Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

SNL
24 december 2007 · 615 Inlägg

J-P-R skrev:
Ursäkta om jag är lite nyfiken, men var det möjligtvis en silvrig 745:a ?

Röd var den;)

Let's stance!
vw-mannen
24 december 2007 · 295 Inlägg

Så onödigt.. varför? vist kul o sladda men ändå.. vänta tills de kommer snö.. grejen är inte den att dem inte gillar att folk sladdar.. de är mer all nedskräpning.. kumunen tänker inte hjälpa till med att ge oss bilfolk nånstans att hållas så länge vi inte sköter oss.. o de gör vi värkligen inte o Örebro.. kolla hur de ser ut.. åk ut o kolla när de är ljust på dagen så ser ni.. fasen skärpning.. skulle vi sköta oss så kan komunen hjälpa oss.. det är som sagt inte för inte att vi har 3 förare i stcc som är är från trakterna..!? så varför skulle dem inte vilja hjälpa oss unga nu?
men hur är de med ställen vi kan träffas o snacka skit på? som hamn cafét?

Volkswagen Golf II Turbo CS "Challenge Stradale Turbo" (1988)
camaro67 Meister
24 december 2007 · 6 763 Inlägg

bluelight skrev:

SaabLejon skrev:
Var lite bilar som halkade runt ikväll. Jag avslutar kontot och säger hej då.

Varför avsluta kontot?
Hej då!

Vad gjorde polisen ikväll? Såg flera som hade blivit stoppade och polisbilar cirkulerade runt vid marieberg köpcentrum när jag var där en sväng.

Mycket folk ute ikväll iallafall, fick ju se ett par fina konståkningar! big_smile Själv körde jag lite, sen åkte och tvättade och dammsög bilen, uj va skönt det var att få bort vinterskiten, bättre än att duscha själv ju..

Sheezuz vad jag längtar till sommaren nu, gillar inte allt slask och all sunksnö, visst är det kul när det är mycket snö och man kan åka lite brett utan att slita däcken, men sommar i all ära. Finfälgar, torr asfalt och fina bilar ute..!

Någon som vet hur det går för ehm.. Minns inte vad dom heter men dragracingklubben i Örebro, blir det några fler uppvisningar och har ni fått tag i något ställe där man kanske kanske kan börja planera att köra "blackrace"?

Menar du Gunroad som arangerade i Berglunda? Jag tror att de kommer bli mer. Jag kommer inte ihåg vem de va jag pratade med och de va så lyckat och de hade inte fått några klagomål så de ska väll vara fritt fram. big_smile Sen i framtiden får man hoppas på något liknande de dom har i malmö big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
24 december 2007 · 991 Inlägg

Tycker att det är konstigt att civilaren inte plockade flera bilar =/  för det var ju inte bara polaren med den röda 745an som lekte direkt !  Sen att han råkade snurra precis framför snuten var ju bara ren otur sad  men men det var ju den grinigaste snut han hade träffat sa han till mig så dom måste ju hitta något att klanka ner på ...   att dom ens har tid med att lägga energi på att hindra bilburna ungdomar som försöker ha lite skoj på en parkeringsplats istället för i stan / vanliga vägar  .. det är ju bara löjligt sad  bättre att dom lägger tid på att förhindra våldsbrott och alla jävlar som bråkar på stan och sånt skit !!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Jukkas :]
24 december 2007 · 469 Inlägg

Klorin_Elvis skrev:
Tycker att det är konstigt att civilaren inte plockade flera bilar =/  för det var ju inte bara polaren med den röda 745an som lekte direkt !  Sen att han råkade snurra precis framför snuten var ju bara ren otur sad  men men det var ju den grinigaste snut han hade träffat sa han till mig så dom måste ju hitta något att klanka ner på ...   att dom ens har tid med att lägga energi på att hindra bilburna ungdomar som försöker ha lite skoj på en parkeringsplats istället för i stan / vanliga vägar  .. det är ju bara löjligt sad  bättre att dom lägger tid på att förhindra våldsbrott och alla jävlar som bråkar på stan och sånt skit !!

Åkte dråmin ditt? tongue

Severin
24 december 2007 · 1 587 Inlägg

Håller med dig.. Dom borde satsa på att stoppa knarklangare och kriminella ungdomar.. Vi som skojjar på en parkeringsplats skadar ingen genom att sladda.. inte precis så att nån burnar o sladdar där ner parkeringen är full.. Men dom har la inge bättre för sig tongue haha

Newman mickenyman.se
24 december 2007 · 687 Inlägg

hehe varje gång ja blir stannad så är poliserna as trevliga. smile Fasen tänkt om ingen hade skräpat ner me öl burkar o papper o skit o förstöra saker då hade vi kunnat vara på täby på sommrarna me..

Honda Crx (1990)
Ford 34 "Nyman Racing" (2014)
Honda Civic "Team Nyman" (1991)
J-P-R DO IT LOW STYLE
24 december 2007 · 1 342 Inlägg

Severin skrev:
Håller med dig.. Dom borde satsa på att stoppa knarklangare och kriminella ungdomar.. Vi som skojjar på en parkeringsplats skadar ingen genom att sladda.. inte precis så att nån burnar o sladdar där ner parkeringen är full.. Men dom har la inge bättre för sig tongue haha

Handen på hjärtat så är det i många fall väldigt tur att ingen skadar sig när det håller på att sladdas.
Att ladda fullt runt ett hörn där man har noll sikt säger ju sig själv hur smart det är. Sedan alla dessa Epor/A-traktorer som tycker det är svinballt att köra utan ljus ska vi inte tala om.

Det finns många som absolut inte tänker till på konsekvenserna av deras handling.
Och dem j-vla chipsmongon som envisas med att burna och sladda precis där bilarna står parkerade, tänk till en extra gång är ni vänliga, få människor uppskattar att få bilen full med sten/dubbskott!

Om personen med den röda importerade A3:an hänger här har jag några väl valda ord att säga till honom med.

Nedskräpningen är dessutom ett sorgligt kapitel för sig, försök med sopsäck har gjorts men folk tycker uppenbarligen det är för jobbigt att gå någon meter extra utan dumpar sitt skräp på backen.

Angående att polisen inte skulle ha något bättre för sig, jag vill ärligt talat inte spekulera i hur många arga samtal dem får en helg angående buskörning. Kanske dem skulle ha mer överseende om vi skötte det på ett snyggare sett, men det får vi nog aldrig veta, för det finns folk bland oss som inte har förstått innebörden av dem orden.

Överlag så tycker jag folk kräver mycket utan motprestationer, herregud släng ut guldskeden i munnen, inget i livet kommer gratis!

Folk är varmt välkommna att komma fram och diskutera med mig angående detta, nu i vinter kör jag en svart polo och till sommaren en gul octavia rs.

opelmtx
25 december 2007 ·

J-P-R skrev:
Det finns många som absolut inte tänker till på konsekvenserna av deras handling.
Och dem j-vla chipsmongon som envisas med att burna och sladda precis där bilarna står parkerade, tänk till en extra gång är ni vänliga, få människor uppskattar att få bilen full med sten/dubbskott!



.

Håller med dig men sen finns det ju dom som parkerar precis lika illa varför inte ställa sig på sidan så planen är fri?

bluelight turboabstinens
25 december 2007 · 442 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

bluelight skrev:
hehe, direkt när jag såg saaben rulla in.. "garanterat en civilpolis". Någon som talat med grabben eller om du rent utav hänger här? Vad hände?

Jag gick fram och snackade med han och polisen igår. Hans regplåt var trasigt, så han fick 1500 för det.

Sen frågade jag snuten om han inte tyckte det var bra att vi kör här på mässan istället för i rondellerna inne i stan. Då muttra han bara och sa att dom ringer hela tiden och tjatar på att det låter som fan.
Sen frågade jag var böterna var för att sladda omkring. Då sa han att om han möter nån som kommer på ställ så blir det Vårdslöshet i trafik. Sen är det ju onödigt buller (eller nått) och det var 1000 spänn i böter..

Men jag tror inte risken är så stor.. Killen i 745:an som han tog kom ju på ställ....

Vadå han måste ju sett 745an på fullt ställ? Och han fick la inte vårdslöshet i trafik?

edit: läste klart nu, sista raden. Kanske inte är så stor chans, sen borde föraren av 745an nästan sett Saaben i backspegeln redan när han körde runt huset.

Senast redigerat av bluelight (25 december 2007)

ocertifierad klåpmekare
Newman mickenyman.se
25 december 2007 · 687 Inlägg

Va Fasen Händer Idag?

opelmtx
25 december 2007 ·

Bara ut å gasa:)

Jukkas :]
25 december 2007 · 469 Inlägg

Newman skrev:
Va Fasen Händer Idag?

inget som vanligt tongue

DPB Öh, barlös.
25 december 2007 · 300 Inlägg

Kommer snart börja rulla en Amazon till rent av två stycken med webrar, E85 och redigt sugtrim i örebro.

Jukkas :]
25 december 2007 · 469 Inlägg

DPB skrev:
Kommer snart börja rulla en Amazon till rent av två stycken med webrar, E85 och redigt sugtrim i örebro.

sluta skryt daniel tongue

J-P-R DO IT LOW STYLE
26 december 2007 · 1 342 Inlägg

Någon som har planer på något mer slags uppstyrt event inom en snar framtid ?

nicx FREAK !
26 december 2007 · 250 Inlägg

jag fullkomligt HATAR örebo kommun tänker f=ttorna bara på sån där skit löjlig fotboll och skitfula byggnade som inte gör nån nytta ?

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen
camaro67 Meister
27 december 2007 · 6 763 Inlägg

Men på flyget har jag hört att de har körts förut. Men de är nog ganska många år sen. De är synd att de är så dyrt att göra en hel bana. Hur är de med gelleråsen? Där har man ju åkt förut, de är ju inte långt att åka

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
J-P-R DO IT LOW STYLE
27 december 2007 · 1 342 Inlägg

camaro67 skrev:
Men på flyget har jag hört att de har körts förut. Men de är nog ganska många år sen. De är synd att de är så dyrt att göra en hel bana. Hur är de med gelleråsen? Där har man ju åkt förut, de är ju inte långt att åka

Själva poängen med det hela är väl att det skall hållas i Örebro. Gelleråsen är nära men det blir knappast samma sak.

Newman mickenyman.se
27 december 2007 · 687 Inlägg

Fasen Va Gött Idag Fick Jag Tillbaka Körkortet :d

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang