6613
Sök

bilen svajar liksom

796 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
när man svänger svajar bilen liksom, är det stötdämpare som är slut då kanske?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
9 januari 2008
Om du ställer dig och trycker ner ett hörn på bilen, står den och gungar när du släpper upp den igen eller går den tillbaka till standardläge och står still där?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

945 Inlägg
9 januari 2008
ja säkert + fjädrar, kanske bussningar som e färdiga dessutom, i fall du nu inte har sjukt dåligt med luft i nåt däck tongue

blinka blått om du vill rejsa!

757 Inlägg
9 januari 2008
Vinterdäck brukar kunna kännas svajiga annars

Gödseldräng
4 529 Inlägg
9 januari 2008
det är inte silentblocken som är slut då ? låter nästan som det

796 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
funderade oxå på om det var vinterdäcken men morsans 740 är bra mycket stabilare än min. Bussningar var sitter dom och hur många är dom? silent blocken aldrig hört talas om?

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
9 januari 2008
http://www.landkrabba.com/images/garprj/4_40805570hr_bussning.jpg, det dära är en gummibussning, hissa upp bilen ta en kofot eller nått liknande se hur mycket den sviktar, med för mjuka blir bilen väldigt svajjig, iallafall silentblocken på bmw

945 Inlägg
9 januari 2008
bussningar finns lite över allt, bla sitter det bussningar mellan chassi och upphängningen, vid bärarmar och så. ta ett montörsspett och bryt lite på bärarmen och se om den klappar i infästningen mot chassit, lycka till!

blinka blått om du vill rejsa!

3 235 Inlägg
9 januari 2008
Ofta beror det på dåliga stötdämpare och fjädrar.
Men som sagt ovan kan det vara bussningar.
Kolla dämparna först, om bilen gungar upp o ner efter att du tryckt på huven, så har du hittat felet.

796 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Om du ställer dig och trycker ner ett hörn på bilen, står den och gungar när du släpper upp den igen eller går den tillbaka till standardläge och står still där?

Den går tillbaka till standardläge

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 januari 2008
profil på 50-60 så känns alla bilar svajiga nu vet ajg inte vad du har för profil men jag tror 90% på att däckena gör det..

796 Inlägg
9 januari 2008
Trådstartare
oki vinterdäckena kanske gör sitt då oxå med, får kolla upp lite bussningar och så med.

Sök