5055
Sök

Protestaktion mot höjda bränsleskatter?

812 Inlägg
7 januari 2008
men hur gör vi nu då?? ska vi blockera stholm lr ska vi a hela sverige??  är ju på tiden att bestämma de nu..

man lever bara en gång..

Muttley
7 januari 2008
r-ted skrev:
vilken tur man är i  oslo då så man slipper detta trams .

jag tror inte heller det kommer bli någon större grej av detta, det dör nog ut då ingen "orkar".

men men lycka till .

håller med dig om att de är bara är trams, inte fan skulle jag vilja bli stoppad pga idioter som inte kan hitta på något annat att göra.
lär ändå inte bli så jävla mycket av detta ändå!

812 Inlägg
7 januari 2008
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:

jag tror inte heller det kommer bli någon större grej av detta, det dör nog ut då ingen "orkar".

men men lycka till .

håller med dig om att de är bara är trams, inte fan skulle jag vilja bli stoppad pga idioter som inte kan hitta på något annat att göra.

hallå om du nu tycker att de är en hopplös tråd varför skriva för då? vi andra vill ha ett biligare bensin pris men vill du vetala över 12 kr/l så får du väl göra de mej kvittar de men vi andra kommer göra allt vi kan för att få valuta för pengarna..

man lever bara en gång..

Muttley
8 januari 2008
pimpad740 skrev:
tkd_rille skrev:
r-ted skrev:

men men lycka till .

hallå om du nu tycker att de är en hopplös tråd varför skriva för då? vi andra vill ha ett biligare bensin pris men vill du vetala över 12 kr/l så får du väl göra de mej kvittar de men vi andra kommer göra allt vi kan för att få valuta för pengarna..

för om ni nu Råkar kunna ställa till med något så kanske jag kan råkas drabba för detta? Och de är inget jag kommer gå med på!!!. Klart man inte vill betala så mycket men de finns väl ändå andra sätt. tror inte de finns en chans i världen att ni kan ändra de nu ändå. men vi får väl se vad som händer.
    Gnäller själv inte mycket om själva priset i sig då jag får körersättning för de milen bilen går. Kör inte privat mer än onödigt så.

Men om ni överhuvudtaget råkar få ihop en demonstration så kan ni faktiskt sköta de på ett sådant sätt att de ej drabbar trafiken..

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2008
tkd_rille skrev:
pimpad740 skrev:
tkd_rille skrev:

för om ni nu Råkar kunna ställa till med något så kanske jag kan råkas drabba för detta? Och de är inget jag kommer gå med på!!!. Klart man inte vill betala så mycket men de finns väl ändå andra sätt. tror inte de finns en chans i världen att ni kan ändra de nu ändå. men vi får väl se vad som händer.
    Gnäller själv inte mycket om själva priset i sig då jag får körersättning för de milen bilen går. Kör inte privat mer än onödigt så.

Men om ni överhuvudtaget råkar få ihop en demonstration så kan ni faktiskt sköta de på ett sådant sätt att de ej drabbar trafiken..

tack vare dig, och många svenskar som tänker som dig har vi så hög bensinskatt idag..
o gnäll inte bort de med trams nu...

Muttley
8 januari 2008
richardoo290 skrev:
tkd_rille skrev:
pimpad740 skrev:

tack vare dig, och många svenskar som tänker som dig har vi så hög bensinskatt idag..
o gnäll inte bort de med trams nu...

De är inte trams, utan de är ren fakta, varför ska ni överhuvudtaget stoppa trafiken? jag skulle bara skämmas. de är väl ändå bättre att samlas på ett ställe utan att ställa till med en massa skit? Och när man stoppar trafiken så stoppar ni ju också arbetande folk eller hur?

Sleeper
3 084 Inlägg
8 januari 2008
Men se det positivt med höjda bensinskatter så kommer det hända något på bilfronten man börjar utveckla bilarna. Får väl ligga lågt på bensinutgifterna ett tag tills man får elbilar med hållbara batterin som gör så att man kan köra i princip gratis
Senast redigerat av Sushikocken (8 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
8 januari 2008
Problemet är att det inte finns några hållbara alternativ i dag. Hade det funnits det hade den här tråden inte existerat.

Att höja bensinpriset med hjälp av skatter kan vara ok om det finns ett hållbart alternativ som är åtkomligt för alla, även småbarnsmamman så får fundera på om hon ska köpa juklappar till sina barn eller bensin till bilen för att hon ska ha råd att ta sig till jobbet.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

219 Inlägg
8 januari 2008
Det roliga i det hela,är ju att föe valet så sa dom att dom alldrig skulle höja bensinpriset,och det sa dom i direktsändning..Ja där ser ni,dom ljög redan innan dom blev valda

Kostar att ligga på topp

124 Inlägg
8 januari 2008
tkd_rille skrev:

Nä det e säkert bättre att ställa sig ute i skogen me 200 bilar där man inte stör någon, då lyssnar politikerna säkert...

8 156 Inlägg
8 januari 2008
AnderL skrev:
Det roliga i det hela,är ju att föe valet så sa dom att dom alldrig skulle höja bensinpriset,och det sa dom i direktsändning..Ja där ser ni,dom ljög redan innan dom blev valda

Vilka sa det?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Makaronborrare
993 Inlägg
8 januari 2008
Phaetoon skrev:
AnderL skrev:

Vilka sa det?

Kd gick i allafall till val med att sänka bensinskatten. M var väl emot en höjning om jag inte minns fel? Men jag tror inte det nämdes något om bensinskatten i alliansens gemensamma valmanifest? Rätta mig om jag har fel

Muttley
8 januari 2008
Coffe_ skrev:
tkd_rille skrev:

Nä det e säkert bättre att ställa sig ute i skogen me 200 bilar där man inte stör någon, då lyssnar politikerna säkert...

Har jag väl inte sagt nått om? Men vill du stå i skogen gör du de. Men bara för att folk är missnöjda så ska de alltid drabba alla andra? Klart man inte är nöjd men inte fan vill man gå tillväga på de viset.
Var glada att de ökade körersättningen med 50 öre istället.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 januari 2008
tkd_rille skrev:
Coffe_ skrev:
tkd_rille skrev:

Har jag väl inte sagt nått om? Men vill du stå i skogen gör du de. Men bara för att folk är missnöjda så ska de alltid drabba alla andra? Klart man inte är nöjd men inte fan vill man gå tillväga på de viset.

bor du i stockholm? nä!  stör vi dig isåfall? nä!  klagar du utan mening? ja!
och tydligen fattar du inte att man måste stoppa folk från att ta sig till sina jobb en dag för att politiker ska lyssna och inte höja mer, om man tänker som du får man snart pröjsa 20kr litern

men visst vafan det stör ju inte dig då du får körersättning ^^

313 Inlägg
8 januari 2008
Hårda ord mot varandra, ja håller med richardoo. Ingen som känner massa lastbilschaffisar? Drar iväg me typ 20kontainrar å dumpar i mitten av motorvägen. Typ e20 e la ganska hårt traffikerad? Lär vara många som inte kommer till sina jobb då xD å då kasnke dom börjar lyssna.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

812 Inlägg
9 januari 2008
men förstår ni inte hur effektift de skulle vara å stopa upp trafiken..  finns inga affärer lr företag som skulle kunna jobba.. då har inte våra "kära" svenska poltiker nå annat val än att sänka skatterna..  funkade ju i frankrike så varför skulle de inte funka här..    å du som får mil erkettning..  tänk lite på oss andra oxå..  ja pluggar förtfarande, har egen lägenget och måste ta bilen till skolan..  de är 5-6 mil om dan..  visst de finns buss där jag bor nu men inte nån som passar..  bodde på landet förut och ja hadde en mil tll närmsta buss å hur offta tror du den gick?? vissa är beroende av bil men får fan ingen ersättning för de.. bara för att du har de bra och får resan betald så får ju inte alla andra de.. men visst vill du inte vara med å påverka soppa priset så är de ju upp till dig..  å de finns elbilar som har samma prestanda som en porche med samma pris som en lamborgini så villken motorburen ungdom har råd med de?? skulle görna ha en men då kan dom ju sjunka ett par miljoner i pris så skulle allla vara glada..

man lever bara en gång..

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
men förstår ni inte hur effektift de skulle vara å stopa upp trafiken..  finns inga affärer lr företag som skulle kunna jobba.. då har inte våra "kära" svenska poltiker nå annat val än att sänka skatterna..  funkade ju i frankrike så varför skulle de inte funka här..    å du som får mil erkettning..  tänk lite på oss andra oxå..  ja pluggar förtfarande, har egen lägenget och måste ta bilen till skolan..  de är 5-6 mil om dan..  visst de finns buss där jag bor nu men inte nån som passar..  bodde på landet förut och ja hadde en mil tll närmsta buss å hur offta tror du den gick?? vissa är beroende av bil men får fan ingen ersättning för de.. bara för att du har de bra och får resan betald så får ju inte alla andra de.. men visst vill du inte vara med å påverka soppa priset så är de ju upp till dig..  å de finns elbilar som har samma prestanda som en porche med samma pris som en lamborgini så villken motorburen ungdom har råd med de?? skulle görna ha en men då kan dom ju sjunka ett par miljoner i pris så skulle allla vara glada..

Håller med dig.
Så länge det inte finns lättillgängliga alternativ till bensin/dieslebilar, så bör inte vi bilister straffas onödigt för det.

Svenskar är absolut klara för en sådan aktion, det är bara att planera det hela och driva på till folket vinner:)

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Coffe_ skrev:
tkd_rille skrev:

Vad tjänar du på en ökning på reseersättning på 50 öre?...
Du förlorar förtfarande massa pengar på att köra bil...
Oavsett vad politikerna gör, blir vi bilister alltid förlorare i sådana skatte/avgiftssaker...

Tiden är mogen för en protest:)

812 Inlägg
9 januari 2008
precis..  men visst ill han betala 12kr/L så kan han ju ge mällanskilnaden till oss big_smile  får du med dig nå norrmän den 3dje??

man lever bara en gång..

Muttley
9 januari 2008
engolf skrev:
tkd_rille skrev:
Coffe_ skrev:

Vad tjänar du på en ökning på reseersättning på 50 öre?...
Du förlorar förtfarande massa pengar på att köra bil...
Oavsett vad politikerna gör, blir vi bilister alltid förlorare i sådana skatte/avgiftssaker...

Tiden är mogen för en protest:)

20 öre utöver de 30 som de höjde för bensin, men man förlorar ändå om man kör privat så vad gör de för skillnad? idag är man ju så beroende av sina bilar konstigt nog. Folk kör fastän de bara har någon kilometer till affären jobbet eller till och med till träningen.
  Klart de är för jävligt att de är högt pris men inte skall man behöva göra på detta viset. Tycker bara att de är helt fel att behöva förstöra för de som vill till sina jobb och hem från sitt jobb.  Men som Richardoo säger så är man ett svin som inte vill göra någo och är lat som fan och bla bla bla. Men ändå jobbar man som fan när många andra ligger hemma och leker sjuka eller vill inte jobba, är de ingen sak man borde ta upp som är en viktigare fråga för sverige? Vi måste ju få pengar någonstans för att ersätta alla soffliggarna.

Sök