mvh Magnus

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 mars 2008
Satan blev ju bra big_smile
Hoppas min pratstund me frågorna du hade förut hjälpte dig lite nu när du målade smile
Keep it up!
mvh kim

2 933 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Satan blev ju bra big_smile
Hoppas min pratstund me frågorna du hade förut hjälpte dig lite nu när du målade smile
Keep it up!
mvh kim

Ja då, de ble inte så illa ändå. Som fredrik sa, me dessa förutsättningar och detta resultat så är de perfekt.. "vilka förutsättningar?" sa ja då.. fan.. ingenting som gick våran väg men fick till de hyfsat ändå.. minusgrader ena dagen, snöstorm ena.. idag vare bara minus iaf.. Men de ble nåt skit i klarlacken  på sidokjolarna så de är inte jag nöjd med men så länge fredrik är nöjd så, är ju inte till min bil ja lackar big_smile

Ja då, de va bra tips ja fick smile

Mvh Magnus

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
20 mars 2008
dj_aggwa skrev:
Sjodin_ skrev:

klart vi e duktiga big_smile Måste man va om de ska bli bra.. hehe.. 

Hann tyvärr inte med allt igår, får fortsätta idag hmm

Mvh Magnus

Haha jo knasen sa de smile Hoppas ni hinner allt nu då smile

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

Sök