3753
Sök

SAABotage 9-5 AERO V2.0

Saabotage

1 208 371 Visningar
Uppdaterades senast 27 maj 2015
1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Sjääääälvklart MOlle ;P
Här kommer svetsningen också  big_smile

PAul gav mig en idé...
När jag svetsar.. varför ska jag svetsa ihop dubbelplåten med en smal remsa??
Nej jag tog hans (din om du läser detta) idé och gjorde en mini innerskärm till breddningen,
Ska anpassa denna efter breddningen, men nu behöver jag sova känner jag...
En vecka med jobb på jobbet och jobb i garaget.

Godnatt på er alla!
Mvh/ Mats

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/556919_5n9u1j.jpg
lite förslipning för svetsen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/556920_2tt06b.jpg
Action

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/556922_z238ht.jpg
klart

https://www1.garaget.org/gallery/archive/905/556923_hl9uxp.jpg

169 Inlägg
30 januari 2009
Är inte mycket för saab men det här börjar likna nått:)

Jäkla grymt bygge, att du orkar:O

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 januari 2009
Hej Mats
Ser ju riktigt bra ut, gillade verkligen att framskärmens breddning går upp på huven .
Nu blir man ju lite peppad att ta tag i sitt eget avstannade projekt wink
Har som du även svårt att bestämma om railsen vara eller icke vara. hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Fet_intercooler:
TAckar så mycket ;P
Ja att jag orkar..  big_smile   Blir ganska lugnt med byggandet i helgen tror jag,

Aerocombi :
TAck så mycket, ja det tycker jag du ska göra!  nej det där med Railse var en svår historia :S

162 Inlägg
30 januari 2009
Ser bra ut:D Du är super duktig.. Nja, jag skulle behöva fixa mina stolar, dom behöver svetsas fast. :S Dock har vi ingen svets. Men dom måste sättas fast.. Eller rättare sakt vi skulle göra egna festen då dom som är inte passar.. De är ju sportstolar inte ofta dom passar.. tongue Sen satt festet till beltet fast i min orginal stol så den behöver man oxå fixa ett feste till..

Men som sakt Mats, skit snyggt kommer de bli.. De ser jag big_smile

MVH/ Lobban

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Cabbe_typ1 skrev:
Ser bra ut:D Du är super duktig.. Nja, jag skulle behöva fixa mina stolar, dom behöver svetsas fast. :S Dock har vi ingen svets. Men dom måste sättas fast.. Eller rättare sakt vi skulle göra egna festen då dom som är inte passar.. De är ju sportstolar inte ofta dom passar.. tongue Sen satt festet till beltet fast i min orginal stol så den behöver man oxå fixa ett feste till..

Men som sakt Mats, skit snyggt kommer de bli.. De ser jag big_smile

MVH/ Lobban

Aha, jag har ju bara lånat den här svetsen men måste snart köpa en egen. finns det inga fästen att köpa till som man får svetsa själv?
Roligt att kasta in egna stolar tongue
fan vad skoj!! fått svar av Elmia??

162 Inlägg
30 januari 2009
Jag vet inte.. Får höra med jimmy tongue Har ingen aning:P Men annars var de nog inga problem att göra festan själv.. Som jag förstod de.. hmm Men de är ju jag tongue
Nej inte än, sj då?? Har du anmält dig??

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Cabbe_typ1 skrev:
Jag vet inte.. Får höra med jimmy tongue Har ingen aning:P Men annars var de nog inga problem att göra festan själv.. Som jag förstod de.. hmm Men de är ju jag tongue

Jag har inte anmält mig än..   tänk om man blir det och inte hninner klart...   Blir ju toknervös bara jag tänker tanken att kanske kunna ställa ut..
nervöst på ett bra o kul sätt tongue 
Tror man gärna ska ha riktiga fästen till stolar för OM olyckan är framme vill man att det ska hålla där iaf, men går säkert att göra egna likaväl smile

162 Inlägg
30 januari 2009
krutmats skrev:
Cabbe_typ1 skrev:

Jag har inte anmält mig än..   tänk om man blir det och inte hninner klart...   Blir ju toknervös bara jag tänker tanken att kanske kunna ställa ut..
nervöst på ett bra o kul sätt tongue 
Tror man gärna ska ha riktiga fästen till stolar för OM olyckan är framme vill man att det ska hålla där iaf, men går säkert att göra egna likaväl smile

Jo de förstår jag att du blir.. De är jag med.. Och jag har ju inte änns börjat o fixa s kjolpacketet passar perfekt.. hmm Men de löser sig nog tongue

Du har nog rätt i de.. Vill ju inte precis ha stolen i ryggen om man krockar.. De har jag gjort en gång de räcker tycker jag..
Men du får ta o anmäla dig nu Mats wink

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
30 januari 2009
Fan här går det undan.. Du är fan duktig Mats.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Cabbe_typ1 :
Nej när det gäller vill man sitta kvar i stolen och stolen ska stå där den står tongue
Ja vi får se om jag gör en anmälan till Elmia..
Fan vet inte om jag vågar..

Mr_M_ :
TAck Marcus!  det var snälla ord!!   Jag gör så gott jag kan och lär mig massor under tiden!
Du är grym du med !!!!

162 Inlägg
30 januari 2009
Ja de är rätt viktigt de.. Jo de är klart du vågar.. DU om någon ska ju anmäla dig.. big_smile Jag som inte änns har valt lack eller fått bakspojlern att passa perfekt har anmält mig tongue MVH/Lobban

125 Inlägg
30 januari 2009
Fint att du börjat igen:D blir bra grymt det här.. som marcus sa du e fan duktig  big_smile.. lycka till
Senast redigerat av Daniel_P_ (30 januari 2009)

563 Inlägg
30 januari 2009
Ser så himla bra ut! Gillar verkligen ditt jobb på denna smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
30 januari 2009
krutmats skrev:
Cabbe_typ1 :
Nej när det gäller vill man sitta kvar i stolen och stolen ska stå där den står tongue
Ja vi får se om jag gör en anmälan till Elmia..
Fan vet inte om jag vågar..

Mr_M_ :
TAck Marcus!  det var snälla ord!!   Jag gör så gott jag kan och lär mig massor under tiden!
Du är grym du med !!!!

Haha, det vette fan. kan ju inte ett skit. Men tack ialla fall big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Medlem 34530
908 Inlägg
30 januari 2009
Klart du ska anmäla dig Mats, skulle det bli kris så är vi säkert några som kommer o hjälper dig.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Daniel_P_ :
Tuuusen tack big_smile  ja det känns så jävla skönt att fått tillbaka lusten!!  big_smile

DDESIGN :
Tack så mycket!!  ja din blir vääldigt rå med!!  kul att satsa på en lite annorlunda bil! Lycka till nu

39 Inlägg
30 januari 2009
Suttit med en kanna kaffe vid datorn, Volbeat i högtalarna, en dyna för att slippa träsmaken i röven och kollat igenom hela projektet.. Synd att man inte hängt med från början! Kommer bli ett jävla snyggt resultat när det väl är färdigt!

PS. Tycker du ska behålla railsen och i kolfiber precis som lyktorna och reg.hållaren DS.

1 892 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Monchhichi :
Roligt att höra du ägnar din tid att läsagenom min tråd big_smile
Du får haka på här smile välkommen välkommen
Railsen blir nog kvar, men inte i kolfiber, det kan jag inte drapera så det blir snyggt!
kanske svartmetallic..  smile
tack igen

125 Inlägg
30 januari 2009
krutmats skrev:
Daniel_P_ :
Tuuusen tack big_smile  ja det känns så jävla skönt att fått tillbaka lusten!!  big_smile

DDESIGN :
Tack så mycket!!  ja din blir vääldigt rå med!!  kul att satsa på en lite annorlunda bil! Lycka till nu

så lite så.. ja förstår de.. hinner du klart te elmia??

Sök