jo slutdämparen blir ju jävligt bra där! det blir ju tajt som fan men när det väl sitter på plats så kommer jag vara nöjd!
uppdatering igen då!
vad gör man med en lång kabel härva på en lördag kväll??? Hoppar rep så klart!
Youask fixar lite el till mitt ms. Flanders driker sport dryck för att se lite mer sportig ut
kablar lite här och där
även i bilen så dras det en del kablar!
jag fortsatte slipa lite svetsar igen.. nu börjar det bli klart
i brist på annat att göra så började Kekke och jag testa lite utblås. detta rostfria 3.5" rör kommer nog hamna där.
evo org fläkt. två sånna hade ju inte varit dumt. men nu äger jag ju inte två stycken så vi får väl se vad det blir istället! ja imorn så fortsätter vi som vanligt! Mvh Mats
jag glömede första gången jag gjorde röret och sen gjorde jag om det och glömde igen.. men nu så har jag gjort några punkter så att inte silicon slangarna ska glida av röret.
i brist på annat att göra så prövade Kekke och jag mina Mt drag slicks. lika trångt som sisst
lite svårt att veta när man inte kan prov köra.. men jag justerade ändå coilisarna lite grand. kortare fjädringsväg och 1cm högre till besiktningen. det kanske får bli lite högre ändå
jag skall ju iofs byta turbo osv till besiktningen. men resten av året så kan det ju vara lite problem med körhöjden
vatten ledningar.. jodå det funkar att dra dom igenom bilen.. men jag vill hellre ha dom på itsidan istället! imorn ska lite grejjer inhandlas sen blir det mer gjort Mvh mats
hittat en bra vatten behållare.. ja ja det är org.. men det lät ju bra ialla fall
ett snapofnav.. jag vet dock inte om jag använder det eller ej.. ratten hamnar nog för långt från vxlspaken med det
griffin konar rör.. nästan följe tång på det nu ju detta är till vatten sysstemet!
självklart kör vi med org glykol.. dock inte org till min bil
kort på grejjer som vanligt men ungefär så skall vatten ledningarna gå!
jag kopplade på ledningarna fyllde på kran vatten och testade vatten sysstemet! det verkar funka fint! kylaren skall dock bort för montering av nån form av fläktar sen.
där under finns två skarver.. synd att den jäkla grund färgen krakulerade bara..
hmm
detta röret består av 4 bitar 3 tum.. tack till Kekke som nog snart får astma av allt slipdamm det var allt för idag.. fortsätter imorn.. då skall det byggas avgassystem och lite annat plock! Mvh Mats
ojfan inte undra på det vart galet jag satt på varma sidan men rent mekaniskt hur har ni satt fast den? det är ju inga gängor så går ju inte sätta fast på nått bra sätt
min termostat funktion på sprutet verkar inte funka.. så jag kör min på fullt ös hela tiden istället! uppdaterin igen!
så började bakre delen på avgassystemet byggas. jag fick inte tag på 3" svetsböjjar.. så jag använde mina 3.5" böjjar istället.. det är ju inte rätt men de funkade ju ialla fall kanske byter ut så att jag bara har 3.5" rör sen
testar utblås.. ska svetsa dit det imorn..
det blev ju inte så tokigt..
jag mixtrade även lite med soppa sysstemet.. jag hade ett läkande y kors som jag bytte ut. förut droppade det.. nu med det nya som jag köpte i tron om att det var bättre så sprutade det istället.. suck men jag har lite tankar och ider på hur jag ska lösa det imorn så fortsätter jag i vanlig ordning Mvh Mats
det är termostat funktionen till pumpen som inte funkar.. jag vet inte varför.. men jag och Kekke testade lite olika teroier utan resultat.. jag kände lite att om den ändå är så dålig så vill jag inte köra med den delen.. det blir ju dyrt om den går sönder när motorn blir varm.
Uppdatering igen!
jag tänker alltid på kostcirkeln när jag är i garaget.. bara det att jag ignornerar vissa delar av den
nya Y-korset till soppan! nu med riktiga packningar!
vatten ledningarna är nästan på plats nu.
jag finslipade avgas-upphängningen lite också.. notera vad gott om plats det är!
utblåset punktat!
det var allt för idag. imorn så ska jag extra jobba lite.. men vi får se om det blir lite garage ändå
Mvh Mats
Kekke svetsade dit det ordentligt!
Kekke har jobbat hårt med finslipning av mina rör! nu har han lackat ett par av dom.. det blev ju riktigt bra! bara att hoppas att dom håller
en liten snabbis blev det idag bara. Kekke skruvade dit lite rör!
Kekke la ner en del jobb på att få rören snyggare. bra blev det. nu sitter öven dumpen på plats! sen provstartade vi igen.. den gick igång efter lite små pill här och där. imorn ska vi nog varm köra lite mer! vi får väl se vilken turbo osv det blir.. kanske bäst att slå dit org inför besiktningen ialla fall.. det är snart dags att beställa tid!
idag skulle det bara bli en snabbis i garaget.. lite små plock och bara få njuta av att ha en bil som nästan är klar! men allt blir inte som man tänkt sig. efter att prov startat och haft igång den en stund så upptäckte vi ett olje läckage. jag tog ändå en liten provtur så att den fick få lite temp. sen ville jag åka hem men Kekke och Flanders drog igång meckandet. Kekke Gjorde det mesta idag medans jag satt och tittade på. ett stort tack till Kekke och Flanders för hjälpen idag!
en mindre suddig bild på Kekkes verk
finslipning av luft intag!
en före bild.. det vart ju lite tajt med ic:n så jag slipade lite grand
skönt att få provköra bilen igen!
motorolja lite överallt.. det skvätte ju en del!
mitt i skruvandet..
Kekke tar en paus i arbetet jodå han kan nog somna vart som helst
här gav vi upp! olje pumpen skall bort nästa gång.. sen ska jag ha tag på lite nya apckningar och lite reserv delar från den gamla reservmotorn.. just nu suger det att äga evon.. men det går nog över efter en natts sömn. imorn blir det nya tag..