2736
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 206 172 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
1 892 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
okej.. hmmm har inte råd med ett RF steg till just nu...   men har ett Audiobahn från börra ljudbygget, det kanske kan få sysselsätta framsystemet tills jag har råd med ett till RF steg???
Nej men det är bra med nya idéer för jag är inte jättehaj på ljud, men skoj med lite idéer
smile Tack så myycket

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
inte många som sagt nått om ljudet,
men tycker nån att det ser kanontokigt ut???

här är en liten update bild iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/804342_i33w81.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/804343_rp1c8q.jpg

125 Inlägg
20 november 2009
Fan vad du grejar _D

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
ja man måste ju passa på när man jobbar eftermiddag,  inte trött förnst småtimmarna juhh wink  men nu är det sövdax smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 november 2009
krutmats skrev:
inte många som sagt nått om ljudet,
men tycker nån att det ser kanontokigt ut???

här är en liten update bild iaf smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/905/804342_i33w81.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/905/804343_rp1c8q.jpg

Du har ju glömt att ta bort hela instrumentpanelen, där finns ju lite till kablar big_smile
Ska bli kul att se den på Elmia tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Think Better Cars
447 Inlägg
20 november 2009
ser trevligt ut lycka till mats hoppas du fick länken av mig och att du förstog den big_smile

Mvh // Djem

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 november 2009
Ser ut att bli bra.
Ett tips är att sätta det bästa fram, så har du ett annat tillfälligt steg så sätt det till bakre delen av ljudet. smile

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Ja det är panelen kvar att ta ur, sen är den lättad för Race wink
Ja tack erik,   det var klockrent,   men vad tycker du om min kopplingsritning???  ser det okej ut???
Okej, bästa steget fram, även fast det är flest högtalare att driva bak?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 november 2009
krutmats skrev:
Ja det är panelen kvar att ta ur, sen är den lättad för Race wink
Ja tack erik,   det var klockrent,   men vad tycker du om min kopplingsritning???  ser det okej ut???
Okej, bästa steget fram, även fast det är flest högtalare att driva bak?

Du vill ha bäst ljud fram för att få känslan att musiken kommer framifrån, och då vara anpassad för dig som kör. Allt bakom förarstolen är snarare design och passagerarunderhållning (och basarna då). Så jag rekommenderar att köra det bästa du har fram, men det är en smaksak. Jag föredrar att ha det bäst på förarplatsen, sen får passagerarna stå ut med att det är en aning sämre, de åker inte dagligen i bilen. smile

Kablarna som Elda är inne på tycker jag du ska köra så stort du kan. Mindre energi som går åt i värme etc. Avsäkringar, grovlek mm finns en tabell för här: http://www.zatzy.com/bilstereo/242296-k … r-m-m.html
Men det är minimum, det är alltid bättre med mer area om det finns möjlighet. roll

Bli klar nu så vi får se slutresultatet. big_smile Har varit nyfiken i 1.5år nu. tongue

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 november 2009
Elda skrev:
Såklart kan man köra med stora kablar, om man sitter på dom osv. men att köpa massa tjocka kablar är slöseri med pengar.

Med den utrustningen som hamnar i denna bil skulle jag inte rekommendera att snåla på strömmen. Det skiljer så lite i kostnad jämfört med allt annat. Sen går det ofta att diskutera med säljarna om man ska köpa så mycket kabel och då få några % på priset. smile

1 964 Inlägg
20 november 2009
ser bra ut detta mats och precis som dom föregående talarna säger så stämmer det mycket bra, men det är bara ja som har under dimentionerat lite låter de som i min bil tongue

2 638 Inlägg
20 november 2009
Lika imponerad varje gång man kikar in här, och det kommer bli helgrymt med ljudbygget smile

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
Tack,   det var nån som sa att jag skulle ha säkringen in till det bakre batteriet och inte det främre som sitter i motorutrymmet?
nån som vet nått om det?
tycker jag tänkt rätt men kanske så man ska göra??

Xenoholic
2 559 Inlägg
20 november 2009
krutmats skrev:
Tack,   det var nån som sa att jag skulle ha säkringen in till det bakre batteriet och inte det främre som sitter i motorutrymmet?
nån som vet nått om det?
tycker jag tänkt rätt men kanske så man ska göra??

Varför inte ha 2? En intill varje batteri smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
ja jag vet inte, men tycker jag har säkrat bakåt om man säger så,  säkringen vid första batteriet tar om det händer nått vid andra batteriet, sen är stegen avsäkrade mellan bakre batteriet och steget, plus att steget har inbygd säkring...
känns lite overkill,

167 Inlägg
20 november 2009
Antar att kabeln går genom plåt på något ställe (+ kabeln mellan batterierna) då skulle jag säkra vid båda batterierna max 30cm men helst så nära varje batteri som möjligt. Skulle det av någon anledning nötas hål på skyddsplasten på kabeln så kommer du få korttis annars eftersom strömen kan komma från båda håll i kabeln. wink
Senast redigerat av 9-3 aero (20 november 2009)

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 november 2009
krutmats skrev:
ja jag vet inte, men tycker jag har säkrat bakåt om man säger så,  säkringen vid första batteriet tar om det händer nått vid andra batteriet, sen är stegen avsäkrade mellan bakre batteriet och steget, plus att steget har inbygd säkring...
känns lite overkill,

Säkringarna är för kabeln. Om du får ett kabelbrott nära den främre säkringen kan det bakre ge full styrka vid kortslutning så att säkra av på båda sidor är bara bra när man har kraft från alla håll. Säkringar är en typ av försökringar - så länge allt är som det ska behövs de inte, men går något fel ångrar man att man var snål...
Det är trots allt lika mycket kraft från batteri 2 som batteri 1 när motorn är avstängd... hmm

1 892 Inlägg
20 november 2009
Trådstartare
jaaaa.. jag får helt klart ge mig, jag köper erat resonemang direkt!
smile
Visst är det så. Blir avsäkrat i båda ändar smile

167 Inlägg
20 november 2009
Bra, vore ju synd med en kortis och brand i en ny byggd bil smile

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

Sök