3158
Sök

.:*:. _Wallis_ Grupp-A nu: Bygget uppskutet tills ?/20?? När jag har pengar/plats/tid. Sorry :(

4 506 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
Kort liten Uppdate:

Efter mkt sågande och hamrande så kom resultatet på modellen! OBSERVERA! MODELL!
inte ngt som ska vara perfekt, Eller så, Och det är den inte heller hahaha big_smile Kolla bara big_smile

Välkomna till min slöjdsal!
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/194336_e7nvc1.jpg

Så blev det efter mkt omjusteringar, Missade en viktig sak när jag gjorde ritningarna igår efter att ha vart vaken i 24timmar så glömde jag heltplöttsligt av 6*9'orna, Så fick göra en snabb liten justering som ni ser i hörnena.
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/194338_3hu67k.jpg

Har inte hafft möjlighet att testa lådan i bilen än., Är helt slut idag, Så får ta och göra det en annan dag, Men nu har jag något att utgåifrån iallafall på de nya ritningarna som jag får göra..

Gjorde denna snabbt ochså, 2Alternativ jag har. Så ni som inte förstått varför jag fick göra om hörnena förstår det nu, Tror nog alla förstod endå?
Tror nog jag kör på den med snedda hörn, Det kommer nog se bässt ut, Om man kolla på den sedan.
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/194349_7ax0w4.jpg

*gäääääääääääääääääääääsp*
Senast redigerat av _Wallis_ (20 november 2007)

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/45331/194361_l3xw44.jpg

Slänger upp den med, Så ser de nya stolarna ut som ska in i bilen. Sparco Sprint.
Dom är Göksäkra= Ej fällbara hehe

men dom är FIA godkända så jag får köra med dem på bana! big_smile

Kan du andas kan du dö.

8 156 Inlägg
20 november 2007
Ska du låta basen spela bakåt?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

91 Inlägg
20 november 2007
Phaetoon skrev:

Nepp, om du kollar på bilderna så står det att så här ser det ut frammifrån.. och tidigare ändå så står det att basen ska titta ut genom skidluckan...

ser bra ut grabben! smile tycker du ska köra på den som liknar en pyramid! tongue ser nog lite skumt ut me den andra.. men mest så tycker jag att du ska köra på min idé som vi köta om igår! tongue lär bli först me den! big_smile kommer att bli årets trendsetter! big_smile

Mvh Patrik.

4 506 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
turboputte85 skrev:
Phaetoon skrev:

Nepp, om du kollar på bilderna så står det att så här ser det ut frammifrån.. och tidigare ändå så står det att basen ska titta ut genom skidluckan...

ser bra ut grabben! smile tycker du ska köra på den som liknar en pyramid! tongue ser nog lite skumt ut me den andra.. men mest så tycker jag att du ska köra på min idé som vi köta om igår! tongue lär bli först me den! big_smile kommer att bli årets trendsetter! big_smile

Mvh Patrik.

Mycket bra iaktagande där Patrik! smile hehe

Basen ska spela in i kupen, Igenom "Kattluckan" armstödshålet i baksätet.
Och en basreflex ska gå upp i hatthyllan!

Comprende?

Kan du andas kan du dö.

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
Trevlig tråd! Var köpte du stolarna?

Join the Evolution

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Trevlig tråd! Var köpte du stolarna?

Stolarna fick jag ett erbjudande av en privatperson att köpa för 2500:- för båda!
Så jag satte ut en annons på min baslåda och stora slutsteg direkt för att kunna köpa dem,
När han fick höra om grejerna så vart han intreserad av att byta rakt av.
Vi ska prata mer om hur vi skulle lösa det ngn dag, Han har inte vart online på ett tag nu,
Får hoppas att han inte har kommit på andra tanka, Dom skulle värkligen göra mkt!

Kan du andas kan du dö.

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
aha det är perfekt det. Hittade dem på realcar, kostade strax under 2000 nya.

Join the Evolution

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
ja det är ju inte fel. Dock har jag inga pengar, så byte är det som gäller för mig, Eller sälja lite grejer å köpa hehe.

Ska du köpa sådana till bitchen eller?

Kan du andas kan du dö.

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
Jo, tänkte beställa lite grejer senasta nästa vecka, men det lutar åt att köpa en stol efter att jag hört med polarna, dom vill tydligen inte sitta i nån sportstol =/ Men men vill dom sitta och klamra sig fast i allt som det bara går i kurvorna är det inte mitt problem. Ratt ska också köpas, sen kan det säkert komma med nåt mer..

Join the Evolution

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Jo, tänkte beställa lite grejer senasta nästa vecka, men det lutar åt att köpa en stol efter att jag hört med polarna, dom vill tydligen inte sitta i nån sportstol =/ Men men vill dom sitta och klamra sig fast i allt som det bara går i kurvorna är det inte mitt problem. Ratt ska också köpas, sen kan det säkert komma med nåt mer..

hehe, Polarna!? Du får ju tänka på säkerhet ochså! Dom får ökad säkerhet i en sportstol ochså! Så sattsa på två, Annars ser det väll nästan bara dummt ut eller?

Kan du andas kan du dö.

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
haha, kanske får sakta ner ibland. Jag måste iallafall ha en för man glider ur stolarna som sitter i nu (original) iallafall när det går fort i rondeller och så..

Men det lutar åt en Sparco Evo stol, det drar iväg med stålar om jag köper två, 10 000kr. Köper en till senare om det blir så. Det ser faktiskt inte så dumt ut, ganska många har så.

Join the Evolution

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
haha, kanske får sakta ner ibland. Jag måste iallafall ha en för man glider ur stolarna som sitter i nu (original) iallafall när det går fort i rondeller och så..

Men det lutar åt en Sparco Evo stol, det drar iväg med stålar om jag köper två, 10 000kr. Köper en till senare om det blir så. Det ser faktiskt inte så dumt ut, ganska många har så.

Okok Smaksak! smile
Hur gör du med fästen då? Flyttar över å moddar från orginalstolen eller köper du de ochså

Kan du andas kan du dö.

CarCass
627 Inlägg
21 november 2007
Jag ringer och hör med realcar där jag kommer beställa från. Men det är nog lättast att köpa nya fästen. Jobbar skift så jag har en hel del fritid och ledig var fjärde vecka. Stolarna ska iallafall vara på plats till sommaren. Är skönt med värme i stolarna när det är kallt smile Det löser sig nog, köper först, tänker sen..

Join the Evolution

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Jag ringer och hör med realcar där jag kommer beställa från. Men det är nog lättast att köpa nya fästen. Jobbar skift så jag har en hel del fritid och ledig var fjärde vecka. Stolarna ska iallafall vara på plats till sommaren. Är skönt med värme i stolarna när det är kallt smile Det löser sig nog, köper först, tänker sen..

Det är sannt! På vintern får man nog ha i orginal sätena, annars finns det ju en viss risk för underkyld kulpåse hehe,

Kan du andas kan du dö.

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Gör en liten liten text Uppdate:
Då jag är lite halvsjuk så har jag inte gjort ngt alls med bilen direkt nu..

Sparco Sprint:
Killen som jag ska byta till mig stolara av, har inte vart online på några dagar, Får hoppas att han inte har kommit på andra tankar...

Lyckt lisst: Den ska jag hämta imån, En ny lyckt sarj alltså.

Ringa upp en som heter Magnus å lösa hur jag ska få hem Epoxyn..

Ska även prata med ett företag i dagarna om att trycka upp Grupp-A dekalerna
+ Prata med en lackfirma ang att lacka kofongarna silvergrå so som på Grupp-A bilarna + lacka vingen..

Får se hur går med detta, Sammt att jag skulle behöva få Rial fälgarna blästrade för att sedan kunna Höglanspolera valsen + lacka ekrarna guldiga..

Roligare än så blev det inte idag.! Ha de gott!

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
21 november 2007
Blir fint smile Vad har du för krav när det gäller sponsringen ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

4 506 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:

Krav? kan man ha krav på sponsring big_smile ? eller vad tänkte du?

Kan du andas kan du dö.

Maskinförare
1 163 Inlägg
22 november 2007
men vissa sponsorer brukar ju ha krav att man ska vara på visst antal utställningar osv, fast det kanske bara gäller när man ska ha "stor" spons..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
22 november 2007
_Wallis_ skrev:
_Spawned_ skrev:

Krav? kan man ha krav på sponsring big_smile ? eller vad tänkte du?

Tror han menade vad du måste göra för att de ska sponsra dig !? tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sök