5530
Sök

Toyota Supra från RHD till LHD

364 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Tjena, jag tar upp ämnet vänsterkonvertera en Supra 1997 MKIV för jag hittar ingen tråd om det. Konvertera högerstyrd till vänsterstyrd...

Vart kan jag få tag i information om detta? hört att det ska finnas ett företag i sverige som gör detta men vet ej om det finns.

Någon kunnig om detta skriv gärna svar vore väldigt tacksam för detta,

Hemsida, eller priser på vad det kan gå på  tack i förhand

7 120 Inlägg
28 oktober 2007
Vet att det finns ett företag i Tyskland som gör det.
Men vad jag vet ska det inte vara så fruktansvärt att sitta på "fel sida". Det är inte på långa vägar värt pengarna.(50 000kr och uppåt) och det blir inte samma kvalitet.

482 Inlägg
28 oktober 2007
frontbage.com dom gör konverteringar, tror dom kan fixa en supra med wink ring o hör

just real power
no turbo shit

486 Inlägg
28 oktober 2007
Kolla in http://www.p-bjorck.se/  Han har gjort de och kan säkert svara på frågor.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

1 827 Inlägg
28 oktober 2007
Det är otroligt coolt med högerstyrt...

Höhö, dom riktiga JDM hardcore entusiasterna i US bygger om sina perfekt fungerande bilar från vänsterstyrt till högerstyrt då det är JDM deluxe där borta.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

9 108 Inlägg
28 oktober 2007
Tror det är bättre att lära sig köra på fel sida wink Värdet lär inte stiga tillräckligt om man gjort det själv och det är många timmar som går åt..

Som tur är finns det ju vänsterstyrda Supror att få tag på till skillnad från t.ex. Skyline, så det är ju lite enklare då i alla fall.

364 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
MilleN skrev:
Tror det är bättre att lära sig köra på fel sida wink Värdet lär inte stiga tillräckligt om man gjort det själv och det är många timmar som går åt..

Som tur är finns det ju vänsterstyrda Supror att få tag på till skillnad från t.ex. Skyline, så det är ju lite enklare då i alla fall.

Har en s60 t5  nu som växellådan rasat å jag ville ha som projektbil men nu har jag tröttnat å ska sälja den och funderat på köpa en supra, men alla vänsterstyrda är alldeles för dyra för mig, högerstyrda kan du få en manuell fint skick för 180 tusen cirkus, å kanske lägga pengar på att göra den vänsterstyrd eller lära sig köra högerstyrd:D

Sök