Hur går det? en av dom mest underhållande trådarna har blivit alldeles tyst?
tackar! idag är jag hemma en stund.. dock lite sliten så det blir nog inge garage.. annars så har det blivit en del extra jobb senaste tiden. sen så är det precis som olle skrev lite dåligt med pengar till bygget just nu. det kostar ju att bygga evo!
För att inga missuppfattningar ska ske! DESSA FÄLGAR HAR INGET MED MIN BIL ATT GÖRA! riktigt snygga fälgar du valt! Hewran. jag kan tänka mig den modellen själv. fast jag skulle ju själv klart lacka dom vita:P
Passade på att få lite gjort medans Griffin det aset skruvade på mina drömmars tjejs cross!
Efter lite pill var så buren ur
Baksäte och bälten ska i, så besiktningen åtminstone inte gnäller över det.
Tydligen läckte det från ett bromsok också. Orkade inte riktigt komma fram till vart felet låg, men konstaterade samtidigt att ena kolven hade kärvat fast, hmm. Den åtgärdade jag dock, men vartifrån det läcker är fortfarande ett mysterium.
Kör en liten uppdatering. Nu är vattenpumpen omsvetsad och förhoppningsvis ska den hålla tätt den här gången... I skrivande stund sitter även besiktningskammarna i (gti kammar)
Das vattenpumphus
Mats missuppfattar allt som vanligt. Man behöver alltså inte lossa på kammarna för att byta tändstift...
Och så var besiktningskammarna på plats
Sen var det dags för mig att åka hem och lägga mig för att försöka få ner febern något
Uppdatering idag igen. Trotsade febern och åkte ut en vända till garaget idag också.
Som säkert berättats tidigare i tråden gick elhissmekanismen i vänster bakdörr sönder och i brist på att orka få fram reservdelar funderade jag på en egen lösning. Plockade bort elhissmotorn och vajern, men behöll själva skenan som rutan går på. Sedan tillverkade jag en plåt, som fick moddas och moddas och moddas osv osv osv och efter typ 3-4 timmar kände jag mig så pass nöjd att den fick lite färg på sig innan den monterades. Enda egentliga nackdelen är väl att rutan numer inte går att dra ner, men gör det så mycket egentligen?
Nu sitter rutan riktigt ordentligt fast, men med min vanliga otur ramlar den säkert ner under körning eller så... Kändes iaf skönt att kunna skruva fast dörrsidan igen för förhoppningsvis sista gången den här säsongen (hmm undrar om jag kom ihåg kontakten till centrallåset...)
Det var väl ungefär allt jag orkade med idag, nu väntar sängen igen
dagens raport då.. jag var ute coh meckade en kort stund.. slutade ganska så snart pga av verktygsbrist och lathet imorn ska kamremen på och vatten sysstemet fixas är tanken.. vi får väl se hur de går
hehe känner igen dedär med fusklagning på rutan hjälpte en polare att dagen före ett race fixa till bakrutan på hans evo 1 lösningen hette plank (behöver man säga mer?)
hehe känner igen dedär med fusklagning på rutan hjälpte en polare att dagen före ett race fixa till bakrutan på hans evo 1 lösningen hette plank (behöver man säga mer?)
haha ännu mer seriöst än på min evo ju
dagens uppdatering. kamremmen dit.. jag han ju svära lite gran idag ialla fall.. spän funktionen på 6 och 7 bult är inte likadan. halva sitter på motor fästet och eftersom jag har 7 bults motorfäste men en 6 bults motor så har jag alltså inte alls rätt funktion kvar för att kunna spänna kamremmen på ett enkelt sätt :S men nu sitter den ialla fall där igen.
nytt batteri på plats.. fan vad bra drag det vart i start motorn.. nu vart det mycket enklare att få igång bilen batterit är jäkligt stort men det är ju bra när allt strular.
pumphust på plats.. ser bra ut än så länge..
jag saknar en slang till vatten sysstemet just nu.. kommer imorn. (lite moddat idag) så då ska det ihop sen så skall vi försöka bygga torped vägg till skuffen. om allt går som det ska och inte vattnet rinner ut så blir det prov tur imorn. Mvh Mats