Bensin problem Volvo 740 ?

Krille_89 Vetlanda
11 december 2007 · 30 Inlägg

Har en Volvo 740 Gle -88. Har haft lite problem med bilen trodde först att det var tändningsfel. Men har bytt hallgivare och tändmodulen och tändstift så gnistan är bra! Men bilen startar inte endåsad Tändstiften blir inte blöta, helt sot torra,. Har provat att byta begagnad bränslepump + filter och då gick bilen ca 40 min sen dog den och startar ibland och går konstigt och bak tänder när man stänger av den!

w_larsson
11 december 2007 · 17 Inlägg

e du säker på att soppapumpen går...ganska vanligt att en lödning i bränslepumpsreläet spricker o orsakar glapp el avbrott..."tjuvkoppla" reläet o se om den funkar då...isåfall kan du öppna reläet o kolla lödningarna...brukar synas vilken d e som e sprucken...löda om..

Krille_89 Vetlanda
12 december 2007 · 30 Inlägg

w_larsson skrev:
e du säker på att soppapumpen går...ganska vanligt att en lödning i bränslepumpsreläet spricker o orsakar glapp el avbrott..."tjuvkoppla" reläet o se om den funkar då...isåfall kan du öppna reläet o kolla lödningarna...brukar synas vilken d e som e sprucken...löda om..

Ja soppapumpen går och det väsnas lite i den men vet ej om den ger det trycket den ska?
Ägaren innan mig kopplade förbi reläet

Krille_89 Vetlanda
14 december 2007 · 30 Inlägg

Nu har jag skruvat bort alla spridarna och det kommer ingen bränsle. Så nu är det då om bensinpumpen har för dåligt tryck? Kan man mäta trycket i bensinpumpen? Eller om det kan vara något annat det funkade juh innan men pumpen väsnas och surrar en hel del faktist.

Corpze
14 december 2007 · 1 311 Inlägg

mät på spridarkablarna om de får signal

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang