1949
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 208 324 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
Think Better Cars
447 Inlägg
15 juli 2008
det är bara säga till när din låda är byggd så ska du få tipsen sedan big_smile
försök å få lådan lite större än vad du tänkt dig big_smile
Senast redigerat av Djem (15 juli 2008)

Mvh // Djem

13 Inlägg
16 juli 2008
Har läst igenom 72sidor nu och måste lyfta på hatten och säga att du har grym energi och välgjort arbete. vill se mer utav detta. Lycka till=)

60 Inlägg
16 juli 2008
krutmats skrev:
Nu är ni bra nyfikna va  wink
haha kul att se det finns några som fortfarande läser min tråd big_smile
Tack Victor för all stöttning!!!
Tack Djem för all hjälp med ljudet!!   ska bli intressant att höra på dina förslag,  ska bli riktigt kul big_smile
Stongis, lackboxen köptes i Mora, ska monteras ner inom en mycket snar framtid wink
Kimpa,  Ja du får gärna komma och lära mig, för det är det som är tanken, att jag vill lära mig smile
Mer info kommer,
smile

okejokej, fan va najjs. kommer man väl ut t dej sen då tongue hehe.. ja flyttar ner t örebro igen om 10 dagar, så då kommer ja o kikar in hos dej o saaben. big_smile

TSW evolution is the shiit

Medlem 34530
908 Inlägg
16 juli 2008
det vet du Mats, det är bara att ringa om det är problem wink

då är det väl ingen större risk att det kommer någon uppdatering snart då, det blir väl till att vänta tills lackboxen kommit hem big_smile Ha det gött Mats!

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
19 juli 2008
Väntar med spänning på en update,kommer bli hur brutal som helst.

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

461 Inlägg
19 juli 2008
Riktigt snygg bil, ser fram mot att se fortsättningen;)

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

1 892 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
UPDATE
Efter timmar av planerande på vart boxen ska stå, hur den ska komma ner, vilka som kan hjälpa mig och hur fan allt ska gå till så är jag nu hemma igen utan någon box,
Säljaren sa:  "den där boxen får ni ner på 2 dar om ni är 2 man"   
Vi höll på 4 man ibland 5 och fick inte ner den,  om vi tillochmed varit 10 hade det varit svårt,
Enligt säljaren bestod väggarna och taket av sektioner på 90x180 cm.
Men allt satt ihop, taket var delat på 3 ställen och med den stålkonstruktionen väger en del flera hundra kilo,
väggarna på 6,4 meter var en enda enhet gjord på dubbel plåt med ramar av riktiga järnbalkar,
Boxen måste vara lyft på plats av en kranbil!
Det finns inte en chans för oss att kunna ta ner ens en takdel, få ner den hel och utan att någon kom ikläm.
Och nå pengar lär jag inte få tillbaka...
Tack för kaffet...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/408366_ykunl8.jpg

3 295 Inlägg
22 juli 2008
nej Wtf, kan du inte ringa killen då och höra med han och se hur man får ner den? kontakta tillverkaren?

1 892 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
En gång i tiden kanske det var lätt att få ner den,  men försäljaren sa ju att det var sektioner på 90cm,  men det är sektioner på 6,4 meter gånger 180cm  allt är ihop nitat på tusen ställen...
:S

104 Inlägg
22 juli 2008
WTF!!! Grrrrrrrrr
Så där kan man inte bete sig mot kunder.Var tog servicekänslan vägen?

Hade jag kunnat åka ge dig min hjälp o erfarenhet inom nedplockning o montering hade ja åkt nu på stört!! Med lite goa gubbar o gummor kan man hjälpas åt att plocka ned den.Montera sen ihop de igen utan större krångel.Ja är nyligen en trebarnsfar som har häcken full just nu med familjebestyr.Sorry?!

Utmanar alla här som läser forumet som kan ställa upp o hjälpa en broder i nöd göra det.Vinden kan vända o de blåser åt ditt håll nån gång.Kom igen nu och hjälp till alla gorgare!

Ska se vad jag kan ordna Mats.Det är inte det sista du hör av mig iaf.

Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla

Medlem 34530
908 Inlägg
22 juli 2008
krutmats skrev:
En gång i tiden kanske det var lätt att få ner den,  men försäljaren sa ju att det var sektioner på 90cm,  men det är sektioner på 6,4 meter gånger 180cm  allt är ihop nitat på tusen ställen...

Han har ju uppenbarligen ljugit för dig, tycker det vore självklart att han skulle betala tillbaka pengarna. Men tyvärr så finns det lurendrejare o skithögare lite överallt i vårt avlånga land. Har tyvärr stött på dessa lite varstans, fick du något kvitto på betalningen för lackboxen. Fick du inte det och vill hämnas, så kan du ju alltid tipsa skattemyndigheten wink Vill du så kan jag ringa å prata med honom innan, ifall han skulle ångra sig och vilja betala tillbaka big_smile

Hoppas du inte tappat modet helt, för vi som fööljer ditt bygga håller på dig.

Vi hörs!!
Senast redigerat av VictorW (22 juli 2008)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 964 Inlägg
22 juli 2008
fy faan va surt mats, ja kan förstå att din lust ligger på minus 100 just nu, säg till om det finns något ja kan göra
mvh jimmy

Driver Lastbilsgrossisten.se
44 Inlägg
22 juli 2008
krutmats skrev:

Får man fråga var lackboxen står i Sverige?

Känns nästan som man skulle åka och göra ett hembesök hos säljaren. Ganska många brukar rygga när det kommer någon på 2.02 meter lång, rätt kraftigt byggd med stubbad skalle big_smile

Driver eget, tillbehörspartner för åkerier och transportörer. www.lastbilsgrossisten.se

Golfare
349 Inlägg
22 juli 2008
haha, du får ta o borra bort alla popnitar o släppa plåtarna... det är de väl inte så mkt jobb med? wink

Kan inte säga mer än grattis till ditt nya liv som lackerare..  om man endå hade det så bra! smile

edit: bilen är feeet trots att det är en saab! haha
Senast redigerat av epic110 (22 juli 2008)

Pro installer I.C.E
248 Inlägg
26 juli 2008
Hur går det med lackboxen,har säljaren ngt att säga eller betalar han tillbaka pengarna?

Billjud och montering samt övriga biltillbehör http://www.waletrading.se
Återförsäljare för Kenwood, Dls, Fusion, Mtx, Alpine, Axton, Rödek, Crunch
Amega, Jl Audio, HiFonics, Spectron,Renegade, Autostudio, Em-Phaser, mm

102 Inlägg
26 juli 2008
Vad surt med lackboxen sad
Vilken jäkla typ den där säljaren, hoppas saker o ting löser sig och inte sätter käppar i hjulet.

Bilen ser fet ut smile

Seat Leon Cupra 2007 - 320hk
322 Inlägg
28 juli 2008
nu har jag väntat på uppdatering länge...
jag vill ju se hur det går för dej!

Hoppas att det kommer snart! ;D

Mvh//andré

88 Inlägg
3 augusti 2008
Hur går de med bygget? Har du kommit någon vart eller jobbar du fortfarande på att fåned lackboxen hoppas de löser sig iaf. Ta gärna en titt på mitt bygge och säg vad du tycker.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p1105165

//Molle

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.

2 644 Inlägg
3 augusti 2008
Lackboxen lär ju stå i lokaler han äger så tappa ut en bensindunk och en tändare så han får sota för det rejält , så han lär sig nått smile

Johan Lindgren

1 489 Inlägg
10 augusti 2008
Hur går det Mats? Det var ju riktigt längesen man såg nåt från dig..? sad

• Även den starka måste ta i när han skiter

Sök