1776
Sök

dj_aggwa´s 244 blir multimediabil | Stopp p.g.a husköp och renovering. Börjat isolera + garage-el 12/03 -11 |

Vill bygga en bil helt efter mitt egna huvud och de idéer som dyker upp under tidens gång för att sedan åka runt på träffar med :-)

El- och Instrumenttekniker
601 042 Visningar
Uppdaterades senast 18 november 2012
4 299 Inlägg
30 mars 2008
Detta får du gärna visa massa bilder om big_smile Ska kanske göra just detta på en toyota me skärmkanter som e 120 ggr rostigare tongue

Keep it up wink
//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (30 mars 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 mars 2008
Ser mutcho Bra ut big_smile
Kommer bli fint me nya skärmkanter smile
Mvh Kim

136 Inlägg
30 mars 2008
kanske bara jag som är ute o reser...

Men blir de inte typ skit mycket lättare om du hade fixat innerskärmen innan du svetsade på ytterskärmen?

Men lycka till i varje fall.. Blir de riktigt bra o du har vägarna förbi södra skåne så säg till så ska jag fixa fram skärmkanter o en svets så kan du byta mina "skärmkanter"(rostkanter)

(((eller du har kanske inte svetsat fast skärmen på sista bilden? nu när jag tittade efter blev jag väldigt osäker.. hmm)))
Senast redigerat av SweeXic (30 mars 2008)

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
30 mars 2008
jo men det du har gjort me skärmkanterna än så länge såg ju inget pjåkigt ut smile fortsätta så! å va noga med inpassningen så kommer det gå galant smile

//Bazze

2 933 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Detta får du gärna visa massa bilder om big_smile Ska kanske göra just detta på en toyota me skärmkanter som e 120 ggr rostigare tongue

Keep it up wink
//Jacob

Tycker verkligen inte du ska använda mig som informationskälla för ett skärmkantsbyte.. Tro mig, har inte en aning om hur ja ska göra..  cool lol

Kommer byta baljan på den sidan ja håller på med nu tror ja, nu när ja ändå kapat isönder allt så kan ja ju lika gärna svälja ner en ny där med istället för den ihoplappade tongue

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 933 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Ser mutcho Bra ut big_smile
Kommer bli fint me nya skärmkanter smile
Mvh Kim

Hehe, tackar tongue

Jo då, blir skönt när de är bytta, kommer förhoppningsvis aldrig försvinna igen i min ägo iaf tongue

Mvh Magnus cool

2 933 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
SweeXic skrev:
kanske bara jag som är ute o reser...

Men blir de inte typ skit mycket lättare om du hade fixat innerskärmen innan du svetsade på ytterskärmen?

Men lycka till i varje fall.. Blir de riktigt bra o du har vägarna förbi södra skåne så säg till så ska jag fixa fram skärmkanter o en svets så kan du byta mina "skärmkanter"(rostkanter)

(((eller du har kanske inte svetsat fast skärmen på sista bilden? nu när jag tittade efter blev jag väldigt osäker.. hmm)))

Då sitter nog vi på samma plan tongue

Har inte svetsat nåt än utan håller bara på å kapar å passar ihop bitarna, planen är så att ja ska sätta fast innerskärmen först sen svetsa fast ytterskärmen kant i kant med karrosen och sen tillsammans med innerskärmen.. Så har ja fattat att de blir enklast iaf. Sen tänkte ja tennspackla hela skarven på utsidan iaf(får se om de blir insida med), tror de kan bli bra så smile

Tackar smile
Hehe, tror inte ja kommer vilja svetsa nå mer skärmkanter efter detta tongue

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Superdtm skrev:
jo men det du har gjort me skärmkanterna än så länge såg ju inget pjåkigt ut smile fortsätta så! å va noga med inpassningen så kommer det gå galant smile

//Bazze

Känns tryggt när en plåtnisse har besiktat mitt jobb å tycker de ser lovande ut big_smile Men är ju som sagt inte klar på långa vägar.
Ja då, inpassningen kommer ja göra noga.. det ja vinner på för svetsa e ja inte speciellt duktig på tongue

Mvh Magnus

The one and only
1 091 Inlägg
31 mars 2008
Det blir nog bra det där med till slut smile Har tyvärr inga tips o komma med vad gäller skärmkantsbyte men det där med o släta till listvecket verkar som en massa jobb men det skulle nog bli redigt snyggt big_smile Jag säger, GO FOR It! wink

ps. Jag har inte kommit iväg till mor o far o kolla på kjolpaktet än eftersom jag har haft o göra på hemmaplan. Men på tisdag eller onsdag ska jag dit o fixa lite, ska se till o kolla upp allting då smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

620 Inlägg
31 mars 2008
du ska int bredda? eller e de jag som missat de...??

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
31 mars 2008
ser lite grångligt ut. inget jag skulle försöka mig på än har ingen erfarenhet av att svetsa big_smile så skulle inte kunna sätte ihop det igen:D men jag tror du kommer lösa det fint även om det kanske är lite k¨rångligt

//mackan

2 933 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Det blir nog bra det där med till slut smile Har tyvärr inga tips o komma med vad gäller skärmkantsbyte men det där med o släta till listvecket verkar som en massa jobb men det skulle nog bli redigt snyggt big_smile Jag säger, GO FOR It! wink

ps. Jag har inte kommit iväg till mor o far o kolla på kjolpaktet än eftersom jag har haft o göra på hemmaplan. Men på tisdag eller onsdag ska jag dit o fixa lite, ska se till o kolla upp allting då smile

Tackar smile
Okey, de va ju synd då.. behöver alla tips ja kan få. tongue Vet inte riktigt varför men idag har ja pillat med mc:n istället för bilen.. Fick sån lust att få start på den, men icke.. Imorgon blire nya stift i den och ett nytt försök smile

Ja jag tror med att de kan bli en del jobb med listveckena, är ju inte bara bakskärmarna utan dörrar och fram med så de e lite pill isf.. inte funderat klart än men. Skulle behöva beställa en ny balja på mekonomen med och svetsa i :S

Okey, de e inte bråttom.. Har ju som du kanske läst kommit in i lite tankar om Evolve, men ska nog ha t-röd kjolar på ändå så smile

Mvh Magnus

2 933 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
ReApEr__88 skrev:
du ska int bredda? eller e de jag som missat de...??

Nej jag har inga planer på å bredda faktiskt.. inte läst på nåt om hur man gör så har inte tänkt i de banorna faktiskt, men allt lutar år: nej tongue cool

16 Inlägg
2 april 2008
Fortsätt i samma stil.. detta ser redigt bra ut wink Ska bli intressant och se mer bilder på svetsningen av skärmkanterna.

Old Volvo's never die, they only go faster ;)

2 933 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
Tackar smile  Har inte svetsat eller grejat nåt mer med bilen än.. va ju på husvisning i måndags å sen har ja bara grejat lite mc, precis som idag.. kanske  ska skicka upp nån bild på de me ? smile

Mvh Magnus

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
2 933 Inlägg
2 april 2008
Trådstartare
weser skrev:
hur va huset då?

nja, får nog bo hemma hos farsan ett tag till cool lol

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 april 2008
dj_aggwa skrev:
weser skrev:
hur va huset då?

Haha lol
Skönt att bo hemma ju tongue men dock eget garage och bo ensam me tjejen, kan väl inte bli bättre? tongue
Fast tid går ju åt att klippa gräs osv, så de tar sin lilla tid att ha hus..
Mvh Kim

10 Inlägg
3 april 2008
Grymt spännande projekt. Tog mig bara 6 timmar att läsa igenom alla 103 sidor. smile Men när jag väl hade börjat kunde jag inte sluta heller. smile Keep up the good work!

2 933 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
dj_aggwa skrev:
weser skrev:
hur va huset då?

Haha lol
Skönt att bo hemma ju tongue men dock eget garage och bo ensam me tjejen, kan väl inte bli bättre? tongue
Fast tid går ju åt att klippa gräs osv, så de tar sin lilla tid att ha hus..
Mvh Kim

Hehe, jo då. Men vore härligt å komma hemifrån med big_smile
Nja, de kan bli bättre faktiskt. De kunde ju vart gratis lol cool
ja de kommer ju gå åt en del tid åt annat, men inte nåt å göra åt de tongue

Mvh Magnus

Sök