25 december 2007
Trådstartare
Det är sant, sverige är inte drabbat värst av alla eu-länder.
Fabriker och flygbolag måste betala miljökvoter och skatter, men jämfört med vad vi bilister måste betala, så är det bara småpengar.
Som jag skrivit tidigare: bilisterna står för bara några få procent av alla utsläpp, mestparten är ju industri och flygtransport. Så varför måste Vi bilisterna betala för mestparten av kakan?
Och inte det orimligt att staten tjänar ENORMA summor på att höja skatterna på bränsle, när avgifter och skatter borde vara flexibla i förhållande till oljepris.
För då kan ju vilken som helst idiotpolitiker säga: vi höjer bränsleskatterna med 100%, så löser vi miljöproblemet... Det är ingen lösning, för folk måste erbjudas alternativa trasportmedel FÖRST! De kan inte bara ta bilen ifrån en, utan att erbjuda en motsvarande lösning. Och sen om det är politekerna som ska bygga miljöbilar , eller biltillverkarna, det skiter jag i! När det inte finns ett mijövänligt alternativ till bensin/dieselbil så ska inte jag som kunsument lida. När det lösningen finns, får de höja skatterna med 1000% om de så önskar, men då kör ju de flesta redan miljövänligt, eller hur?
Så enligt mening straffas vi bilisterna helt i onödan. Vill miljö"änglarna" till politiker ha en syndabock, bör de straffa biltillverkarna.
Är det någon som delar mina åsikter, eller är jag helt ute och cycklar?