saab 9-3 problem

diurhuus JohanDJ
5 november 2005 · 56 Inlägg

Bilen är precis som om den inte "orkar" ibland och rycker till, vad kan det vara? har bytt en massa saker me ddet hjälper inte. jag var på saab me ddet enda dom hittade var en packnin gpå insugsröret som var kass så jag bytte den.

digital
5 november 2005 · 8 Inlägg

Det kan inte vara tändkasetten då?

Kan inget
Founder
5 november 2005 · 1 414 Inlägg

Det är inte tändkassetten, om den är kass startar inte bilen alls, kolla dina tändstift, är dom vita så är motorn okej, är dom fuktiga så har du problem... kolla luftmassa mätaren, ser dioderna bra ut, kolla waistgaten på turbon... byt olja, kör 100 mil, byt igen och så fort oljan blivit svart byt igen... det kanske löser problemet...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
diurhuus JohanDJ
5 november 2005 · 56 Inlägg

Tändkassetten har jag bytt.
vad är det för problem om dom är fuktiga då? vad kan det annars vara?

Senast redigerat av diurhuus (5 november 2005)

xBjorlingx
5 november 2005 · 433 Inlägg

Det är ju en Saab =P

Alldeles för mkt som kan vara fel i nya bilar sad

Saabare Avstängd
23 februari 2006 · 1 106 Inlägg

Du kanske måste byta turboaggregatet. Det hände samma sak på min bil då turbon pajade. Hörs det ett missljud då du gasar?

Ägare av Saab 900/9-3

Senast redigerat av Saabare (28 februari 2006)

Livet startar vid 220 km/h
SuperFaCeR
28 februari 2006 · 4 Inlägg

Hejsan

Om bilen känns orkeslös så är det nog så att turbon är kass , hade lagerras på min förra turbo ! Rök och gick väldigt dåligt , det är olja som du ser när de puffar ut i avgasröret

mrcelica
28 februari 2006 · 1 639 Inlägg

Kör du med öppet filter så kan du mycket väl ha pajjat lmm, brukar ofta hända...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
timpan_87
28 februari 2006 · 781 Inlägg

varför gjorde du inte en felsökning på bilen innan du började byta massa grejer? en rikig firma hittar ju felet på bilen direkt med hjälp av en felsökning.

timpan_87
28 februari 2006 · 781 Inlägg

ser att katen är ränsad. har den gåt rikigt efter du gjort de? vissa bilar går inte som dom ska när dom inte får motstånd.. min toppade 130 km/h med ränsad kat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang