2539
Sök

Angående: Örebroträffen 28 Juni 2008 och Örebromixen 26 Juli 2008

210 Inlägg
30 juni 2008
var ett exempel. för jag hörde endel som sa att vissa vann p.g.a vänner röster

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

393 Inlägg
30 juni 2008
volvorebelenante skrev:
var ett exempel. för jag hörde endel som sa att vissa vann p.g.a vänner röster

Så är det när folket får rösta mäst kompisar vinner. men i 800 klasen så va de rätt bilar som van tycker ja där fins de inget att klaga på ..

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/

128 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Ja vädret var kanonbra det tycker jag alla Ni deltagare är också, så jag har stora förhoppningar att
Ni kommer till Mixen också, klassfördelningen börjar bli klar till den 26 Juli här kommer vårat förslag:

1--3 pris Volvo
1--3 pris Saab
1--3 pris Bmw
1--3 pris VW/ Audi/ Skoda
1--3 pris japanska 1
1--3 pris japanska 2
1 pris bästa A / Epa traktor
1--5 Mixen (övriga modeller)
People choice

Ska beställa pokalerna senast Torsdag denna vecka, så nu har Ni chansen att påverka klassfördelningen.

Mvh / Mariana
Senast redigerat av Mariana (10 juli 2008)

131 Inlägg
1 juli 2008
finns det något ställe där man kan se hur folket har röstat på alla bilar som var där. skulle vara kul att se

47 Inlägg
1 juli 2008
Hade varit roligt som fan att komma förbi på örebromixen, men har semester och inplanerat en liten flygtur till Grekland =/

4wd driver
27 Inlägg
1 juli 2008
ja kommer om bilen rullar

210 Inlägg
1 juli 2008
inträdet kostar 60 kr igen?

Raggar Vargen

210 Inlägg
1 juli 2008
Sandgren skrev:
finns det något ställe där man kan se hur folket har röstat på alla bilar som var där. skulle vara kul att se

Tycker också det skulle vara kul att se smile

Raggar Vargen

128 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
volvorebelenante skrev:
Sandgren skrev:

Tycker också det skulle vara kul att se smile

Ja entren kostar 60:- igen ( som går till markhyra, pokaler och andra omkostnader).

Visst kan Ni få se hur det är röstat tar med mej papprena till Örebromixen, och för Er som inte
kommer dit sparar jag dessa till Örebroträffen 2009 så alla som vill kan läsa.

Jag förstår att det kan vara intressant och kul att veta hur många röster man själv får.

Hoppas få se Er på ÖREBROMIXEN den 26 Juli.
Och att vi får lika fint väder.

Upplägget är detsamma som ÖREBROTRÄFFEN

Utlottningar på Entrebiljetten nu är det lite andra saker som lottas ut, men det spar jag till den 26 Juli

Ni är alla mycket välkomna!

Mvh / Mariana

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
2 juli 2008
Vill bara meddela att jag även kommer att befinna mig på Örebromixen.
Någon speciell som vill ha bilder på sin bil?, PM:a mig omgående så jag kan börja planera inför "Örebromixen 2008".
Jag som många andra (hoppas jag) hoppas på att vädret blir minst lika vackert som på Örebroträffen.

Tack på förhand
Mikael Fälth (Fotografen_Micke@Garaget.org)

PM skall innehålla följande information:
Namn (frivilligt)
Bilmodell
Regnr

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
2 juli 2008
Fotografen_Micke skrev:
Vill bara meddela att jag även kommer att befinna mig på Örebromixen.
Någon speciell som vill ha bilder på sin bil?, PM:a mig omgående så jag kan börja planera inför "Örebromixen 2008".
Jag som många andra (hoppas jag) hoppas på att vädret blir minst lika vackert som på Örebroträffen.

Tack på förhand
Mikael Fälth (Fotografen_Micke@Garaget.org)

PM skall innehålla följande information:
Namn (frivilligt)
Bilmodell
Regnr

EDIT:

Ni som vill se ett urval av mina bilder från Örebroträffen klicka på länken nedan!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=57625

Administratör
11 967 Inlägg
2 juli 2008
Fixa till rubriken så den följer rubriksanvisningarna för evenemangsforumen tack.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

128 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
Ska verkligen bli kul att genomföra "örebromixen" för andra året i rad

Vi har insläpp kl 12.00 då även grillen är igång
utlottningar varje heltimma med start kl 13.00
Och avslutar ca 17.00 med pokalutdelning.
Det rullar på bra med sponsring mycket fina grejor.
Fungerar inte micken till trots lånar vi in folk med mixerbord.

Entre 60:- /pers
Vi har samma upplägg som "ÖREBROTRÄFFEN"

Ni hälsas mycket välkomna

Mvh / Mariana

130 Inlägg
4 juli 2008
Om jag förstått det rätt så är det alltså inte en jury som bestämmer placeringarna på utställningen utan det är samma koncept som Bilsport körde för ett par år sedan?

128 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Lizzardo skrev:
Om jag förstått det rätt så är det alltså inte en jury som bestämmer placeringarna på utställningen utan det är samma koncept som Bilsport körde för ett par år sedan?

Jag vet inte vad Bilsport körde med, men vi har olika rösträkningar på "Örebroträffen" och " Örebromixen"
den förstnämnda har olika volvomärken = flest röster 1:a näst flest 2:a osv.
På mixen är vi på försökstadiet på att täppa till ex kompisröstning (kommer göra en utvärdering av det)
den man väljer som 1:a får 3 poäng 2:a 2 poäng 3:a 1 poäng det kan hjälpa något.
Vi har märkt under dom 14 år vi kört "Örebroträffen" och haft det systemet att folk vågar prata mer med varandra blir lite mer tajt.
En jury har inte varit till den positiva fördelen, så vi fortsätter med det här systemet i år med, kan ju bli aktuellt med jury vid senare tillfälle, allt är relativt.

Välkomna

Mvh / Mariana

130 Inlägg
4 juli 2008
Precis det systemet körde Bilsport med för ett par år sedan.
Problemet med detta är just kompisröster.....
Jag minns speciellt Säve 2006 då väldigt många bilar från Bohuslän placerade sig av någon konstig anleding wink

128 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
Lizzardo skrev:
Precis det systemet körde Bilsport med för ett par år sedan.
Problemet med detta är just kompisröster.....
Jag minns speciellt Säve 2006 då väldigt många bilar från Bohuslän placerade sig av någon konstig anleding wink

När man överlämnar en röstsedel hoppas man ju verkligen att det ska röstas efter eget tycke
och smak, men visst blir det stor påtryckning så är det snabbt ändrat till en jury, då får Ni som läser tråden gärna pm:a mej eller volvoanki om intresseanmälan som jurymedlem då senast 20/7 vi kan göra snabba lappkast bara besökarna och deltagarna blir nöjda.

Tänk då på att om du anmäler ditt intresse som jurymedlem behöver Ni naturligtvis INTE avstå bilutställningen eftersom INGEN kommer att få ta fram bilar i sin egen klass utan blir tilldelad en Annan Bilmodell än sin egen, Alla behåller då rätten till Deltagande helst ska Ni vara oberoende av varandra så det här med "kompisars" val uteblir.

Mvh
Mariana
Senast redigerat av Mariana (5 juli 2008)

1 488 Inlägg
5 juli 2008
Mariana, en moderator har tidigare bett dig att fixa rubriken enligt gällande regler, vänligen gör det så slipper jag låsa denna tråd smile

(none)
1 725 Inlägg
5 juli 2008
Liten sugen på att komma faktiskt. Hoppas det är värt smile

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

136 Inlägg
5 juli 2008
Man kanske skulle ge det ett besök smile

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

Sök