2685
Sök

Inför: Garaget On Tour 23-27 JULI 2008 [ NU RULLAR VI! ]

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
4 december 2007
Angående boende på touren:är det något bestämt hur vi ska övernatta?
Kollade upp campingar i Örebro för att se vad priserna kan hamna på och med tanke på att det e högsäsong när vi åker,så kanske det inte e så dumt att boka platser för att få bra platser.Råkade ut för högsäsong i Halmstad och fick skitplatser=(inget bra boka sista minuten,då e det fullbokat överallt=/
Runt Örebro finns 3 campingar:Gustavviks camping tar ca 275 för en natt tältplats
Hampetorps camping tar 160 kr en natt för tältplats och Kilsbergens camping tog 80 kr natten för tältplats

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

1 779 Inlägg
4 december 2007
theangel6 skrev:
Kollade upp campingar i Örebro för att se vad priserna kan hamna på och med tanke på att det e högsäsong när vi åker,så kanske det inte e så dumt att boka platser för att få bra platser.Råkade ut för högsäsong i Halmstad och fick skitplatser=(inget bra boka sista minuten,då e det fullbokat överallt=/
Runt Örebro finns 3 campingar:Gustavviks camping tar ca 275 för en natt tältplats
Hampetorps camping tar 160 kr en natt för tältplats och Kilsbergens camping tog 80 kr natten för tältplats

aah de låter ju inte fel att boka de. men de e ju så segt att sätta upp ett tält. tongue haha.. får hitta nån att dela tält med tongue

men som sagt de låter ju ncie att boka snart så man verkligen får de ja.

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

3 390 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
theangel6 skrev:

Men alla förutom Gustavsvik ligger väl ett par km utanför eller ?   Sen får väl vissa tigga pengar så dom kan ta platser med el så vi får lite dunka dunka smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

3 390 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Har ändrat antalet bilar till 45 då det blev lite för många osäkra .....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
4 december 2007
akakaboto skrev:
theangel6 skrev:

aah de låter ju inte fel att boka de. men de e ju så segt att sätta upp ett tält. tongue haha.. får hitta nån att dela tält med tongue

haha,sambon kom med förslaget om att hyra ett militärtält,om några e intresserade av det?Håller med att sätta upp ett tält e segt men har en sambo som får fixa det:rolleyes:Den enda som ligger nära centrum i Örebro e Gustaviks camping:D
Med el kostar platsen 330kr och utan 275kr...Det finns stugor att hyra med men kostar ju destu mer:P..närmare en tusenlapp för en natt;)

1 752 Inlägg
4 december 2007
theangel6 skrev:
akakaboto skrev:
theangel6 skrev:

haha,sambon kom med förslaget om att hyra ett militärtält,om några e intresserade av det?Håller med att sätta upp ett tält e segt men har en sambo som får fixa det:rolleyes:Den enda som ligger nära centrum i Örebro e Gustaviks camping:D
Med el kostar platsen 330kr och utan 275kr...Det finns stugor att hyra med men kostar ju destu mer:P..närmare en tusenlapp för en natt;)

Haha bra tanke...men jag vete fan om man orkar hålla på o knöla med det för det första, o för det andra...Vem får plats med det i sin bil? big_smile vet att jag kommer knappt få plats med ett vanligt tält typ iaf...tongue

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

2 117 Inlägg
GirlsGoFast
1 000 Inlägg
4 december 2007
Kalle_Ponken skrev:
theangel6 skrev:
akakaboto skrev:

Haha bra tanke...men jag vete fan om man orkar hålla på o knöla med det för det första, o för det andra...Vem får plats med det i sin bil? big_smile vet att jag kommer knappt få plats med ett vanligt tält typ iaf...tongue

tänkte samma sak:Pfår bli vanligt tält,får plats i bilen:rolleyes:baslådan hänger i bilen så tältet får plats under:cool:får se te att baslådan inte byggs om allt för mycket för att få mer chillibao i bilen:P

526 Inlägg
4 december 2007
hehe ett militärtält låter ju inte helt fel:) men som sagt att åka me släp emindre kul:) men det är en bra ide i alla fall:) kanske nån som inte har ett sådant jkla ljudbygge kan ha de i bilen "KOMBI ALLTSÅ"? men men vi kan ju kika hur de ser ut smile

3 390 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Hade inget att göra så jag tog reda på lite intressant campingar m.m.

ÖREBRO:

* Gustavsviks Camping:     Campingplats 275:-  (med el 330:- )  ligger ca 1 km från centrum

ARBOGA: (ifall vi campar där istället för örebro)

* Krakaborgs Camping:       Dygnspris 150:-   Ström/dygn 35:-

GÄVLE:   

* Furuviks Camping:   Tält. 125:- (+50:- för el)   ca. 12 km utanför centrum

* Engesbergs Camping:  Tält. 40:-/person     Stuga 4-bädds 350:-     Stuga 6-bädds 450:-   Ligger ca 12 km utanför centrum

NORRKÖPING:

* Norrköpings camping:  Tältplats 2 personer. 120 kr/dygn (ytterligare personer 40 kr/dygn & person)

HALMSTAD: 

* Gullbrannagården:    Tält ospec plats.  250 kr       Tält 1-2 pers:  190 kr    ca. 13 km från centrum.

* Hagöns Camping:    Campintomt.  240:-/dygn    ca. 4 km från centrum

* Karlstorps Camping:    Pris/plats inkl. dusch: 190:-/natt  (+40:- EL )   ca. 8,5 km från centrum

* Vilshärads Camping:      Cmaping plats. 220:-/natt  (+ 40:-  EL )    ca. 10 km från centrum

526 Inlägg
4 december 2007
hehehe Wedo:D tur att det är någån som har koll på läget här i alla fall big_smile
När vi kmr till halmstad "Finalen" Är de slut där bara?? blir de inget dagen efter som t.ex en fest eller någe? för de e ju lite trist att bara komma ner dit å sen vända å åka hem tänkte ja tongue har du nå planetat din lilla lurifax big_smile???

3 390 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Kan tillägga att anledningen till att Gustavsvik är så dyrt är att det är grymt stort och 5-stjärnigt.....

Man ser ju klart skillnaden på Örebro & Halmstad mot övriga campingar smile

3 390 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
TyraX skrev:
hehehe Wedo:D tur att det är någån som har koll på läget här i alla fall big_smile
När vi kmr till halmstad "Finalen" Är de slut där bara?? blir de inget dagen efter som t.ex en fest eller någe? för de e ju lite trist att bara komma ner dit å sen vända å åka hem tänkte ja tongue har du nå planetat din lilla lurifax big_smile???

Det står ju under dags planeringarna ju tongue  SCHTEEEEEK big_smile

study
772 Inlägg
5 december 2007
det var ju synd att man inte såg denna tråd tidigare. aja ni får ha det så skoj på turen.

2 283 Inlägg
5 december 2007
Dag 4 måste vi dra ned till HBG för lite kvällsaktiviteter smile

Alltid en massa drag där i hamnen smile

Sen finns det en del att göra häromkring på somrarna, jag hittar något smile
Senast redigerat av Pikey (5 december 2007)

R.I.P. Michael Jackson!

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
5 december 2007
TyraX skrev:
hehe ett militärtält låter ju inte helt fel:) men som sagt att åka me släp emindre kul:) men det är en bra ide i alla fall:) kanske nån som inte har ett sådant jkla ljudbygge kan ha de i bilen "KOMBI ALLTSÅ"? men men vi kan ju kika hur de ser ut smile

kan kolla upp det,hur stor plats det skulle ta:Ptar det inte allt för stor plats kanske jag får in det i min bil trots stereobygge:D

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
5 december 2007
synd att våran sommarstuga ligger längre upp i landet=/...den e på 15 rum o kök så alla hade fått plats;)bastu och nära te vattnet... men som sagt var det ligger en bra bit upp..osis dsmile

1 779 Inlägg
5 december 2007
ja tar med mig luftmadrass och lägger mig i en sjö smile  men de hade vart gott nice ifall man tar några öl tillsammans när man kommit till "the final destination" big_smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

3 390 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
akakaboto skrev:
ja tar med mig luftmadrass och lägger mig i en sjö smile  men de hade vart gott nice ifall man tar några öl tillsammans när man kommit till "the final destination" big_smile

Klart smile   fast  t.ex. Gustavsvik och Hagön kostar lite mer så blir ju inte boendet (om vi bor på camping) i alla städer mer än 1000:- totalt... Tycker inte jag själv är så farligt då det t.o.m är högsäsong... Sen bor vi ju mer "centralt" vilket kan vara skönt ....

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
5 december 2007
WeDo skrev:
akakaboto skrev:

Klart smile   fast  t.ex. Gustavsvik och Hagön kostar lite mer så blir ju inte boendet (om vi bor på camping) i alla städer mer än 1000:- totalt... Tycker inte jag själv är så farligt då det t.o.m är högsäsong... Sen bor vi ju mer "centralt" vilket kan vara skönt ....

håller med;)runt 1000 lappen e helt acceptabelt,det var vad jag betalde för en stuga en natt i Halmstad förra året,för att jag var ute sista minuten,priserna trissas upp destu närmare högsäsongen man kommer tyvärr:(
gott me öl,när man kört den sträckan sen som avslutning:P

Sök