Jag har en mercedes c-klass -00 och har nu installerat exraljus.
Problemet jag har är att jag tagit styrström till relät som styr extraljusen som man brukar göra via pluskabeln på bilens befintliga helljus.
Detta medför att varningslampan för trasig lampa på instrumentpanelen lyser. Jag antar att de ska gå en liten ström genom lamporna för att systemet ska känna att alla lampor är hela och nu när jag "tjuvar" ström till relä så får systemet inte spänningen och varningslampan lyser på instrumentpanelen...
Är de någon som har något förslag var/ hur man kopplar in styrströmmen till relät så de funkar utan att varningslampan lyser?
brukar finnan färdiga kopplings satser till nyare bilar så den får strömen från ett separat ställe i säkringsboxen ungefär. för att det inte ska lysna några varnings lampor.