AcFreaker Volvo 940 Turbo

Andreas83
11 januari 2008 · 601 Inlägg

Idag blev äntligen min Lmm klar big_smile Så när man kom hem blev de montering av den. Ska skaffa nät å sätta i varje ände om röret. Nån som vet nått bra nät man kan använda sig av?

Startade även upp bilen å den går som en påse nötter fär tillfället. Jäkligt snålställd har den blivit så går knappt gasa nu. Ska justera å kladda lite imorrn. Så man ka nfå den nått sånär körbar till mapparen då ja inte känner för å konka me den på släp dit tongue Snackade med han som ska mappa den med å han va överens med mig om att den går snålt på beteendet. Blir lite trix imorrn så ska den iaf va lite körbar förhoppningsvis.
Lite pics då:

Lmm:en Färdig. Blev riktigt bra tycker jag
http://img299.imageshack.us/img299/7307/lmmenfrdiggo8.jpg

Lmm:en invändigt:
http://img247.imageshack.us/img247/6306/lmmeninvndigtzd3.jpg

Motorrummet för tillfället:
http://img247.imageshack.us/img247/5900/motorrummetuf7.jpg

Allt för idag Hejsvejs!!

Andreas83
12 januari 2008 · 601 Inlägg

Såja meckat lite ikväll. Fixade ett litet bränsleläckage jag fann vid 044-pumpen.
Bytte ut mitt mappade chip mot ett orginal å vips så va bilen körbar. men pendlar lite på tomgång upp å ner men grejerna behövs ju justeras till wink Har en liten film med fast tycker ljudet blev skumt mot hur d elåter i verklgheten, But here it comes:

http://www.garaget.org/video/yqt291ngmzxz

Zeth_Filth
12 januari 2008 · 203 Inlägg

gött fint projekt...gillar stuket på bilen smile fortsätt så. håller även själv på med ett projket nyss startat och söker insperation fick just det av din bil smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
Andreas83
12 januari 2008 · 601 Inlägg

Zeth_Filth skrev:
gött fint projekt...gillar stuket på bilen smile fortsätt så. håller även själv på med ett projket nyss startat och söker insperation fick just det av din bil smile

Tackar så mkt big_smile Hoppas de går bra me ditt projekt me=) ska kika in å kolla lite tongue

Idag skulle ja byta till R-lamellen men den passa ej. tog emt i tryckplattan så blir å köra med stum koppling å höra lite kuggrassel vid motorbromsning. de kan man stå ut med men bäst vore å ha haft tyst men man kan inte få allt när man trimmar wink

Körde ett par mil med bilen med å den funkar bra me de nya grejerna. Tomgången pendlar mellan 1000rpm till 2200rpm. Så lite justering i chippen kan behövas.

All for this time

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
12 januari 2008 · 4 190 Inlägg

Låter bra detta och ser bra ut, gillar ditt nya Lmm rör smile
Såg bra ut i motorrummet med, gillar stuket på bilen och det går frammåt smile
Lycka till och God fortsättning!
Kika gärna in på min tråd med, uppdaterat lite smile
mvh kimpa

Andreas83
12 januari 2008 · 601 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Låter bra detta och ser bra ut, gillar ditt nya Lmm rör smile
Såg bra ut i motorrummet med, gillar stuket på bilen och det går frammåt smile
Lycka till och God fortsättning!
Kika gärna in på min tråd med, uppdaterat lite smile
mvh kimpa

Tackar=) å tackdesamma tongue
Ja de e rätt maffig lmm man har nu cool
Ska svetsa rören vid  downpipe nu med så man har de klart. har bara haft dp ditsatt provisoriskt för å kunna starta å provköra bilen. Så är lite avgasläckage här å där vid dp så får täta till de tongue
Ska kolla in i ditt projekt me å se hur de ser ut nu

TritoN Motorburen Ungdom
14 januari 2008 · 499 Inlägg

Kollat igenom projektet och det ser grymt bra ut smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Andreas83
14 januari 2008 · 601 Inlägg

TritoN skrev:
Kollat igenom projektet och det ser grymt bra ut smile

Tackar big_smile Idag blev downpipens rördelar ihopsvetsade  så nu är där ing aläckage å inte massa avgasklammrar på downpipen. Tät å fint lär de va nu. Men bile nstartas inte upp förrän ja fått lön nu då ja ska byta tändstift å kablar så plockar ner grenröret nu för å byta detdå ja sett att allt lirar nu iaf cool

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 januari 2008 · 4 190 Inlägg

AcFreaker skrev:

TritoN skrev:
Kollat igenom projektet och det ser grymt bra ut smile

Tackar big_smile Idag blev downpipens rördelar ihopsvetsade  så nu är där ing aläckage å inte massa avgasklammrar på downpipen. Tät å fint lär de va nu. Men bile nstartas inte upp förrän ja fått lön nu då ja ska byta tändstift å kablar så plockar ner grenröret nu för å byta detdå ja sett att allt lirar nu iaf cool

Skönt att allt är tätt och fint smile
Bara att vänta då wink
Nya grejer ska de så klart vara! tongue
Lycka till vid uppstarten då!
mvh Kimpa

Andreas83
14 januari 2008 · 601 Inlägg

kimpan_90 skrev:

AcFreaker skrev:

TritoN skrev:
Kollat igenom projektet och det ser grymt bra ut smile

Tackar big_smile Idag blev downpipens rördelar ihopsvetsade  så nu är där ing aläckage å inte massa avgasklammrar på downpipen. Tät å fint lär de va nu. Men bile nstartas inte upp förrän ja fått lön nu då ja ska byta tändstift å kablar så plockar ner grenröret nu för å byta detdå ja sett att allt lirar nu iaf cool

Skönt att allt är tätt och fint smile
Bara att vänta då wink
Nya grejer ska de så klart vara! tongue
Lycka till vid uppstarten då!
mvh Kimpa

Bilen har redan vatt uppstartad wink å körd med ett par mil men nu är lite delar nerrivet igen så de ja mena är att den inte blir uppstartad igen förrän nya stift å grejer å på plats. Å då ska allt va tätt å fint. Sen e de kamaxeln kvar för mappning iaf big_smile Men ska nog först montera återcirkulerande dump och sätta en elfläkt till å dra om oljekylarrören till ac-kondensorn så man får fet oljekylare big_smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
14 januari 2008 · 4 190 Inlägg

AcFreaker skrev:

kimpan_90 skrev:

AcFreaker skrev:

Tackar big_smile Idag blev downpipens rördelar ihopsvetsade  så nu är där ing aläckage å inte massa avgasklammrar på downpipen. Tät å fint lär de va nu. Men bile nstartas inte upp förrän ja fått lön nu då ja ska byta tändstift å kablar så plockar ner grenröret nu för å byta detdå ja sett att allt lirar nu iaf cool

Skönt att allt är tätt och fint smile
Bara att vänta då wink
Nya grejer ska de så klart vara! tongue
Lycka till vid uppstarten då!
mvh Kimpa

Bilen har redan vatt uppstartad wink å körd med ett par mil men nu är lite delar nerrivet igen så de ja mena är att den inte blir uppstartad igen förrän nya stift å grejer å på plats. Å då ska allt va tätt å fint. Sen e de kamaxeln kvar för mappning iaf big_smile Men ska nog först montera återcirkulerande dump och sätta en elfläkt till å dra om oljekylarrören till ac-kondensorn så man får fet oljekylare big_smile

Ajuste, läste ju fan det typ igår tongue hehe
Men minnet är inte så bra när man är bra trött efter en intensiv helg tongue
Oj, de där låter bra wink
mvh kimpa

MickeK
14 januari 2008 · 23 Inlägg

En liten fråga ang grenröret? Är det bygg med pulssplit? Eller blandas alla pulserna i kollektorn?

Xoff Volvo tönt... =)
14 januari 2008 · 2 344 Inlägg

kommer inte LMM mäta fel när den sitter i betydligt större rör? den är ju inställd på ytan av orginalröret, å nu är ju ytan mycket större?? eller går det göra så?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Andreas83
15 januari 2008 · 601 Inlägg

MickeK skrev:
En liten fråga ang grenröret? Är det bygg med pulssplit? Eller blandas alla pulserna i kollektorn?

De är byggt med pulssplitt smile

Andreas83
15 januari 2008 · 601 Inlägg

Xoff skrev:
kommer inte LMM mäta fel när den sitter i betydligt större rör? den är ju inställd på ytan av orginalröret, å nu är ju ytan mycket större?? eller går det göra så?

Den mappas ju efter rörets diameter tillsammans med spridarstorleken så de e inga problem. me orginal lmm hade ja inte kunnat mappa bilen med de spridare jag har nu. bilen hade gått alldeles för fett

MickeK
15 januari 2008 · 23 Inlägg

AcFreaker skrev:

MickeK skrev:
En liten fråga ang grenröret? Är det bygg med pulssplit? Eller blandas alla pulserna i kollektorn?

De är byggt med pulssplitt smile

Ahaa, cool!! wink Tyckte kollektorn såg så jäkla kompakt ut. Lycka till med bygget. Hoppas den går som ett skållat ..... sen winktongue

Andreas83
25 januari 2008 · 601 Inlägg

Lite delar införskaffade idag:
*Tändsitft Iridium Platina stift
*Nytt Fördelarlock
*Ny rotor
*Nya Tändkablar
*Avgasbandage

Ska mecka dit de i helgen nångång om ja hinner

http://img412.imageshack.us/img412/1866/tnddelaravgasbandagekd1.jpg

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
26 januari 2008 · 4 190 Inlägg

AcFreaker skrev:
Lite delar införskaffade idag:
*Tändsitft Iridium Platina stift
*Nytt Fördelarlock
*Ny rotor
*Nya Tändkablar
*Avgasbandage

Ska mecka dit de i helgen nångång om ja hinner

http://img412.imageshack.us/img412/1866 … agekd1.jpg

Skönt me lite nya grejer, helt jävla otroligt va snygg 940 du har, om man tittar på lite innan och efter, jäklar vilken skillnad tongue
Har säkert sagt det tidigare men gör det fortfarande, detta blir grymtsnyggt smile
mvh kimpa


Vare inte att tag se du kika in på min tråd? fått lite nya grejer nu big_smile
mvh Kimpa

Andreas83
26 januari 2008 · 601 Inlägg

kimpan_90 skrev:

AcFreaker skrev:
Lite delar införskaffade idag:
*Tändsitft Iridium Platina stift
*Nytt Fördelarlock
*Ny rotor
*Nya Tändkablar
*Avgasbandage

Ska mecka dit de i helgen nångång om ja hinner

http://img412.imageshack.us/img412/1866 … agekd1.jpg

Skönt me lite nya grejer, helt jävla otroligt va snygg 940 du har, om man tittar på lite innan och efter, jäklar vilken skillnad tongue
Har säkert sagt det tidigare men gör det fortfarande, detta blir grymtsnyggt smile
mvh kimpa


Vare inte att tag se du kika in på min tråd? fått lite nya grejer nu big_smile
mvh Kimpa

Jo nya fräscha grejer känns bäst å ha nu smile Ja den hade ju Hällsjöpaketet när ja köpte den me men de va lite skabbigt å så lite omlackat har de blitt på bilen på vissa ställen. sen lite smågrejer runtomkring som lyft bilen en hel del faktiskt smile Jo va nog ett tag sen ja kolla din så får kolla in där igen tongue

Andreas83
26 januari 2008 · 601 Inlägg

Så då va tänddelarna å stift monterade plus lindat grenröret med mer bandage.
Monterat tillbaks grenrör/turbo å den nysvetsade downpipen.

Kamaxel å ev återcirulerande dump kvar kvar sen mappning om man fattar de hela kort smile

Senast redigerat av AcFreaker (26 januari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang