5485
Sök

Håller fördelingslådan på V70 AWD?

137 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Som rubriken säger:Finns det problem med dessa lådor, har en 04 på gång som gått 20,000 mil.Någon som har erfarenheter?Fd tjänstebil.

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

Smålänning
7 887 Inlägg
21 november 2007
Är den otrimmad så ska det inte vara någon fara. Hadde en taxibil i kalmar som jag har för mig var fyrhjulsdriven, och den funkde fint. Kolla bara så att inte kardan glappar för mycket.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 november 2007
Är den från 04 så har den det "nya" systemet för AWD = mycket bättre än det gamla.

20.000  mil ska inte vara några problem om den inte är misshandlad.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

137 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
OK. tackar för det. Som tjänstebil tror jag ju inte att den är misshandlad, men det finns ju rötägg överallt, så man vet ju aldrig! Någon annan som har erfarenheter?

Life is ours,we live it our way/James Hetfield

210 Inlägg
21 november 2007
Läckage är vanligt på Volvos vinkelväxel. Även problem med drivhylsan mellan vxl och vinkelväxel, den har splains som med "tiden äter upp sig". Om detta händer måste du byta hylsan och vinkelväxel, kostnad på volvo verkstad ca, 15000:-. Så det kan bli dyrt om inte växeln nyligen är bytt. Lycka till!

RWD forever & ever!

Sök