Inför: Garaget On Tour 23-27 JULI 2008 [ NU RULLAR VI! ]

WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

akakaboto skrev:

WeDo skrev:

Pappi skrev:
Jo det vore ju riktigt nice att ta kontakt med de lokala tidningarna, blir det någon tour så går jag på i Örebro då jag bor bara 5mil därifrån så big_smile tråden kommer att följas i allafall. Är de någon speciell månad som du hade tänkt eller? Vore bra att veta så man kan börja planera lite smått nu bara, har ju en hel del jobb kvar på bilen så.



Det här med när, hur länge och exakt vart vi ska åka får vi ju diskutera fram här.... kan laddda upp en bild på hur jag tänkt mig att vi skulle kunna åka... start i gbg och final i Halmstad...

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … 7te0an.jpg

snacka om ämväg för att komma till halmstad tongue

är det en tour så är det smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
chrizz Administratör
22 november 2007 · 11 783 Inlägg

Jag är helt klart intresserad av en "spontantour". Hur många dagar är det tänkt att trippen ska ta? Får alla fixa boende för sig eller ringer vi och bokar hotell i god tid innan i de städer vi avser bo i?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

Sen kan man ju hämta upp folk allt eftersom man åker... vissa som bor i sthlm vill ju säkert inte åka ner till gbg för att sedan åka tillbaka 50 mil smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
klannebris
22 november 2007 · 62 Inlägg

ett tips kan var att svänga förbi västerås & enköping, ändå två städer som är på vägent till sthlm istället för kungsör & strängnäs, tror det skulle kunna gå o köra hälla parkeringen i v-ås som det är under power meet...

WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

chrizz skrev:
Jag är helt klart intresserad av en "spontantour". Hur många dagar är det tänkt att trippen ska ta? Får alla fixa boende för sig eller ringer vi och bokar hotell i god tid innan i de städer vi avser bo i?

tanken jag hade är att vi ska höra oss efter hos t.ex campingar så alla är samlade på ett ställe + att det ger möjlighet för folk som vill hänga med i sista minuten... Hotell måst ju bokas så långt innan och kostar för mkt enligt mig....

Sen om alla bor på camping i samlad klunga har man ju mer "koll" på bilarna...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
22 november 2007 · 2 933 Inlägg

Ett tips till är att dra ENA rutten på andra sidan vänern då jag tror det är ett antal värmlänningar som skulle nappa på detta om de fick vara med i början wink

Senast redigerat av dj_aggwa (22 november 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

klannebris skrev:
ett tips kan var att svänga förbi västerås & enköping, ändå två städer som är på vägent till sthlm istället för kungsör & strängnäs, tror det skulle kunna gå o köra hälla parkeringen i v-ås som det är under power meet...

Varför inte.... ös på med idéer bara big_smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
chrizz Administratör
22 november 2007 · 11 783 Inlägg

WeDo skrev:

chrizz skrev:
Jag är helt klart intresserad av en "spontantour". Hur många dagar är det tänkt att trippen ska ta? Får alla fixa boende för sig eller ringer vi och bokar hotell i god tid innan i de städer vi avser bo i?

tanken jag hade är att vi ska höra oss efter hos t.ex campingar så alla är samlade på ett ställe + att det ger möjlighet för folk som vill hänga med i sista minuten... Hotell måst ju bokas så långt innan och kostar för mkt enligt mig....

Sen om alla bor på camping i samlad klunga har man ju mer "koll" på bilarna...

ptja, det låter ju inte som en dum idé. Däremot kanske vi ska ha glasklara vett och etikett-regler innan vi åker. Det vore oerhört tråkigt om det blir fylleri och stök på kvällarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Akakapukko
22 november 2007 · 1 779 Inlägg

chrizz skrev:

WeDo skrev:

chrizz skrev:
Jag är helt klart intresserad av en "spontantour". Hur många dagar är det tänkt att trippen ska ta? Får alla fixa boende för sig eller ringer vi och bokar hotell i god tid innan i de städer vi avser bo i?

tanken jag hade är att vi ska höra oss efter hos t.ex campingar så alla är samlade på ett ställe + att det ger möjlighet för folk som vill hänga med i sista minuten... Hotell måst ju bokas så långt innan och kostar för mkt enligt mig....

Sen om alla bor på camping i samlad klunga har man ju mer "koll" på bilarna...

ptja, det låter ju inte som en dum idé. Däremot kanske vi ska ha glasklara vett och etikett-regler innan vi åker. Det vore oerhört tråkigt om det blir fylleri och stök på kvällarna.

mmm sm att hellre ligga lite under hastighetsbegränsningarna än över, när vi stannar för att sova sträcka på benen eller annat. inte skräpa ner. vi lämnar platsen som man själv vill se den om man stannar till där (alltså rent).. inte köra om ledar bilen om man inte e "videoman".. ah ni fattar hoppas jag iaf smile 

och sen chrizz.. de finns ingen möjlig het till nån typ G.org on  Tour dekal man kan skrapa fram kanske?

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

chrizz skrev:

WeDo skrev:

chrizz skrev:
Jag är helt klart intresserad av en "spontantour". Hur många dagar är det tänkt att trippen ska ta? Får alla fixa boende för sig eller ringer vi och bokar hotell i god tid innan i de städer vi avser bo i?

tanken jag hade är att vi ska höra oss efter hos t.ex campingar så alla är samlade på ett ställe + att det ger möjlighet för folk som vill hänga med i sista minuten... Hotell måst ju bokas så långt innan och kostar för mkt enligt mig....

Sen om alla bor på camping i samlad klunga har man ju mer "koll" på bilarna...

ptja, det låter ju inte som en dum idé. Däremot kanske vi ska ha glasklara vett och etikett-regler innan vi åker. Det vore oerhört tråkigt om det blir fylleri och stök på kvällarna.

jaaa, precis... inte direkt bra att alla ska köra dagen efter + att det kan bli skadegörelse på bilarna... Neee, det är en BIL tour... ingen supar tour wink

man kanske kunde kolla med dekal trim eller nått som kanske kan fixa fram en Garaget.org On Tour 2008 dekal... ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
WeDo
22 november 2007 · 3 390 Inlägg

akakaboto skrev:

chrizz skrev:

WeDo skrev:

tanken jag hade är att vi ska höra oss efter hos t.ex campingar så alla är samlade på ett ställe + att det ger möjlighet för folk som vill hänga med i sista minuten... Hotell måst ju bokas så långt innan och kostar för mkt enligt mig....

Sen om alla bor på camping i samlad klunga har man ju mer "koll" på bilarna...

ptja, det låter ju inte som en dum idé. Däremot kanske vi ska ha glasklara vett och etikett-regler innan vi åker. Det vore oerhört tråkigt om det blir fylleri och stök på kvällarna.

mmm sm att hellre ligga lite under hastighetsbegränsningarna än över, när vi stannar för att sova sträcka på benen eller annat. inte skräpa ner. vi lämnar platsen som man själv vill se den om man stannar till där (alltså rent).. inte köra om ledar bilen om man inte e "videoman".. ah ni fattar hoppas jag iaf smile 

och sen chrizz.. de finns ingen möjlig het till nån typ G.org on  Tour dekal man kan skrapa fram kanske?

den tanken slog mig med, att vi skulle dokumentera hela touren och sen klippa in den med några shyssta bilder,,,,

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
TurboTias Permanently Banned
23 november 2007 · 343 Inlägg

Är nog på om jag fått ihop supran tills dess! smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
BMW 330d "M Performance" (2016)
Akakapukko
23 november 2007 · 1 779 Inlägg

TurboTias skrev:
Är nog på om jag fått ihop supran tills dess! smile

tycker jag verkligen att du ska vara smile alltid kul med supror. tongue så vackra å se.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
bmw525tds
23 november 2007 · 240 Inlägg

ja jag  är väll på denna touren  med om min bil duger så att säga.

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)
Tinoz 10 sec före dig...
23 november 2007 · 540 Inlägg

ja min bil ska helt klart vara klar tills dess. så ni kan räkna med mig.. bara få ledig från jobbet också. men som jag sa i den förra tråden hade det inte varit roligt att ha en större organiserad bilträff som final? har man ett mål eller vad man ska säga.

bmw525tds
23 november 2007 · 240 Inlägg

ja eller en  jätte stor garaget träff?

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)
terazzi
23 november 2007 ·

Med om ja lyckats köpa mig en 200a då ;D

Tinoz 10 sec före dig...
23 november 2007 · 540 Inlägg

ja precis... ha en stor träff att avsluta med

WeDo
23 november 2007 · 3 390 Inlägg

Tinoz skrev:
ja precis... ha en stor träff att avsluta med

Tanken är att vi ska avsluta i halmstad men det går ju att planera så att vi är där över natten och sedna åker ner till Vallåkra träffen där vi kanske kunde ha en Garaget.or On Tour monter där vi ställer ut bilarna tillsammans ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
23 november 2007 · 423 Inlägg

Hade gärna hängt med, men kommer inte få nån semester i sommar sad så kan inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang