2288
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

50 Inlägg
3 april 2009
SchumiSRM skrev:
camaro67 skrev:
SchumiSRM skrev:
Tror du att det är så enkelt? Att Örebro skulle justera till en stooor plan och lägga asfalt på den och sen öppen för alla att sladda? Vem ska ta ansvaret vid en eventuell olycka? Du lär ju inte göra det och skulle Örebro Kommun ha ansvaret skulle dom bli stämda arslet av sig. Vem tycker du ska betala för kalaset? Alla vi som betalar skatt i stan eller de som vill ha en yta? Skulle tro att en så pass stor yta som krävs går på ett antal 100.000:- för asfalten är svindyr (kan kolla kvadratmeter priset om du vill) och tro mig för jag jobbar med det wink  och nej, jag tänker inte lägga den.

Det anläggs fotbollsplaner, golfbanor m.m så varför inte något för de motorintresserade? Ideén om att bygga om bandyplan kan de ju skippa och istället bygga en bana.

Motor i dag är något fult och skitar ner naturen, så ser dom styrande på det idag. Varför finns det inte en Formel 1 bana i Sverige? Varför kör dom bara WTCC i Sverige som reservbana? För lite pengar i det och för många miljövänner. Varför finns det inte en dragracebana i Örebro? För litet intresse då det snurrade på för 2 år sedan tyvärr. Om alla i stan kunde förstå att det är den stora mängden som går åt för att få något så skulle det underlätta lite, det funkar inte att sitta och vara tuff bakom tangentbordet utan det är en stor mängd folk som tar tag i en sak som gäller. Skulle vara häftigt att se politikerna i stan om det körde in ett par hundra bilar på stortorget i LUGNT tempo och ej på sladd och säg 4 pers i varje bil och sen framföra budskapet. Ni skulle få så mycket mer gehör då än att sitta och fara runt på en parkering och köra ner stolpar och belysningsmaster som sedan företagare och Örebro Kommun får betala. På COOP parkeringen satt det 4 grabbar i en 944:a och for runt precis bakom maskinen när jag snöröjde, tror du jag fällde en tår när dom satte bilen i en av de största stolparna där ute? Nä fy fasen så jag garvade för stolpen stog pall för smällen men däremot blev bilen bra bulig, föraren såg helt knäckt ut för att bilen blev skadad men han hade inte brytt sig ett skit om stolpen hade blivit krokig och bilen klarat sig. Tyvärr är det sånt som gör att ni inte får något som helst gehör.

Nu är det så att de flesta här inte fattar ett skit om vad jag menar men tro mig att det kommer ni att göra inom ett antal år, jag hade inte förmånen av att datorer och forum fanns när jag var 18 bast så därför är jag här som 40-åring. Och som 40-åring har jag fått lite kläm på att man tyvärr inte kan göra hur som helst, ni kommer att komma dit ni med. Sådär ja, då blev det en halv novell smile

Bra skrivet Schumi! En sån som dig skulle behövas bland dom som bestämmer i stan!

563 Inlägg
3 april 2009
Ska folk ut och åka ikväll i det vackra vädret? Vi kommer nog ut en sväng efter Fast and the furious 4 smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

3 390 Inlägg
3 april 2009
Ta och samla ihop några till Mässan imorrn ?  Ska ju bli UNDERBART väder enligt smhi smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

563 Inlägg
3 april 2009
WeDo skrev:
Ta och samla ihop några till Mässan imorrn ?  Ska ju bli UNDERBART väder enligt smhi smile

Det tycker jag smile Tid?

3 390 Inlägg
3 april 2009
jaaaa, 21 ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Gonzo kille
107 Inlägg
3 april 2009
Jag kommer förmodligen ut en sväng ikväll iaf smile Så var inte blyga, bits inte så mycket smile

3 390 Inlägg
3 april 2009
captain-morgan skrev:
Jag kommer förmodligen ut en sväng ikväll iaf smile Så var inte blyga, bits inte så mycket smile

och imorrn... bra smile

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
3 april 2009
WeDo skrev:
jaaaa, 21 ?

Låter fint.. 21:00 vid mässan.. Så bara att alla tar och drar sig dit så man får se alla fina bilar i vårsolen smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

136 Inlägg
3 april 2009
DDESIGN skrev:
Ska folk ut och åka ikväll i det vackra vädret? Vi kommer nog ut en sväng efter Fast and the furious 4 smile

Ja vi glider nog med dit efter Fast and the furious 4 big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Gonzo kille
107 Inlägg
3 april 2009
WeDo skrev:
captain-morgan skrev:

och imorrn... bra smile

Förmodligen inte, frugan fyller år smile

3 390 Inlägg
3 april 2009
captain-morgan skrev:
WeDo skrev:
captain-morgan skrev:

och imorrn... bra smile

Förmodligen inte, frugan fyller år smile

och som en perfekt födelsedagspresent får hon se snygga bilar smile  Dags att styra upp något seriöst snart kanske ? Lite mer organiserat...

107 Inlägg
3 april 2009
ja det vore guld smile

563 Inlägg
4 april 2009
Vad kul med så mycket folk vid mässan! smile Nu börjar våren krypa fram ser man. Hoppas på folk imorgon med.. vid 21 ?
Och dom som vill och vågar prata kanske kan planera in en fika i vårat garage någon dag big_smile prata lite elmia och skit!
Senast redigerat av DDESIGN (4 april 2009)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
4 april 2009
Och så var man på corden igen =/ Men man jobbar ju inte ihop pengar för att inte använda de ;D Kul att det var så fantastiskt många bilar ute, nu är verkligen våren här smile Hoppas på många fler fina bilar ute nu smile

"When innovation meets passion!"

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
4 april 2009
Riktigt trevlig kväll igår för min del trots konstant däckskrap och näst intill omöjligt att svänga. Men men, vill man köra med stora fälgar får man offra sig lite big_smile
Ikväll blir det mer puts på hinken och provning av fälgar från golfen på polon, får hoppas det går fritt och blir ett bra stuk!

4 586 Inlägg
4 april 2009
Mechanimal skrev:
Och så var man på corden igen =/ Men man jobbar ju inte ihop pengar för att inte använda de ;D Kul att det var så fantastiskt många bilar ute, nu är verkligen våren här smile Hoppas på många fler fina bilar ute nu smile

är däcken redan slut big_smile

får även jag tacka för en trevlig kväll igår.

var även på bio innan helt okey film
Senast redigerat av jorre83 (4 april 2009)

475 Inlägg
4 april 2009
Ska sparka upp rx7an.. så kan man komma i stil igen smile

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

24 Inlägg
4 april 2009
vart väldigt förvånad när jag svängde in vid mässan att se så jävla många bilar där igår kväll smile mkt trevligt smile

563 Inlägg
4 april 2009
Skulle inte vi seriöst bilintresserade (kanske inte epaligan och sladda-bland-folket idioterna) kunna träffas någon annanstans istället för mässan. Personligen tycker jag det är en riktigt tråkig yta att träffas på. Alldeles för öppet så att in- och ut-åkande kommer fyra i bredd in på parkeringen, samtidigt som en 740 kommer på okontrollerat ställ åt motsatt håll. Jag bor i närheten av m-berg´s köpcentrum och där är det alldeles underbart att träffas. Det är stora parkeringar, mer avlånga sådana och sen är det mycket bättre och trevligare belysning. Som en del redan fattat så menar jag bla blomsterlandet. Jag vet sen tidigare att folk har börnat och kört allmänt illa där men det är därför jag frågar om de lite seriösare kan ses där. Då borde vi väl slippa idiot-körningarna? Eller?

Skulle gärna se Örebros nätter fyllas med lite mer organiserade träffar. Låt er inspireras av bla japans nätter, fast and the furious och som jag tycker, Malmös träffar. Dom är organiserade! och trevliga!
Hoppas fler vill satsa och göra en förändring till sommaren!
Vi ses ikväll!

Jag tänkte även filma lite ikväll! Så det blir ett litet klipp i nästa veckas avsnitt av DDESIGN TV

MVH. Fredrik
Senast redigerat av DDESIGN (4 april 2009)

615 Inlägg
4 april 2009
DDESIGN skrev:
Skulle inte vi seriöst bilintresserade (kanske inte epaligan och sladda-bland-folket idioterna) kunna träffas någon annanstans istället för mässan. Personligen tycker jag det är en riktigt tråkig yta att träffas på. Alldeles för öppet så att in- och ut-åkande kommer fyra i bredd in på parkeringen, samtidigt som en 740 kommer på okontrollerat ställ åt motsatt håll. Jag bor i närheten av m-berg´s köpcentrum och där är det alldeles underbart att träffas. Det är stora parkeringar, mer avlånga sådana och sen är det mycket bättre och trevligare belysning. Som en del redan fattat så menar jag bla blomsterlandet. Jag vet sen tidigare att folk har börnat och kört allmänt illa där men det är därför jag frågar om de lite seriösare kan ses där. Då borde vi väl slippa idiot-körningarna? Eller?

Skulle gärna se Örebros nätter fyllas med lite mer organiserade träffar. Låt er inspireras av bla japans nätter, fast and the furious och som jag tycker, Malmös träffar. Dom är organiserade! och trevliga!
Hoppas fler vill satsa och göra en förändring till sommaren!
Vi ses ikväll!

Jag tänkte även filma lite ikväll! Så det blir ett litet klipp i nästa veckas avsnitt av DDESIGN TV

MVH. Fredrik

Grejen är ju den att åker de seriösa dit så följer väl sladda-bland-folket idioterna efter.
Men jag har inget emot att alla står där ute, uppradade på led i parkeringsfickorna.
Funderar på att själv göra en liten film då, måste lära mig schysta kamera-svep smile
Senast redigerat av SNL (4 april 2009)

Let's stance!

Sök