4706
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Kanon..
1 473 Inlägg
7 april 2009
WeDo skrev:
Fast som någon skrev så blir det väl så att flyttar de "seriösa" till en annan plats så följer givetvis de andra efter... Är väl bara att ha en nolltolerans mot all buskörning m.m... Det räcker ju tyvärr inte med att klaga dagen efter på internet.

Vill vi få bort det måste det nog tas på en gång på plats...

Ja tyvärr är det ju så, men håller man sig på lite trängre parkeringar en bit utanför stan får man ju åtminstone bort en del av de värsta, det var finemang för ett par somrar sen när de hängdes på aspholmen om man ser till buskörandet tycker jag, dock är nedskräpningen ett stort problem.

Vore gött om de blev lite förändring så man kunde börja hänga lite me bilfolket igen för på mässan framför jag inte mina fordon på fredag o lördagkvällar.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
7 april 2009
Om vi är flera som säger till dem som inte kan sköta sig tror jag det blir större genomslagskraft. Finns ju trots allt en del folk här som ses som mer auktoriteter.
Förhoppningsvis kan man isf efter ett tag om det fungerar våga att anordna träffar på en mer reguljär basis.

475 Inlägg
8 april 2009
kan vi inte göra som förra året vid mässan.. parkera i mitten och blocka all bus körning?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

"Unloaded"
1 557 Inlägg
8 april 2009
attackhamster skrev:
kan vi inte göra som förra året vid mässan.. parkera i mitten och blocka all bus körning?

Tanken är god men det är tyvärr fortfarande transporter som går där, även fast de är få. Vi ser ju lastbilar som kommer och går sent på kvällarna. Mässan tror jag sedan länge är lite mer "open court" för allt från finvisning till fyllesjuka och baksmällar, så det är nog inte en plats att ha en seriösare träff på. Jag kan ärligt säga att jag inte är oskyldig vad gäller busåka, även om jag försöker undvika det när det är folktätt/biltätt, men jag har iaf en off-button som jag tror att många kanske saknar vad gäller mässan.

Att säga till folk att sluta hålla på med bus på mässan blir som en fis i rymden. Om man däremot ordnar träff på något annat ställe, där man har bestämda regler för nolltolerans angående bus/bränna och dylikt, så får det nog starkare slagkraft.

"When innovation meets passion!"

Kanon..
1 473 Inlägg
8 april 2009
Ja mässan är nog lost ground så att säga..
Ny kula på nytt ställe.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
8 april 2009
En annan idé är att träffas vid Eurostop, nära till mat, dricka och papperskorgar. Finns ju gott om plats att ställa upp bilarna där och sköter man sig tror jag inte det blir några problem.

238 Inlägg
8 april 2009
Den träffen som va vid DHL vid svampen , hur mkt buskörning och nerskräpning va de på den träffen .. tyckte att platsen va helt ok.

JP Samlare

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
8 april 2009
SweHedis skrev:
Den träffen som va vid DHL vid svampen , hur mkt buskörning och nerskräpning va de på den träffen .. tyckte att platsen va helt ok.

Om jag säger att jag fyllde en svart sopsäck på drygt 5 min och att det blev en hel del såna kanske du får en uppfattning. Folk är grisar!
Och buskörning.. Jadu, bara du går tillbaka till den tråden och läser vad vi i crew skrev. Finns en anledning till att det inte blev mer, och det är för att folk verkligen pissar på en och skiter i den energi som läggs ner genom att inte kunna bete sig (gäller givetvis inte alla, men det är den lilla skaran som förstör för den stora).

238 Inlägg
8 april 2009
J-P-R skrev:
SweHedis skrev:

Om jag säger att jag fyllde en svart sopsäck på drygt 5 min och att det blev en hel del såna kanske du får en uppfattning. Folk är grisar!
Och buskörning.. Jadu, bara du går tillbaka till den tråden och läser vad vi i crew skrev. Finns en anledning till att det inte blev mer, och det är för att folk verkligen pissar på en och skiter i den energi som läggs ner genom att inte kunna bete sig (gäller givetvis inte alla, men det är den lilla skaran som förstör för den stora).

ok de är tråkigt att folk alltid måste förstöra men de går nog inte att komma ifrån

JP Samlare

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
8 april 2009
SweHedis skrev:
J-P-R skrev:
SweHedis skrev:

ok de är tråkigt att folk alltid måste förstöra men de går nog inte att komma ifrån

Nog om det. Får hoppas att vi kan få till något bra här i framtiden, så det inte stannar till med en massa tomma ord här på nätet.

Unknown Örebro
291 Inlägg
8 april 2009
J-P-R skrev:
En annan idé är att träffas vid Eurostop, nära till mat, dricka och papperskorgar. Finns ju gott om plats att ställa upp bilarna där och sköter man sig tror jag inte det blir några problem.

låter som en bra idë:) inte så inbjudande att busköra där skulle jag tro!!......den 17 april kanske man skulle man kanske kunna dra ihop lite folk och ses där??

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 april 2009
Ang skräp så råkar jag känna en som varit ansvarig för mässan (vet inte fall han fortfarande är det men tror det) och det kostar dom 5000kr efter VARJE HELG i städning.. och då är det fortfarande svarta spår över hela deras asfalt. 

Så tänk på det när ni kastar öl/läsk burkar på backen.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

opelmtx
9 april 2009
Ja in och kolla blir det allt:)

136 Inlägg
10 april 2009
Var ute och tog ut pengar igår och sannade för att tanka vid mässan, var ju ändå en hel del människor med nästan två händer fulla av tuffa bilar. synd man aldrig ser de så ofta på dagarna big_smile

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

Unknown Örebro
291 Inlägg
10 april 2009
japp ikväll blöir det nog allt en sväng ska ut i garaget och sänka bilen nu

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
10 april 2009
Vi som inte är på elmia idag.. vad sägs om en lite tidigare samling vid mässan så man får njuta lite av det fina vädret smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

335 Inlägg
10 april 2009
kommer nog förbi och säger hej en sväng efter elmia smile

Sök