2835
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 205 662 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
1 892 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
har aldrig varit på nån träff men är kinnekulle bäst??

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
18 februari 2010
EN stor fördel med Kinnekulle är att jag gärna fluffar gästkuddarna och har tio minuters körning bort till ringen? Varmgarage finnes samt fyra gästbäddar plus en husvagn att ta till om behovet är större än så... wink

Att det dessutom är en trevlig bana och att det finns många fina fotoplatser i omgivningarna är ju bara bonus... wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 892 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
låter ju bara bra faktiskt!!  Du har en otrolig gästfrihet Ellen!!!
tack!

569 Inlägg
18 februari 2010
Vad skönt det måste vara att montera ihop allting och se hur bitarna faller på plats smile

Björn J - Projekttråd V40

167 Inlägg
18 februari 2010
Du måste lägga up bilder på koplingsblocken, glöm inte att jag är först i kön om du ska massproducera smile

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

1 892 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Ja det är underbart att börja få montera ihop alling nu! underbart!!! 
Japp du står först i kön  haha wink

751 Inlägg
18 februari 2010
krutmats skrev:
låter ju bara bra faktiskt!!  Du har en otrolig gästfrihet Ellen!!!
tack!

Du fick ett fint erbjudande, men samtidigt är det jäkligt skoj att tälta, grilla o snacka med massa Saab folk också! Jag tänkte åka till knutan eftersom det är nära och Kinnekullen den 19e Juni! Tänk på medlemsavgiften i tid bara wink

1 892 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
jag har ju ingen koll på mitt medlemsnummer, så därför har jag inte kunnat beta in avgiften på två år, vet du nån som kan ta fram medelmsnummer???

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
18 februari 2010
Åh, jag brukar ha folk här, som ska köra på ringen, eller fotograferas. smile

Det har varit både S40, Saabcabbar och Ferrari på min parkering. smile Och Jimmys fina Sunshine var här i höstas för SCF i Uddevalla och fotografering här på kullen. Mac´s S40 har också varit här på fotografering.

Jag bor centralt till i landet och trivs med vänner omkring mig. Och skulle något (gud förbjude) hända någon bil vid bankörning är det rätt många som vet att jag har ett varmgarage en knapp mil bort där det faktiskt går att stuva in sig ett tag om det behövs.

För mig är det självklart att erbjuda plats när jag kan. Å andra sidan kan jag också med att knö mig in på andras soffor, ställa min husvagn i folks trädgårdar och använda deras kök... wink

På något vis är jag övertygad om att världen blir trevligare om var och en bidrar med det de kan, att räcka ut handen och erbjuda hjälp och även ta emot hjälp när man själv behöver... ja, som bonus får man ju umgås med rätt mycket trevligt folk också! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 892 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Förjäkla fin inställning du har,   världen skulle behöva fler med din inställning!!
var rädd om den!

Nu efter en dags slit har jag gjort fästen till mina Plåt-sidokjolar,  dom kräver lite extra stöttning  pga deras tyngd,  (tur man inte bygger nån stripp-bil) 
Har även fyllt på med lister o lyktor fram, samt tagit ner den på jorden igen tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/862666_37933n.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/862671_3pszbu.jpg
äntligen!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/862681_brm8nf.jpg

1 964 Inlägg
19 februari 2010
det ser så jävla läckert ut mats big_smile använder du specer till fälgarna nu? ser att dom har kommit ut till lagom gräns :Dfy faan va underbar den är mats big_smile den kommer bli latjo att få se den när den är klar big_smile

171 Inlägg
19 februari 2010
Tack för kaffet Mats. Måste säga att denna bil är så jävla fin i verkligheten. Sen Mats men sin fantasi och lösningar är helt underbart,

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Low is a lifestyle
956 Inlägg
19 februari 2010
Ser grymt bra ut.. i år kommer bilen äntligen rulla runt i sverige? big_smile

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

1 892 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Jag var tvungen att använda 6mm spacer för attt inte fälgarna skulle ta i monsteroken smile
men en fråga, hur långa måste hjulbultarna gå in för det ska vara säkert??

Tack Magnus! ja det var kul du kom förbi! och du ser att jag iaf fick ner den på backen sen du var här. smile

Ja, som jag sagt tidigare, om Gud (SBP) vill och grejerna håller så ska det komma ut i år! big_smile

1 964 Inlägg
19 februari 2010
klart gud är med dej mats wink det tror ja wink har du hämtat dina sido rutor än eller är dom kvar hos magnus tongue? alltså normalt så brukar man väl inte behöva ha mer än 1,5-2 cm gänger antar ja, eftersom själva navet inte är tjockare med bromsskivan tror ja.

1 892 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Nej jag måste ringa magnus hur vi ska göra, efersom jag har 3 rutor på bilen som också ska tonas.. och dom sitter lite mer fast.. :S

1 892 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
Tjipp,  Listen med backsensorerna är på plats och även vindtunneln,
Nu blir det jobb hela helgen,  därför kommer det inte hända något med bilen under helgen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/862931_3980ll.jpg

1 964 Inlägg
19 februari 2010
HELVETE! vilket jävla underbart ass big_smile det fer så jävla bra ut big_smile eller rättare sagt detta är porr big_smile big_smile big_smile synd det inte finns klarglas bakljus wink det är något du och ja måste se till och lära oss at göra wink

167 Inlägg
19 februari 2010
Riktigt lyckat bakparti, den bakspoilern kan du ta pattent på smile

----> SAAB 9-5 Aero <----
Uppdatering med ny bas och låda pågår
--> Sound By Loke 2.0 <--> 3.0 på G :)

Xenoholic
2 559 Inlägg
19 februari 2010
Ser ju riktigt bra ut Mats big_smile
Du har inte funderat på att lacka det vita på bakljusen blått? Det gjorde jag på min blåa 9-3a jag hade innan, vart faktiskt riktigt ballt. Kolla "henkeponken" här på garaget, han har den nu smile
Hoppas verkligen man får se den på Elmia i påsk nu då.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök