5017
Sök

Protestaktion mot höjda bränsleskatter?

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
precis..  men visst ill han betala 12kr/L så kan han ju ge mällanskilnaden till oss big_smile  får du med dig nå norrmän den 3dje??

Önskar jag kunde få några norrmän:)
Men de har ju sina skyhöga bensinpriser att tänka på...sad
Har ju en del vänner i Gbg o i Sthlm, så det blir ett bra gäng:)smile

812 Inlägg
9 januari 2008
okej de va ju synd men hur ska vi göra nu då?? ska vi begränsa oss lr köra på hårt?

man lever bara en gång..

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
okej de va ju synd men hur ska vi göra nu då?? ska vi begränsa oss lr köra på hårt?

Jag tycker att vi ska köra på hårt och se reationen.
Det får man kanske inte med en gång från politikerna, men folk generellt kommer säkert att reagera, både positivt och mindre positivt:)

812 Inlägg
9 januari 2008
jo de är sant..  kommer att bli ett jävla liv men va fan..  vi får väl bjussa på korv till dom som kommer fram å ska klaga tongue man blir ju mer irriterad om man ska stå där en heldag utan mat tongue

man lever bara en gång..

1 353 Inlägg
9 januari 2008
man skulle ju kunna trycka upp flygblad och dela ut för att försöka få med sig lite mer folk ? smile
fast det skulle kanske ses som förberedelse till brott, då det faktiskt är olagligt att spärra vägen ^^

There's no replacement for displacement

8 156 Inlägg
9 januari 2008
Om man ska stoppa trafiken så kan man väl göra det vid rusningstid. En sidådär trekvart på morgonen och en timma på eftermiddagen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

812 Inlägg
9 januari 2008
nej nej nej..   då är de ju som vilken dag som hällst..  bildas ju köer över allt i sverige..

man lever bara en gång..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 januari 2008
Om det finns flera hundra eller tusen människor som blockerar vägen som protest, jag tror inte att polisen kan straffa någon
Ser i Frankrike det händer ingenting med polisen, dom har inget möjligheter att stoppa folk
Dom är också människor och kan förstor vad det handlar om.
nej, du kan inte se i Frankrike med det gör jag varie dag och det händer alltid någonting med protester.
PS: i Frankrike kostar bensin 14.50:- liter.
Senast redigerat av alain (9 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 januari 2008
tkd_rille skrev:
Men som Richardoo säger så är man ett svin som inte vill göra någo och är lat som fan och bla bla bla. Men ändå jobbar man som fan när många andra ligger hemma och leker sjuka eller vill inte jobba, är de ingen sak man borde ta upp som är en viktigare fråga för sverige? Vi måste ju få pengar någonstans för att ersätta alla soffliggarna.

jag säger inte att du är en lat soffligare, jag säger däremot att du är en vanlig mesig svensk svensson som inte vill unna 1 dag i ditt hela liv åt någott som nu verkligen är nödvändigt!

skulle folk i sverige unnat sig en dag åt en sådan demonstration för ett tag sen då bensinen kostade 10kr/L  och krävt av politikerna: nu ger ni fan i att höja mer! den får inte kosta mer än 10kr för då kör vi inte!!    fattar du inte att du skulle kunnat jobba varja dag ifred nudå och bara behövt betala 10kr litern och aldrig oroa dig för att priset skulle gå upp.... roll

tyvärr har ingen demonstration genomförts än, men det är sannerligen på tiden att det sker..
och jag förstår inte din inställning till det? vad är en dag av ditt liv?  + vi kommer inte ens störa dig.. 

höja bensinpriset kan dom göra när bra billiga el bilar börjar komma.. men inte nu för då måste ju vissa sälja sina bilar!? för att folk ska ligga hemma o pilla sig i naveln!?

men om du fortfarande har negativ inställning till detta så lämna gärna tråden istället för o förstöra för oss som tänker annorlunda från dig.
Senast redigerat av richardoo290 (9 januari 2008)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 januari 2008
Jag ska ta reda på vad kostar diesel där ner, den är biligare och det finns inget skatt som finns här på bensin eller diesel bilar.
Innan här dieselskatt var baserad på körsträckan men nu, eftersom diesel kostar lika mycket som bensin, de fick hitta på en annan shit för att få händå sina dieselskatter,
Ska detta vara demokratisk?
1789 Franska revolutionen, folk var trött på allt shit och dom vann. dom var inte vikingar men dom hade kullor i byxorna. mad
Senast redigerat av alain (9 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
10 januari 2008
Japp straffavgiften för att köra bränslesnål bil tillkom antagligen p.g.a den svenska avundsjukan. De som förstår att effektiva motorer är bra för plånboken måste straffas, dörför inför man en skatt för att kompensera med bensinbilens högre förbrukning så alla betalar lika mycket iaf..

Typiskt sosse svenskt...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Muttley
10 januari 2008
richardoo290 skrev:
tkd_rille skrev:
Men som Richardoo säger så är man ett svin som inte vill göra någo och är lat som fan och bla bla bla. Men ändå jobbar man som fan när många andra ligger hemma och leker sjuka eller vill inte jobba, är de ingen sak man borde ta upp som är en viktigare fråga för sverige? Vi måste ju få pengar någonstans för att ersätta alla soffliggarna.

jag säger inte att du är en lat soffligare, jag säger däremot att du är en vanlig mesig svensk svensson som inte vill unna 1 dag i ditt hela liv åt någott som nu verkligen är nödvändigt!

Det som stör mig väldigt mycket från just din sida är att du kallar mig för mesig. Tack vettja då du inte vet ett skit om andra folk här. 1 dag ledigt från mitt jobb och minus minimum 1500 i kassan för att ens köra upp till sthlm är mycket.
Om du nu kan sluta kalla folk för mesiga så kan jag sluta diskutera med om de är så du vill! Då man ej får ha en egen åsikt här nu för tiden.

812 Inlägg
13 januari 2008
ja ja slut diskuterat om massa ersätningar å skit hur gr vi nu..  ska vi starta en ny tråd med anmälningar som är bindande?  annars kommer folk bara säga att dom ska med å sen kommer dom inte iaf..

man lever bara en gång..

3 235 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
ja ja slut diskuterat om massa ersätningar å skit hur gr vi nu..  ska vi starta en ny tråd med anmälningar som är bindande?  annars kommer folk bara säga att dom ska med å sen kommer dom inte iaf..

Jag tror vi ska undvika en tråd med namn och liknande här, och dessutom är det helt frivilligt.
Vill man vara med och visa missnöjet, så får man gärna vara med, om inte: är det inte vår sak att döma.

Men datum är satt, och förhoppningsvis kommer det massa folk från alla kanter:)
Hade varit perfekt att genomföra det snarast möjligt, men då blir ju många inspärrade på vägarna, och det är ju ganska omänskligt när det är kallt ute. Mars tycker jag passar väldigt bra till detta:)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
13 januari 2008
Ett föslag vore att mötas på någon parkering innan så man kan åka ut samlat, så det bara smäller till.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

812 Inlägg
14 januari 2008
ja precis men de ja tänktepå om anmälningslista är för att alla som kommer till samma ställe och på olika platser. lite jobbigt om några skulle komma senare som vill vara med så kommer dom inte fram och dom kanske blir helt inspärrade. + att de skulle ju vara bra om man vet vilka som kommer och vartifrån dom kommer..

man lever bara en gång..

100 Inlägg
14 januari 2008
så det är datum bestämmt? vart å när?

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

812 Inlägg
14 januari 2008
3dje mars blir de av

man lever bara en gång..

100 Inlägg
14 januari 2008
pimpad740 skrev:
3dje mars blir de av

å fan...varför vänta så länge?

som jag forstod det så skulle det spridas ut i hela sverige, men vore d inte väldigt smart att göra en protest på ett ställe...förslagsvis i sthlm (av nån anledning får händelser i sthlm alltid stor uppmäksamhet) plus att alla politiker håller till där så dom kan ju inte undvika att märka det och det är väldigt mkt trafik där uppe åxo, så det skulle definitivt störa.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer

812 Inlägg
14 januari 2008
det slår ju hårdare ifall man sprider ut sig. tänk dig ett sverige utan trafik..  hur tror du de funkar?? anledningen att de blir så sent är för att folk som får sitta i flera timmar tror ja inte uppskattar att sitta i en bil ifall de skulle slå om å bli minus igen hmm

man lever bara en gång..

Sök