3188
Sök

Mickes 200sx s13 Drift - Uppdatering: Såld!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 mars 2008
bara att grattulera! alltid lika skönt när bilen är besiktigad.
bara att sätta på en katt och coilovers så har du bättre komfort och godkänd bil smile

däcken är ju bara att köpa nya, de kommer ju ändå förbrukas.... wink

Nissan-freak
631 Inlägg
11 mars 2008
Då e det bara o skynda sig o fixa små-felen o få den färdig till påskhelgen wink

52 Inlägg
11 mars 2008
Hehe roligt att de inte vart så mycket på den bra jobbat ...

Matte

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
11 mars 2008
Grattis! big_smile
ritktigt kul att de gick bra så de inte vart nå tjafs!

Bra jobbat! bara att köra lagligt me bilen nu wink hehe
Mvh Kim

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
11 mars 2008
Men vaddå, fick han tvärköra bilen innan dig? eller jag kanske missuppfattade det hela totalt big_smile

Ableton Live

10 Inlägg
11 mars 2008
hehe jag uppfattade det också som att besiktningsmannen tog oskulden av mickes driftbil smile

iofs så kan man väl egentligen inte ta oskulden ur en driftkärra förrän diffen är som den ska...

ser så underbart bra ut. har varit tyst som den norrlänning jag är. mest suttit och varit avundsjuk på ditt bygge. trådar som denna gör att man inser hur bra internet kan vara!

är typ seriöst sugen på boka en resa ner till dig så man kan få titta på bilen live en stund. jobbar med film på dreamfield.se så skulle kunna sätta ihop nån nice kortfilm som du kan ge till dina sponsorer sen. men i så fall framåt våren eller när du lackat om den till den färg du vill ha? eller skulle du köra mattsvart forever?

när jag lika skriver så undrar jag utifall du skrivit vad du har för bodykit? väntar hellre på ditt svar än att söka i den 72-sidiga tråden smile

nu ska det fortsättas driftas med min g25-ratt. kollar senare ikväll. ha det gott och var stolt!

// Eric

1 752 Inlägg
11 mars 2008
Fy fan så gött för dej då Micke!!big_smile haha va fan du hade ju 2st däck liggandes på Posten fick jag ju se idag!wink Men då blir det väll ändå o åka ner med pärlan till Elmia sen va!?big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

586 Inlägg
11 mars 2008
G25 FTW!!! Är det Ps3 som får agera motor eller kör du datorspel ericohman?

Hey kalle, kollar du hans post:O Usch då...hoppas han förlåter dig, inget svar här på ett tag:P

Ableton Live

1 752 Inlägg
11 mars 2008
Qwaffe skrev:
Hey kalle, kollar du hans post:O Usch då...hoppas han förlåter dig, inget svar här på ett tag:P

Haha lite svårt o missa när domstår på en vagn i mitten av rummet med en stor lapp "packet till Mikael Ånstad"tongue Men visst fan sitter jag ju o tjuvläser hans post innan han får den med...wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

10 Inlägg
12 mars 2008
Qwaffe skrev:

Ursäkta Micke om jag går lite lätt off-topic i detta svar.

Qwaffe: Det var Live For Speed ett bra tag men köpte för 4 dagar sedan rFactor så nu lirar jag mest det och tycker det känns verkligare. Betydligt svårare. Kör inte race överhuvudtaget, jag är enbart och då menar jag enbart intresserad av drifting smile

La upp en film ikväll, den är inte alltför off-topic eftersom det iaf är en Nissan 180 sx big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=IVWa2Fch7_Q

Rekommenderas till alla som funderar på sjyssta bilsimulatorer, är inge jävla NFS detta utan det är så nära verkligheten det går komma. Allt som behövs är en Logitech G25-ratt samt gärna en billig joystick som man använder som handbroms. Helt underbart är det med ForceFeedback-motorn i ratten och finns plugin till spelet som gör att ratten känns tamefan exakt som i en riktig bil.

Rekommenderas varmt till alla driftingintresserade som är som mig och inte (än) har råd med en riktig driftbil smile

4 670 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Buttman: jo riktigt skönt o ha svåra biten klar!

sir_daniel: Tackar mannen, Jo det kommer på senare sen o katten ska jag fixa en besikningsbar bara smile

Lindgren_: Behövs ju inte har en månad på mig big_smile

Qwaffe: Hade väl inte ränknat med att han skulle trycka plattan i botten tongue så jo han är den första i min ägo som bränt gumme meb blien tongue

ericohman: Tackar! roligt att du föjt den med stort intresse! och att du tycker om det
Kittet heter Uras. Du är så välkommer så! lacken kommer på efter sommaren sen så blir mattsvart detta år, Filmer är alltit kul så du är så välkommen!

Kalle_Ponken: Haha jo jag såg de :S fast ja inte beställt några, Står ju typ Michael eller nått? Så stavar inte ja o inte heller mitt efternamn så är väl någon idiot som tycker det varit roligt. vad är det för däck då?

Tror det står Michael Ånestad? eller nått?

Och alla ni som spelar BRA för er att ni har en hobby som ni älskar innan ni kan få tag på en riktig bil o ha skoj med! KEEP IT UP!
Senast redigerat av mickius (12 mars 2008)

4 670 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Klart det blir elmia med bilen big_smile

Blev en tur igår med bilen smile eller stor tur kanske man ska säga haha

Blev o hämta sambon o lite grejjer hälsade även på kevlar_soul och pratade lite med honom

Blev så klart lite kort med med nybessade kärran wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/278367_d4e804.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/278368_myptjh.jpg

586 Inlägg
12 mars 2008
ericohman skrev:
Qwaffe skrev:

Det var Live For Speed ett bra tag men köpte för 4 dagar sedan rFactor så nu lirar jag mest det och tycker det känns verkligare. Betydligt svårare. Kör inte race överhuvudtaget, jag är enbart och då menar jag enbart intresserad av drifting smile
Rekommenderas varmt till alla driftingintresserade som är som mig och inte (än) har råd med en riktig driftbil smile

Ja det är ett grymt spel, har dock bara demot:D

Micke: va segt att han fick sladda först, tur att du inte tog illa upp och högg ner honom iaf, för det gjorde du väl inte:O
Men kul att dom inte gick på altför många saker på bilen, är det helt besiktigad nu eller måste du ordna till småpillet?
Lycka till på elmia!

Ableton Live

4 670 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
Nej då man får bjuda på det när han var snäll var MÅNGA saker han inte kollade ens, han lyfte inte bakaxeln och kollar inte Hur min dragning på batterikabel är nu big_smile Man får ta det med en nypa salt

Han missa många saker pga att han var så inne i o kolla på bilen
Jag får köra med den till mitten av april så har ett tag på mig o fixa felen!

O alla ni som säger saker om trimning wink när jag besiktade min nu så kollade han på Intercoolern X-Grenröret m.m så frågade han är den chippad och sådanna saker bytta med, skälvklart svarade jag nej det är den inte! hehe

Svaret jag fick av honom var! Du måste ju chippa bilen och byta mera saker så effekten blir högre vet du!
Han var helt inne på trimmade bilar big_smile HAHA Bra gubbe!

Idag har jag bara hämtat en silikonslang till dumpen o bytt den! Den andra var inte tät så får se om den kanske kan gå lite bättre nu men måste köpa ny! så ska ner till speedart o se vad dom kan ta fram

Har även åkt Mera bil idag o tagit lite kort smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/278483_mjxtw0.jpg
Halvlåg wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/12203/278484_45q1xc.jpg
Senast redigerat av mickius (12 mars 2008)

10 Inlägg
12 mars 2008
guud så nice!! (Y)

är det huvlåset dom där två kromade detaljerna på huven?

kommer se sjukt bra ut med nya fälgar bak, hoppas du får dom snart.
kikade in på speedarts hemsida idag och hittade massor med trevliga kit. då jag fått ihop pengar till 200sx så blir det köp av kit där. kul för dina sponsorer att folk hittar in till deras sida tack vare dig.

586 Inlägg
12 mars 2008
ja se där, huvlås! coolt som svin!

Ableton Live

4 670 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
ericohman skrev:
guud så nice!! (Y)

är det huvlåset dom där två kromade detaljerna på huven?

kommer se sjukt bra ut med nya fälgar bak, hoppas du får dom snart.
kikade in på speedarts hemsida idag och hittade massor med trevliga kit. då jag fått ihop pengar till 200sx så blir det köp av kit där. kul för dina sponsorer att folk hittar in till deras sida tack vare dig.

Tackar smile

Jo det är huvlåsen som sitter där!

Jo det kommer bli rikigt bra ska lacka om dom med, jo dom har mycket bra saker där o bra att ja gör någon nytta haha big_smile

1 302 Inlägg
12 mars 2008
Tummen upp, ett riktigt fint bygge wink

Men jag tänkte på den där aluminium vingen som sitter på är den laglig att köra omkring med ?
Senast redigerat av fegge_89 (12 mars 2008)

52 Inlägg
12 mars 2008
När kommer 200 ut o gasar lite då VÄNTAR !!

Matte

Sök