2475
Sök

Angående: Träffar m.m i Halmstad..

87 Inlägg
14 december 2010
det räcker gott o väl med 20 cm kärnis, har själv åkt på 15 cm is men då svajade det lite väl mkt wink

738 Inlägg
14 december 2010
Var ligger denna sjö?

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Tror inte d e så många som har det, eller kan få tag på det. Dock hade det vart självklart på en Sunny GTI-R wink

Eller är det issprut du e rädd för?
Senast redigerat av malaguti_fabbe (14 december 2010)

14 december 2010
mickie skrev:
Ska folk köra med isdäck däck då eller?

Både och, för oss som bara har "vanliga" vinterdäck får man ju ge sig ut snabbt, isdäcken gör sånna jävla spår och river upp isen, i slutet förra året var det ingen ens kul att köra på banan längre. Man få väl ploga ny kanske tongue

STi Stratocaster
25 Inlägg
14 december 2010
Ingen som varit vid Oxhultasjön och tittat?

87 Inlägg
14 december 2010
Andreas_TypeR skrev:
mickie skrev:

Både och, för oss som bara har "vanliga" vinterdäck får man ju ge sig ut snabbt, isdäcken gör sånna jävla spår och river upp isen, i slutet förra året var det ingen ens kul att köra på banan längre. Man få väl ploga ny kanske tongue

när vi körde utanför fegen förra vintern så hade alla isdäck utom jag, hade nya vanliga dubbdäck, efter att dem hade kört och rivit i isen i 1 timme så  hade jag grymt mycket bättre grepp, det va sjuk skillnad. och dem med isdäck hade inte lika bra grepp längre wink dock är det jobbigt när det blir rodel bana av det..

14 december 2010
lindgreen skrev:
Andreas_TypeR skrev:
mickie skrev:

när vi körde utanför fegen förra vintern så hade alla isdäck utom jag, hade nya vanliga dubbdäck, efter att dem hade kört och rivit i isen i 1 timme så  hade jag grymt mycket bättre grepp, det va sjuk skillnad. och dem med isdäck hade inte lika bra grepp längre wink dock är det jobbigt när det blir rodel bana av det..

Palla rondell körning Oskar wink Det är ju inga skills.. Måste vara en bra bana som man kan köra förbi och visa vem som är kung wink

14 december 2010
malaguti_fabbe skrev:
Rodelbana Andreas, kälke i rör delat på mitten tongue

Ahaa! Läste fel big_smile Men jag vill ändå hellre ha en bana wink

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Det var ju bana där han körde, men såg väl ut som på den sjön ja va på ida, massa djupa spår överallt...alltså hoppar det o slår, inge skoj sad

14 december 2010
malaguti_fabbe skrev:
Det var ju bana där han körde, men såg väl ut som på den sjön ja va på ida, massa djupa spår överallt...alltså hoppar det o slår, inge skoj sad

Okej fan va tråkigt hmm Förra året hade vi perfekt is i 2 veckor ungefär uppe på sjönevads sjön iaf. Var riktigt roligt wink

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Hehe, ja, hört många fina historier om den sjön, men aldrig vart där förän ida smile Blir nog ordning på d där, ska ju bli plus på torsda o snö en hel del wink Kanske slätar ut d lite smile Vilka veckor va d då? o vad körde du? Långt kvar till mars än ju wink

14 december 2010
malaguti_fabbe skrev:
Hehe, ja, hört många fina historier om den sjön, men aldrig vart där förän ida smile Blir nog ordning på d där, ska ju bli plus på torsda o snö en hel del wink Kanske slätar ut d lite smile Vilka veckor va d då? o vad körde du? Långt kvar till mars än ju wink

Japp wink Okej okej får hoppas att det fixar sig. Det måste varit i feb-mars nångång smile Vet inte exakta veckor. Jag körde en extremt nice Volvo 240 som nästan var ferrari röd.. Om man bortser från lite mossa och rost då wink Gick utavbara helvete, körde förbi både 4hjulsdrivna BMW bilar och annat wink

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Ok, ännu en volvo som fick sätta livet till xD ok, d va ju rätt sent då ju smile måste vart en pigg snurra i den wink

14 december 2010
malaguti_fabbe skrev:
Ok, ännu en volvo som fick sätta livet till xD ok, d va ju rätt sent då ju smile måste vart en pigg snurra i den wink

Haha japp den hade 8a 2or eller vad det nu var, en kompis försökte besiktiga den men den hade bara gått 20000 mil!! Dock rosten som äter upp bilarna.. Ojaaa.. var nog säkert 80 hk kvar av de originala 116 eller vad det är wink Men det räckte för att spöa de flesta utan isdäck wink Man behöver bara skicklighet! haha wink

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Har Magnisen ägt den? låter lite som hans. 116 e d, power is nothing without control, va d nån som sa smile

14 december 2010
Nej det har han inte, denna bil har gått i arv wink Japp håller med! Tror inte min Honda med 200 kusar hade kört snabbare runt den banan.. och det hade garanterat inte varit lika kul iaf. Framhjuls drivet suger på vintern hmm

Exporterad Colombian
812 Inlägg
14 december 2010
Ok, finns ju en o annan röd 240 så. No shit, drivaxlar bak e ett måste wink Testat mkt AWD? xD

Sök