Min första kärra, volvo 850 t5 Fyller 17 i februari nästa år så jag har lite mer än ett år kvar till kortet dock =/ Men övningsköra är ju nice när man har egen blickfångare
"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Mina 2 första bilar har jag tyvärr inga bilder på. Den första var en Lancia a112 Junior . Den andra var en Lancia a112 Abarth (stavning). Den första jag hade med körkort var en Fiat Uno då ljusblå metallic (staving) som vart rosa (se länk). http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … mage=54923
Senast redigerat av nightmare (2 november 2007)
Alltid retar det nån,
och just nu retar det dig.......
Min allra första saknar jag bild på, den köpte jag när jag var fjorton, men den var i så dåligt skick att det blev stubbarace av den... Sedemera funkade den också som reservdelsbil då jag renoverade det som kom att bli min första bil på vägen:
Helrenoverades innan körkortet, och stod klar lagom strax efter artonårsdagen. Det gick åt mycket plåt och svetsgas. Ljusblå originallack och kromringar på lackade fälgar... Kan ju tillägga att körkortet togs 1993...
Bilen följdes senare av en mycket udda Mercury Lynx och vardagsbilägandet kom snart också att kompletteras med en leksaksbil: Chevrolet Monza som trimmades och gick på strippen, kul men hejdlöst opraktiskt och dyrbart!