5507
Sök

Bromssköld peugeot 605 91

4 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare någon som har någon aning om vart jag kan få tag på bakre bromssköldar till en peugeot 605 1991 sv 3.0 kollat nästan överallt tror jag men hittar inget...

252 Inlägg
24 oktober 2007
Tjena!

Du kan testa på:

http://www.bildelsbasen.se/

Där hittar jag delar till min 605:a

/Andrée

4 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
hittar bara främre sköldar där dock neutral

Kickboxer skrev:
Tjena!

Du kan testa på:

http://www.bildelsbasen.se/

Där hittar jag delar till min 605:a

/Andrée

Montör
665 Inlägg
25 oktober 2007
Tvivlar på att min 605 har några sköldar kvar, annars hade du kunnat köpa dem. tongue

Sen, även om du inte får tag på några så är väl inte det hela världen? Bilprovningen har ju tagit bort kravet på det sedan ett par år tillbaka smile

Mvh jens

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

4 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
haha okej tråkigt det^^ , min gick då inte igenom pga bromssköldarna och vindrutan... satt antar att det fortfarande är krav på det. //Mvh Jens

Cpbox skrev:
Tvivlar på att min 605 har några sköldar kvar, annars hade du kunnat köpa dem. tongue

Sen, även om du inte får tag på några så är väl inte det hela världen? Bilprovningen har ju tagit bort kravet på det sedan ett par år tillbaka smile

Mvh jens

Muttley
25 oktober 2007
peugeot är väl ett bra ställe att börja på? de borde ha.

4 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
går på ca 1000 lappen styck

tkd_rille skrev:
peugeot är väl ett bra ställe att börja på? de borde ha.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
26 oktober 2007
Det är la trumbromsar på den va? isf måste man ju ha ngt som håller ihop skiten... dvs skölden... Jag skulle ha te en gamel renault engång.. på skroten fick jag svaret att de inte sysslar med sånnt... Så nya blev det att köpa runt 700kr stycket...

252 Inlägg
26 oktober 2007
v8rickard skrev:
Det är la trumbromsar på den va? isf måste man ju ha ngt som håller ihop skiten... dvs skölden... Jag skulle ha te en gamel renault engång.. på skroten fick jag svaret att de inte sysslar med sånnt... Så nya blev det att köpa runt 700kr stycket...

Peugeot 605 har skivor runt om. smile Tror alla modeller av 605:an har det.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
26 oktober 2007
Kickboxer skrev:
v8rickard skrev:

Ok, sportiga grejor det där...tongue Men det kan ju inte vara så svårt bygga till ett par egna, köp hålsåg i lämplig storlek o klipp ut i lämplig form... Verkar som en löjlig grinig besman. Många bilar saknar ju helt sköldar från fabrik ju!

Montör
665 Inlägg
27 oktober 2007
v8rickard skrev:
Kickboxer skrev:
v8rickard skrev:

Ok, sportiga grejor det där...tongue Men det kan ju inte vara så svårt bygga till ett par egna, köp hålsåg i lämplig storlek o klipp ut i lämplig form... Verkar som en löjlig grinig besman. Många bilar saknar ju helt sköldar från fabrik ju!

Haha, sportiga och sportiga. Ett försök från peugeot att bygga en lyxbil på 90 talet... Jag gillar den inte alls dock. Jag har iofs sämsta motorn i min smile

Och ja, det verkar vara en väldigt löjlig besiktningsgubbe, det kan jag hålla med om... Jag som hade hört att kravet på bromssköldar var borta.. Det var väl fel då.

och JNilsson: Jag hade också försökt tillverka ett par egna. Behöver ju inte vara alls lika bra som originalgrejerna. Bara det sitter plåtbitar där. tongue

Mvh Jens

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Sök