.:*:. _Wallis_ Grupp-A nu: Bygget uppskutet tills ?/20?? När jag har pengar/plats/tid. Sorry :(

_Wallis_
13 november 2007 · 4 506 Inlägg

Galad8 skrev:
100 timmar säger du.
Hmm, Plasta egna ögonlock, lacka fälgarna, laga rost, den som finns?
Lacka inredningen! big_smile
men typ sånna grejjer? smile

Sen som nån annan sa. Så kan man köpa egna polergrejer. De är inte dyrt! smile

Den rost som var är lagad..

Det ska vara något som man inte brukar göra, Så jag får väll försöka komma på något vettigt.. hmm

Har ju inga pengar nu, Lade de sista på nya vinterdäck.
Annars hade jag köppt grejer själv så hade jag polerat endå..

Aoooowwiiiiiii Kliar mig i huvudet hmm

Kan du andas kan du dö.
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 november 2007 · 4 190 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Galad8 skrev:
100 timmar säger du.
Hmm, Plasta egna ögonlock, lacka fälgarna, laga rost, den som finns?
Lacka inredningen! big_smile
men typ sånna grejjer? smile

Sen som nån annan sa. Så kan man köpa egna polergrejer. De är inte dyrt! smile

Den rost som var är lagad..

Det ska vara något som man inte brukar göra, Så jag får väll försöka komma på något vettigt.. hmm

Har ju inga pengar nu, Lade de sista på nya vinterdäck.
Annars hade jag köppt grejer själv så hade jag polerat endå..

Aoooowwiiiiiii Kliar mig i huvudet hmm

Men försök att styla bilen lite själv då?
Toning, göra egna ögonlock´av glasfiber.. det är bara bygga eget smile
Göra snyggt i skuffen, byta lampor i kupen, finns en massa så pyssel..
Hoppas du kommer på nåt :S
mvh kimpa

_Wallis_
13 november 2007 · 4 506 Inlägg

elmer skrev:
aj aj, tål inte folk som låvar nåt åt en men inte kan hålla det de låvat.. har hänt mej ett X antal gånger och varje gång blir man lika förbannad tongue
nåja, om du inte vill eller helt enkelt inte kan betala poleringsprylarna själv kan du ju hämta överlopsmaterial från firmor å bygga om bilen till mer racestukad, lätta o bygga bur, göra skärmar å huv å dylikt i fiber tex, lär ju nog ta 100 timmar om man så vill smile

ja det är himmla dummt..

Kan du andas kan du dö.
Henka_ Slav
13 november 2007 · 1 454 Inlägg

hmm jobbigt läge dedär. men var glad, själv går jag fp inriktning översnö (skotrar och pistmaskiner) och ska göra ett projektarbete inom de sad

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
_Wallis_
13 november 2007 · 4 506 Inlägg

Henka_ skrev:
hmm jobbigt läge dedär. men var glad, själv går jag fp inriktning översnö (skotrar och pistmaskiner) och ska göra ett projektarbete inom de sad

Ja du, Det är ju ennu svårare så länge man inte gör något inredningsarbete, alternativt pappers arbete om det.

Annars kan det ju bli problem:) Högglans polera plogen smile haha

Kan du andas kan du dö.
Henka_ Slav
13 november 2007 · 1 454 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Henka_ skrev:
hmm jobbigt läge dedär. men var glad, själv går jag fp inriktning översnö (skotrar och pistmaskiner) och ska göra ett projektarbete inom de sad

Ja du, Det är ju ennu svårare så länge man inte gör något inredningsarbete, alternativt pappers arbete om det.

Annars kan det ju bli problem:) Högglans polera plogen smile haha

hahaha de vore nice, men det ska vara något eget fordon. och eftersom en pistmaskin kostar typ en mille så blir de lite kärvt.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 november 2007 · 4 190 Inlägg

Henka_ skrev:

_Wallis_ skrev:

Henka_ skrev:
hmm jobbigt läge dedär. men var glad, själv går jag fp inriktning översnö (skotrar och pistmaskiner) och ska göra ett projektarbete inom de sad

Ja du, Det är ju ennu svårare så länge man inte gör något inredningsarbete, alternativt pappers arbete om det.

Annars kan det ju bli problem:) Högglans polera plogen smile haha

hahaha de vore nice, men det ska vara något eget fordon. och eftersom en pistmaskin kostar typ en mille så blir de lite kärvt.

Du har väl en skoter hemma? du bor ju allt i arjeplog..
Bara att turbo konvertera wink
mvh kimpa

_Wallis_
13 november 2007 · 4 506 Inlägg

_Wallis_ skrev:

elmer skrev:
aj aj, tål inte folk som låvar nåt åt en men inte kan hålla det de låvat.. har hänt mej ett X antal gånger och varje gång blir man lika förbannad tongue
nåja, om du inte vill eller helt enkelt inte kan betala poleringsprylarna själv kan du ju hämta överlopsmaterial från firmor å bygga om bilen till mer racestukad, lätta o bygga bur, göra skärmar å huv å dylikt i fiber tex, lär ju nog ta 100 timmar om man så vill smile

ja det är himmla dummt..

Har redan kollat runt ang Glasfiber. Men det sket sig i sista.

Har inga pengar till en andra bil nu, Så behöver fortfarande kunna ha folk i min bil, Har dessutom inget eget garage, Bara ett som man inte får platts att  meka i..

Kan du andas kan du dö.
_Spawned_ Maskinförare
13 november 2007 · 1 163 Inlägg

Men va fan.. sluta hänga snopp nu.. se det från det ljusa sidan.. big_smile Vilken nu är..hmm..*kli huvud* ^^ nädå.. men va fan, hur noga är era lärare med timmarna.. själv har jag då lyckats smyga undan några timmar under sängen osv.. Går det inte hitta nån annan som kan sponsra ? t.ex clas ohlssons har ju poler grejjer, finns ju många. säkert flera lokala affärer där nere som har det du söker smile Bara kika runt lite så wink Annars har jag fan stillestånd i huvet vad man kan göra, som är lite "udda" så där, lite eget..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
darkwizard Fordonstekniker
13 november 2007 · 1 740 Inlägg

Lacka inredning, plus du var ju sponsrad av en skrot, byt låda till M90 låda, och då har du anledning till att byta bakaxel, detta kanske tar dig ca 95 timmar.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
_Wallis_
13 november 2007 · 4 506 Inlägg

darkwizard skrev:
Lacka inredning, plus du var ju sponsrad av en skrot, byt låda till M90 låda, och då har du anledning till att byta bakaxel, detta kanske tar dig ca 95 timmar.

Lacka inredningen, Njaee, Det funkar inte så bra att lacka mjuka matrial, Bilen är inte gjord i hårdplast smile hehe.

M90 Låda,,,, Tror inte min lärare tycker det är något så speciellt, Och det skulle absolut inte ta 95 timmar att göra ett Växellådsbyte + kardan smile hehe

Kan du andas kan du dö.
darkwizard Fordonstekniker
13 november 2007 · 1 740 Inlägg

_Wallis_ skrev:

darkwizard skrev:
Lacka inredning, plus du var ju sponsrad av en skrot, byt låda till M90 låda, och då har du anledning till att byta bakaxel, detta kanske tar dig ca 95 timmar.

Lacka inredningen, Njaee, Det funkar inte så bra att lacka mjuka matrial, Bilen är inte gjord i hårdplast smile hehe.

M90 Låda,,,, Tror inte min lärare tycker det är något så speciellt, Och det skulle absolut inte ta 95 timmar att göra ett Växellådsbyte + kardan smile hehe

Medans du gör detta, så säger du att du hitta lite rost och lagade det. Ta bara en bild på en polares rostiga 240 golv och vissa din lärare. Sen kan du bara slappa, med en bira i din hand.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

Ta och bygg en baslåda och fixa till hatthyllan lite med?
Kanske tona fönstrena?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
_Wallis_
15 november 2007 · 4 506 Inlägg

Så nu kanske jag har fått en lösning på "Projekt arbets problemet". Jag har hört runnt med diverse Compositmatrial firmor i Sverige, Och kanske kan få lite Kolfiber av en firma, Till att Laminera Listerna i instrumentbrädan med, Hade gärna Laminerat mer, men det får räcka till att börja med om det blir av..

Har beställt en Grupp-A vinge nu smile fan va gött det känns!
Några få problem bara, Man kan ej Besigtiga med en Grupp-A vinge så jag får skaffa en bagage lucka till, Det hade jag gjort i vilket fall, Vill inte borra i bilens orginal delar i onödan.
Men den sätter jag inte på förens i sommar!

Skal även försöka tjäna ihop lite pengar under vintern till en sänkningssatts, Och så kommer jag eventuellt köra med Rail fälgarna nästa sommar istället för Cobra fälgarna,
Får se om de går att polera dem först, Sedan så lackar jag ekrarna Guldiga för att få lite mer Grupp-A feeling,, smile Tror det kan bli tufft om man får sänkt bilen och Vingen på ochså!

Fick en helt ny grill idag, Jädrans va fin den är! riktigt tufft med nya grejer smile haha 240 Nörd tongue
Men hade tänkt att försöka få tag i en GLT eller om det är en Turbo Grill den med Rutor i istället för ribbor, Det är den grillen som satt på Grupp-A bilarna

Är ganska så säker på att jag säljer mina Cobra fälgar ochså, Får se om någon vill köpa dem,

Jag vill försöka gå sakta men säkert mot ett Grupp-A stuk på bilen,
Har planerat att bygga en 242'a turbo ngn gång som ska vara en Grupp-A kopia..

http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/190749_mvu64f.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/190747_mdvwi4.jpg

Oh är den inte vacker så säg?

Kan du andas kan du dö.
turboforssen Telge Drifting Team
15 november 2007 · 5 398 Inlägg

den är underbar tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
båge montör och hobby mekaniker
15 november 2007 · 2 672 Inlägg

fullständigt underbar big_smile ser rå ut på ngt sätt!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
LillNaisarn
15 november 2007 ·

Har några frågor åt dig: Vad för kolfiber ska du drapera listerna med samt vilket epoxi ska du använda dig av?

Ang att grupp-a vinge inte går genom besiktning tror jag då inte på, då jag har själv besiktat en av mina gammla 240 m det utan att dom sa ngt som helst,

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
15 november 2007 · 2 933 Inlägg

Jag håller med om att du ska bygga en grupp-A kopia big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
_Wallis_
15 november 2007 · 4 506 Inlägg

hehe tack för komentarerna!

LillNaisarn: Vet inte exakt vilket det blir än, Ska prata med en Lärare mer om det, han är kunnig innom ämmnet och ska ge mig mer tipps om det blir av! 

Där har ni en Grupp-A vinge för er som inte vet hur de ser ut!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/190796_9h0cku.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/191778_j6bmno.jpg
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/191779_hth891.jpg

Hittade även denna grymma assosiar på en Amerikans 240 sida!
Skulle mer än gärna vilja få tag i ett sådant emblem till min tut knapp,
Men vars kan man hitta en sådan i Sverige tro?
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/190801_gbow1p.jpg
Det hade ju vart grymmt najs!

Och här kommer en grej som jag kommer att göra!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/190802_l7mplx.jpg

Fina grejer, Gör nog R-Sport bakgrunder till 52mm mätarna ochså!


Grupp-A är ju Legendariskt, Och de ser ju så jädrans bra ut!
Rial fälgarna påminner lite om Grupp-A BBS fälgarna, Om man fantiserar lite hehe big_smile

Jag ska helt klart göra en fullständig Grupp-A kopia någon gång i mitt liv!

Känner Matti och Ollie som byggde Grupp-A bilarna! så där har jag ju en bra info källa hehe big_smile

Jag ska även höra lite med en lackerare jag känner, Om vad det skulle gå på att lacka R-Sport ränderna, Och kofongarna Grå som på bilen ovan, Detta kommer jag inte ha råd med. Men det är skoj att veta vad det kommer att gå på ungifär!

_Wallis_ says Tjillivippen!

Senast redigerat av _Wallis_ (4 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
15 november 2007 · 2 933 Inlägg

Jasså du ska byta mätartavlor ? smile
Skulle jag vilja göra på min med men vet inte riktigt om jag vågar pilla isär det och byta dem :S

Vet inte riktigt vad jag skulle haft för nåt på mätartavlorna men, nån bild på bilen kanske ? smile

Säg gärna till om du exprimenterar med det och får kläm på det för då får du lära mig med wink


mvh

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang