2020
Sök

Griffins 10 sekunders Evo

Galen!
723 Inlägg
29 maj 2008
haha det var låg vikt.. min blir tyngre..
uppdatering igen då..
jag har dragit lite ny jord. och prövat bilen.. men problemet är kvar.. jag ska dra lite mer jord därefter så har jag en teori till vi frå väl se hur det går.. just nu så är det mest jobb som gäller i ett par veckor.

Mvh Mats

121 Inlägg
30 maj 2008
KGA ikväll wink hinner du? tongue

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

1 867 Inlägg
4 juni 2008
Nu vill jag se lite framsteg i denna tråden!
Se till att få ihop bilen nu.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

63 Inlägg
4 juni 2008
Ja hur går det för dig? Hört att andra EVO:s börjat besudla gatorna i staden...

Car´s are art!

271 Inlägg
4 juni 2008
Sommaren 2010 ska den vara klar , Griffin ligger i för fullt och tränar för beach säsongen 2008 nu istället.

Örebroare i exil
970 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Det kommer det kommer. Vi ska börja snickra ihop servosystemet under nästa vecka. Finns inga fästen för servopump, så det blir att tillverka egna. Sen är det ju lite plock kvar med elsystem och annat, sånt som tyvärr tar en hel del tid...

Tror nog både jag och Mats har kämpat för mycket med bilen för att den inte ska rulla något under 2008, så vi ska göra allt vi kan för att få ut den på gatorna snarast möjligt smile
Senast redigerat av _Kekke_ (6 juni 2008)

Hej FRA!

KHRacing
6 juni 2008
_Kekke_ skrev:
.................. Finns inga fästen för servopump, så det blir att tillverka egna. .....................

Skall kolla om jag har mitt kvar till er.... smile

Galen!
723 Inlägg
8 juni 2008
nu är jag igång igen.. jobbat 12dgr i rad..
allt tar tid och kostar pengar.. el-felet är inte löst så några längre turer har det inte blivit.. idag började jag måtta och fundera på hur servo sysstemet ska bli.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/368130_fcxovg.jpg
servo pumpen från en galant Gti. med motorfäste osv kvar.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1205/368131_jg7sg0.jpg
lite renare blev den..
jag började mäta och fixa med ett fäste till den.. insåg dock att det blir mycket lättare med hjälp av en till person.. ska greja med det igen i veckan. jag har ett nnat litet problem också.. den har ju fel typ av remhjul. så jag vet inte om jag kan lyckas använda den på någe sätt eller ej än.

kul att folk läser i tråden. jag skriver så fort jag hinner ut och göra mer!
Mvh Mats

...
227 Inlägg
8 juni 2008
Kommer man få se er köra bilen på EDPS Säve?

Keep up the good work!

Mvh Kristoffer Linder
Senast redigerat av klinder (8 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

2 644 Inlägg
9 juni 2008
Köp elektrisk servopump det är porr smile

Blir sjukt bra det här!

Johan Lindgren

1 867 Inlägg
9 juni 2008
Det finns en skitfin elektrisk servopump som satt i vissa volvos, den ska du ha!

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Dr. Turbo
459 Inlägg
9 juni 2008
har du kikat nått mer över vattenpumpskontrollern?
har nämligen stora problem med min sitter och funderar om man ska bygla eller om man ska köpa den nyare digitala eller om det heltsonika är nått man gjort fel

Örebroare i exil
970 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Angående elektrisk servo. Jodå tanken var från början att Griffin skulle köra med elektrisk servo, men då han och vi andra insett att det kanske inte är "bara" att få ett sådant system att funka får det bli en vanlig pump åtminstone den här säsongen. Men till vintern så kanske... smile

Hej FRA!

Galen!
723 Inlägg
9 juni 2008
Big Al skrev:
har du kikat nått mer över vattenpumpskontrollern?
har nämligen stora problem med min sitter och funderar om man ska bygla eller om man ska köpa den nyare digitala eller om det heltsonika är nått man gjort fel

min var kopplad exakt efter schemat och funkade då inte alls.. numera så är den kopplad på relä och går på fulla varv hela tiden. det drar dock mycket ström på det sättet. vad är det för digital styrning som är alltenativ??

Uppdatering igen då.. idag så har jag små pillat med strömmen.. jag tror att jag har hittat felet nu. imorn ska vi ut och pröva mappa. felet om de nu är rätt var spjäll huset. den slutate bryta ström på det felaktiga sättet som den gjort förut när jag kopplade bort det.

Mvh Mats
Senast redigerat av Griffin (9 juni 2008)

1 311 Inlägg
9 juni 2008
jag har forskat lite i detta med elservo till min bil och det ska finnas en el-pump som sköter sig helt själv med tryck etc. (bara + och jord in alltså) och jag har hört den skall sitta på reanult kangoo bl.a men är väldigt sällsynt! nån som vet nåt mer?

källa: rejsa.nu

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Galen!
723 Inlägg
9 juni 2008
inget jag har koll på.. men det låter helt klart intressant!

Mvh Mats

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
9 juni 2008
Hmm, det där pumpen låter bekant, men jag tror den inte satt på svenska kangoo'er , men jag är inte helt hundra procent säker, men det lättaste är att maila Renault och fråga.

Lev livet, det kan ta slut fort

Galen!
723 Inlägg
10 juni 2008
får kolla pump senare.. kan börja utan.
Uppdatering igen då!
idag så var det mappning som stod på schemat.
100 meter från garaget så körde jag över ett farthinder.. och böjde en avgas klämma så att vi fick åka tillbaks. bra början men vi kunde ju fortsätta ialla fall.

efter att vi kört en stund och bilen gick lite halvdant så kollade jag under. Katten var röd igen!
jaha sa jag och vart skit sur körde hem för att ställa bilen. mattias övertalade mig till att fortsätta. så jag rev ner Katten som såg jätte fin ut. vi kollade nollning på kammremen som såg ok ut och konstaterade att felet var min ena spole som inte tänder helt som den ska. därav så tänds soppan i avgassystemet och katten blir varm. imorn ska jag söka efter annan spole.

det är ju någe över min bil som förmodligen har med någe spöke eller liknande att göra.. konstigaste felen.
el felet som vi kämpat med verkar ju ialla fall vara helt löst.
Mvh Mats
Senast redigerat av Griffin (10 juni 2008)

121 Inlägg
10 juni 2008
Du kan få ta en test 'n tune i min brukshäck wink Ska du få se på prestanda/komfort som faktiskt fungerar big_smile

JB-ENGINE
EVO 0
Träd 1

Sök